23 Ekim 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

23 Ekim 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

men Kutz kendisinden 1 metre geride bulunuyordu. İngilizin derecesi 13'.51" .8, Rus rakibımnkı de hemen hemen ayni gibi bir şey. Akıllara hayret veren bu deri rce Dekatlon sayı cetvelinde 1287 puva— na tekabul etmektedır ki, bu d kadar muazzam kendılıgınden ortaya koyuyo: Yüzme F. Chadwick de mağlüpolurmuş Ontario gölünü yüzerek geçmek mü- sabakasını tertip edenlerin akılları- na ilk önce, tabii ki Florence Chadwick gelmişti. Memleketimizin de yakinen tanıdığı bu Amerıkalı kadın yüzücü İs- ti. — Vakıa memleketımızden ayrılırken artık yaşlandığını ve yüzm ırakaca- ğım soyl mişti. Fakat kendısının 1sm1— ni dünyaya tanıtan yüzmeleri - ketınde devam ettiğini duyu y d k. Bu itibarla New York ile Ontario arasındaki 32 millik mesafeyi katetmek için davet olundugunu duydugumuz zaman Ame- rikalı yüzücünün yeni bir rekorun ari- fesinde bulunduğuna hükmetmiştik. Ta- bit ki bizimki tahminden ibaretti. Ni- tekim — ismi değil dünyada, memleketi olan Kanadada dahi duyul 7 ya- şındaki Marilyn'in yeni bır rekorla Chadwicki mağlüp ettiğini öğrendiği- Tenis mevsimi biterken Son vuruş miz zaman hayretten kendimizi alama- dık. Çırpıntılı Ontario gölünü yüzerek geçmek her babayiğitin harcı değildir. Fakat bir mektep talebesi olan Marilyn yorucu ve zor muvaffakiyetinde en kü- SPOR çük yıpranma ve yorulma alâmetleri göstermeden bu zafere ulaşmıştır. Dün- ya çapındakı rakibi — Amerikalı kadın yüzücü yarışın ortasına dogru abandone ederek müsabakayı terkederken genç Kanadalı yüzücünün de yarışı terk ede- ceğinden korkanlar Marılynın gıttıkçe artan bir şevk ve azimle yü e de- vam — etmesi karşısında agızlarını açık bulmuşlardır. Kanadalı genç kız bu muvaffaki- yeti ile şahsı için olduğu kadar mem- leketi için de büyük bir propaganda yapmıştır. Son yıllarda maddi ve mâne- vi bakımlardan büyük terakkilerin eşi- ğinde bulunan Kanada şimdiye kadar spor sahasmda pek fazla başarı göste- Olimpiyatlardan Olimpiyat- lara buz Hokeyinde kazanılan muvaf- fakiyet haricinde hiç bir beynelmılel başarı elde edilememiş olması umumi bir teessürü mucip oluyordu. Bu itibar- la çilli yüzlü ufak tefek lise talebesi Marilyn'in zaferi Kanadada bir bayram havası yaratmıştır. O kadar ki bütün anada'da en mühim siyasi ve içtimai meseleler bir tarafa bırakılmıştır. Bil- hassa Marilyn'in Chadwick'i mağlüp et- mesi Kanada gençlıgmın artık muvaf- fakiyetin sırrına ermiş olması mânasın- da kabul edilmektedir. Kanada Gençlik Teşkilâtı, Miss Ch dwick'in bu yarışı kazanacagını düşünere k ortaya koydu- ğu 10.000 dolarlık hediyeyi Marilyn'e vermiştir. Ayrıca genç kızın, hususi te- şekküllerden aldığı hedıyelerm 60.000 dolan bulduğu tahmin edilmektedir. Türkiye Jokey Klübü ANKARA SONBAHAR AT YARIŞLARI BU HAFTA ZİRAAT VEKALETİ KUPASI Koşular Türkiye Jokey Klübü, Ankara Hipodromunda birçok değişiklikler Cumartesi Pazar Saat 13.30 da Saat 14.00 de başlar yapmıştır. Sayın yarış meraklılarının her türlü ihtiyacını temin için, tribünleri yeniden tan- zim ettirmiş, localar ve lüks koltuklar ihdas etmiş modern mefruşatlı ve bir Bar Amerikan ile restoran açtırmıştır. müzikli Zevkli bir hafta sonu geçirmek istiyorsanız At Yarışlarına gidiniz. 34 AKİS. 23 EKİM 1954