18 Aralık 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

18 Aralık 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

BUNLAR HEP HAKİKATTİR K ahıre Emniyet Müdürü, gazeteciler- sokaklarda kadınlara sarkıntı- lık edenlerin isimlerini — neşretmelerini istemiştir. Bunu bilhassa evli erkeklerin sarkıntılık etmelerini önlemek için yap- tığını açıklamıştır. (A.P.) İngiltere Dış İşleri Bakanı Anthony tepkili uçak altıncı defa olmak üze- re ses duvarını aşmış ve çiftliğin li- monluk camlarının kırılmasına sebebi- bakanlıgı hâdise sının alınmasını bildirmişse de bir sefe- rinde çiftlik sahibi man ancak uzak tepeler üzerinde bır cismin sür'atle kaybolduğunu — görmüş- tür. (News Week) E rkek çokluğundan şikâyet eden Yeni Zelanda, lngiltereden evlen- me çağında 400. 000 genç kız istemek- tedir. Bunu öğrenen bir kız gazetelere şöyle bir mektup yollamıştır : «Kâfi miktarda para biriktirir bi- riktirmez, ihtiyar kızlar memleketi olan İngiltereden ayrılarak Yeni — Zelandaya gideceğim ve koca bulacağım. 27 yaşında güzel bir kızım. Kıy- metimizi anlamayan — İngiliz erkekleri soğuk, beceriksiz ve dar kafalıdırlar. (News Week) E rkekler de bu sene şıklaşmağa karar vermişler ve 1955 senesinin erkek modasını tesbit — etmişlerdir. San Remodaki meşhur terziler tarafın- dan ilân olunmu Teni moda erkek elbiselerinde ceket çift düğmeli, omuzlar çok geniş, panto- lon çok darı (A.P.) * Amerikan Çalışma Bakanlığının Ka- dınlar Bürosu 1954 yılında 20 mil- yon kadın işçinin muhtelif yerlerde ış aldığını bildirmiştir. umumiyet itibarı ile büro işlerinde çalıştıklarını bunlar- dan onda birinin meslek ve teknik işçi- si olduklarını belirtmiştir. (New-York Times) * R oma Rasathanesi dikkate değer ba- zı işaretler kaydetmiştir. — İtalyan rasat âlimleri tarafından yapılan tetkik- erde bu işaretlerin — Merihten geldiği sanılmaktadır İşaretler garip bir mors alfabesine benzemektedir. Şimdi âlim- ler sabahlara kadar yeni işaretler bekle- mektedirler. (New-York Times) y lmanya'da bulunan yedinci Ameri- kan ordusu subay ve erleri ayda iki kere muayeneye tabi tutulmaktadır. Buna sebeb bir çok er ve — subayların ordu standardına uymayacak kadar şiş- manlamış olmalarıdır. AKİS, 18 ARALIK 1954 Bu ordu mensuplarına patates ve kalorisi fazla içkiler yasak edilmiştir. (News Week) ekoslovakyalı koşucu Emile Zatopek hakkında «Azmin Zaferi» isimli bir kitap neşredilmişti. Bu kitaba dair dö- kümanter film de tamamlanmıştır. Bu filmde Zatopek'in çocukluğundan 1952 Helsinki Olimpiyatlarına kadar olan hayatı aksettirilmektedir. (News Week) Dans Müsabakası Meşhur olmanın kolay yolu matör dans müsabakası Almanya'- Berlin şehrinde yapılmış ve mü- sabakada birinciliği Miss Kagmmer ve Mr. Hegeman kazanmışlardır. Müsabakalar daha — evvelden Bel- çika, Danimarka, Fransa, Hollanda, İs- viçre, Avusturya ve Norveçte de birin- cilik almışlardır. (A.P.) A ndre Mathicu isminde bir piyanist 21 saat 30 saniye hiç durmadan pi- yano çalmıştır. Piyanist bu suretle bir piyano çalma rekoru kırdığını iddia et- mektedir. (News Week) * H ilton otelleri şırketı 1954 senesinin ilk dokuz ayı içinde 3.262.815 dolar tutarında gelir sagladıgını bildirmiştir. eçen senenin ayni ayları zarfında gelir 3.147.4415 dolardı. (New-York Times) * illik uçak imalât şirketlerinden biri tarafından yaptırılan yenı tip bü- yük bombardım; uçakları denem uçuşlarına başlanmıştır Bu uç aklar ses hızını aşan ilk bombardıman uçakları- dır. (New-York Times) E dward Jerry isminde bir adam ya- kın arkadaşlarından biri ile bahse girmiş ve etrafındakileri dehşete düşür- müştür. Jerry iddiasını teyit etmiş ve on tane fareyi canlı olarak birer birer' ve neticede arkadaşından 100 dolar almıştır. Fakat aradan az bir müd- det geçınce zavallı adamın sancıdan kıv- randığı görülmüş ve derhal bir ambu- lans getirilerek hastahaneye kaldırılmış- (News Week) * L iverpool İktisat ve Istatıstık Cemi- yeti Reisi Peter afield önümüz- deki elli sene içinde saatte 2000 mil hızla giden ticaret uçaklarına sahip ola- bileceğimizi sanıyorum» demiş ve üstün Viscout uçakları ndan da mütekâmil bir ticaret uçağının imali için plânların in- ğini söylemiştir. (New-York Times) 2 0 yaşında bır delıkanlı ıle on sekiz yaşında bir genç kız it'de ev- lenmişler ne yazık kı halayları çok kı- çıkamıyarak diri diri yanmışlardır. (New-York Times) ilii Coğrafya — Cemiyeti yeni bir seyyarenin keşfedildiğini bildirmiş- tir. Kaliforniya — Teknoloji, — Enstitüsü âlimlerinden Mr. Abell bu yeni seyyare- yi gördüğünü söylemektedir. Mr. Abell kuzey batı yarım küresi fotograflannı incelerken bu keşfi yapmağa muvaffak olmuştur. 1949 senesınde çekilmeğe baş- lanan bu fotoğraf seyyarelerin de tesbit edılmesınde yardımc olacak- (New-York Times) homas Kelley isminde bir miras ye- di ile karısı sekiz sene süren evlilik hayatından sonra üzere mahkemeye müracaat etmişlerdir. Ta- raflar boşanmanın sebebinin hâkime ev- lenme tarihi ve çocuklarının — doğu günleri hakkında bir türlü anlaşmaya varamadıklarını, sık sık münakaşa ettik- leri ve bu yüzden ayrılmağa karar ver- dikleri şeklinde anlatmışlardır. (U.P.) Hoşunuza gittiyse hemen Abone olunuz 25