18 Aralık 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

18 Aralık 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

SPOR Greko - Romen Nerede o eski günler yaklaştığı sırada yan hakemi bulunan Finli tuşu görmediğini iddia etti. Diğer yan hakemi Türk, «hayır tuş tamam- dır» dedi; neticede tuşun kabulü için hakemlerin — ittifakı lâzım geldıgınden tuş muteber addedilmedi ve güreşe tekrar başlanılarak bu sefer bizimkinin tuşa gelmesi ile neticelendi. Bir müsa- bakada karara sebep olan hâdise, ya . vardır veya yoktur Beynelmılel bir mü- sabakada iki beynelmilel- hakemin görüş ayrılığına sebep olan şey histen başka ne olabilir. Bunların kaideleri bilmedik- leri, ne vaziyette tuş olabileceğinden bıhaber olduklarını iddia edilebilir mi? u halde karan; Türk hakeminin Türk gıreşçısı lehine, Finli hakemin de ken- di güreşçileri lehine mütalâa etmeleri milli hıslennın sevkı tabıısıne kapıldık— millet güreşçilerini neticeyi ekseriyetle kazandıkları görülüyordu. Bunu milli hislere atfedersek gerıye kalan dıgerle— rini de istediğiniz isim altında mütalâa etmek suretiyle adlandırabilirsiniz. İşte bunun içindir ki hakem mev- ngren olmuştur ve hastalığın te- davisi gayri kabildir. Futbol Yeni facialara doğru nümüzdeki hafta Futbol Federasyo- nu bir toplantı yapmağa karar ver- di. Federasyonun bu toplantısında 1955 yılında Barselon'da yapılması mukarrer ikinci Akdeniz — olimpiyatlarına iştirak edip etmemeyi kararlaştıracaktır. Herkesin umumi fikri şudur ki, Türk milli takımı yeni ve büyük orga- 34 nizelere girişmelidir. Çünkü, Türk mil- Hi takımı uğradığı ağır maglubıyetler ile dünya futbolünden nasibini — ziyadesi 1le almıştır.. Dünya kupasında kalemi- n -hem de milli sıfatlı kalemizin - ka- bullendıgı gol adedi on altıdır. Bütün hatların bozukluğu, kombine bir oyun çıkaramıyan takımın yürekler acısı çö- züntüsü hâlâ içimizdedir. Ve şimdi ta- kımı bu feci hale getırenler masa başı— na oturmak, yeni bir şampiyonaya gi- rip girmemek için karar almak niyetin- dedirler. Bu federasyonun hareketleri- ni düzeltmek ve yaptığı — hatalı işleri «dur» emri ile sona erdirmek bazı üst makamların elindedir. — Fakat, bugune kadar, bütün ağır mağlübiyetlere rağ- men bu üst makam hiç bir hareket gös- termemiştir. Barselona'daki şampiyonaya, bütün Akdeniz memleketleri iştirak edecektir, bu arada İspanya milli takımı da müsa- bakalara girecektir. Ve bilir misiniz ki, İspanya'ya karşı bu sene içinde kazan— dığımız iki mühim galibiyet, -biri be- raberliktir, fakat galibiyet sayılır- bu yeni seri maçta perişan hale gelecek, gol üstüne gol yiyerek Ispanya takımı- na karşı yarattığımız o — müsait hava kaybolup gidecektir. Italya geçenlerde yaptığı. Arjantin maçından sonra, bün- yesindeki buhranı hallettiğini ilân et- miştir. İtalya, bugünkü futbolu ile, hat- tâ buhranlı bir takım ile bizden daima iyi olduğunu, çıkardığı maçlarla goster— miştir, bu defada daha azimli, tin milli takımı malüm hissi gayret ile Türkiye'ye karşı geniş bir hazırlık ya- pacaktır ve bugünkü durumumuzu göz önüne sak bu memleket karşısında da bir maglubıyet almamız kuvvetli bir 1htımal olacakt bir milli takımımız neden ve niçin iyi olmayacaktır? Böyle bir pe— şin hükme neden varılabilir? Sebep Gene milli takım hazırlanırken İstanbul'un bir kaç klübünü, Ankar: nın form tutan bir kaç oyuncusunu ala— cağız, küçük bir tertip değişikliği ile sahaya çıkacağız. Eğer futbolcularımı- zın içlerinde o gün iyi bir oyun tuttur- ma kaabiliyeti, arzusu varsa, ümitli bır içinde ise, o zaman bekleyin golleri biribiri ardınca. man haberlere gore federasyon ıçındekı ihtilâfı hal yoluna gitmektedir! Malümdur ki, o büyük maglubıyetler— den sonra, eski federasyon başkanı Or- han Şeref Apak ile bugün iş başında bulunan Ulvi Yenal arasında gazeteler- de geniş bir münakaşa cereyan etmişti. Orhan Şeref, milli takımı bugünkülere devretmeden önce, şerefli — galibiyetler kazanmıştı, mağrur ve memnundu H - kkaten 1darecı olarak m akımın moral kaabılıyetını fazla üzülen o idi. Şimdi, federasyonun bazı elemanları — Ankara'ya gelmişler, Orhan Şeref Apak'a iş teklif etmişler- dir. Bu demektir ki, yeni milli temas- lara gidilecektir, mesuliyetler idareciler arasında -muhalif olsun, iş — başında olsun paylaşılmak istenilmektedir. Or- han Şeref Apak, federasyon ile çalış- mağa başlayınca, yeni bir mağlübiyeti tenkid edecek, hakiki durumu ortaya koyacak hiç kımse kalmıyacaktır. Sade- ce millet olarak, futbole düşkün kimse- ler olarak acısını biz çekeceğiz. Orhan derasyon ile çalışmasında hiç bir mah- Fakat bizim futbolümüzde, polıtıkada oldugu gibi kulis — faaliyeti, insanlar aleyhinde tertipler fazladır. Or- han Şeref tek başına bu işin başında olunca, diğerleri kendisini — harcamak için elden geleni yapacaklardır. Orhan Şerefin bu vazife teklifine yanaşmıya- cağını kabul ediyoruz. Bu sayı Yeni Desen Matbaasında 10.150 adet olarak basılmıştır AKİS, 78 ARALIK 7954