16 Nisan 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

16 Nisan 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

Poujade Mali âsi lerdekı dukkanlar Poujade hareketi- ülerinin zoruyla kapatılmış- tır. Grev günü Lille'de büyük bir mıtıng beklenı ordu. a'da kahveler, barlaı', lo- anmıştı. Mi veler kapalı idi. Lyon'da tacirler pi- yasadan çekilmişlerdi. Bordeaux'da tüccarın yüzde sekseni greve iştirak etti. Versay'da heş yüz kadar tacir Poujade hareketı lehinde tezahüratta bulundular. M. Poujade grev günü Grenoble'- da idi. Grev sabahı ikamet ettiği ote- lin salonunda bır toplantı tertip etti nasebetler kurulması hususunda 1s- rarla u. Kurtuluşu müteakip Fransa çe- tin davalarla karşılaştı: Anayasa buhranı, komünizm tehlikesi, yeni- AKIS, 16 NİSAN 1955 den ıktısadı kuruluş, Hindiçini mese- Afrika meselelerı, istik- rarsız hiikiimet er.. v.s. gibi. İşgal devr leri Fransızları mali bakımdan H Ibuki karşılaşılan meselelerın gu Fransızlardan daha ma- dakarlıklar istiyordu r ise bıkmışlardı. fedakarlıklardan bıkanların lideridir. Zaten Fransa'nın ana davası feda- (arl ığı hang kitleye mal ekettir da tacirlere kadar par. Grev hakkı şüphe yok ki tan- zim edici bir kuvvettir. Fakat bu hakkın kötüye kullanıldığı bir mem- leket varsa, orası da herhalde Fran- sadır. İtalya Amerika ile müzakereler İtalyan başbakanı Sinyor Scelba A- merika Birleşik Devletlerine Üüç günlük resmi bir ziyaretten maksa- İKTİSADİ VE MALİ SAHADA dın İtalyanın milletlerarası sahada, daha bir rol oynamak arzusu olduğu soylenmek tedir. Ziyaret ş ameli neticenin elde edilmesiy- le neticelenmiştir. 1 — İki hükümet arasında silâh- sızlanma, iktisadi ve siyasi birliğin Batı Avrupada takviyesi hususunda goruş beraberliği, — Amerika Birleşik Devletleri- nin Italyanın iktisadi kalkınmasına Yardıma devam etmesi, (Milletler- arası İmar ve Kalkınma Bankası baş- bakana Güney İtalyanın kalkınması için 200 milyon dolarlık bir krediye hazır olduğunu 1ldırmı tir). 3 — Amerika B irleşik Devletle- rinin sulh maksatları ıçın İtalyaya atom enerjisi sağlamak re yar- dımda bulıınacagıd İtalya son on sene zarfında hızla kalkman memleketlerden biridir. La- kin bu kalkınma daha ziyade İtalya- getirilmiş en büyük askeri ittifakın NATO'nun üyesidir.