16 Nisan 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

16 Nisan 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

S P OR Beşiktaşa, Fener golü Bülend baka kaldı... Futbol Şampiyonluk Cuma. Bir genç adam Beyoğlu'nun ara sokaklarından birine saptı. ü pencerelerinde demir parmaklıklar olan bir binanın yine demirden kapısındaki zül çaldı. Otomatik kapı içirden el değmeden açılıyor. Içıçe salonları ile Galatasa- ray kulübünün güzel tezyin edilmiş lokalindeyiz. Futbolcular, idareciler hep bir arada. Duvarlar lig lideri ta- kımın tarihi değeri haiz resimleri ve camlı dolapları kıymeth kupalar ve şiltlerle — dolu. antrenörü Gündüz, ağır ağır yerinden kalkıp konuşmaya başlıyor. Bütün gözler o- na çevrilmiş. Turgay, Necmi, Tayyar, Necde , Küçük ve Büyük Ali- ler, Kadri, Ergun hepsi ağabeylerini büyük bir dikkatle dinliyorlar — Şampiyonluk yolunda 180 da- kikamız kaldı. Yarın bunun 90 daki- kasını aştıktan sonra haftaya bir o- kadarını aha tamamlayacak şampiyonluğa ulaşacağız. Bu yolda sizlerin azminize güveniyorum. Beni yanıltmayacağınızdan eminim, hepi- nize Basarılar dilerim. Gnlerden Galatasaraylılar bu samimi hava içinde çıktıkları Emniyet maçının he- i saniyesinde Suat'ın pa- sını kafa ile tamamlıyan büyük Ali vasıtasiyle ilk golü atarak ağabeyle- ece tamamla- durumlarım daha da takviye etmiş oldular AKİS, 16 NİSAN 1955 Pazar günü oynanan Beşiktaş - Fenerbahçe maçı da Galatasaray le- hine netice vermiş, Fenerliler maçın başlangıcında attıkları golle Beşik- taş'ı şampıyonluk yolunda köstekle- yip Galatasaray'ın durumunu takvi- ye etmişlerdir. Beşiktaş maglubıyet— ten maçın son dakikalarında Recep' in attığı gölle kurtulmuş, tamamen kaybolacak şampiyonluk ümidini az da olsa muhafaza etmiştir. Fener bu maçı kazansaydı, lig lideri Galatasa- ray ile ikinci Beşiktaş arasındak yı farkı üçe çıkacak, Beşikta son maçta lideri yense bile şampiyonluk bir hafta evvelınden Galatasarayın olacaktı. Fakat beraberlik arada bir sayılık farkı ikiye çıkarmış, az da olsa Beşiktaş'ın ümitlerinin bır hafta devamını mıştır. Şimdi u Pazar Beşıktaş'ın saray'ı muhakkak yenmesi lâzımdır. z bir beraberlik dahi Galatasaray'ı şampiyonluğa ulaştıracaktır. Şimdi Beşiktaşlılar ve Galatasa- raylılar bir takım rakamlarla uğraş- maktadırlar. Beşiktaşlılar nasıl ye- hesaplaşmaktadırlar. Çünkü Beşiktaş maçından karşılaşacakları bir Beykoz maçları daha vardır ki, bu maçı 2-0 kazandık ları takdirde Beşıktaşlıların hesaplan altüst caktır. halde Galatasarayın Beyk nebileceğini tahmin ederek yapılacak hesaplarda, Galatasaraya karşı Be- şiktaşın en az 4-0 lık bir galibiyet elde etmesi icabetmektedir. Ancak dört farklı bir galıbıyet Sıyah Beyaz- lılar için şampiyonluk kapısını aça- bilir. Galatasaraylılar Beşiktaşa 4-0 yenilseler bile Beykoz karşısında 2-0 veya aynı şekilde 4-0 lık bir galibi- yet elde etmeleri Beşıktaşı şampi- yonluktan geri çevirecektir n bu ihtimaller karşısmda Galatasaray'ın şampiyonluğunun da- ha kuvvetle muhtemel olduğunu ka- bul etmek ıcabeder Beşıktaş için hâlâ mevcut olan ço ol- makla beraber belkı de tahakkuk ee der. Fakat tünde bir kıymet ifade ettiğine göre, Sarı-Kırmızılıların dört yıldır kavu- şamadıkları profesyonel küme şam- piyonluğunu şimdiden kabul etmek kanaatını kuvvetlendirmektedir. Ba- kalım meşin top bu hafta bir azizlik yapacak mı? C: De Ve maç günü Mıthfatpaşa ' —Dikkat, dıkkat Fenerbahçe Kulübü Başkan Rize — Milletvekili Osman Kavrakoglunun daveti üzeri- ne sayın Cumhurbaşkanımız Celâl Bayar bu maçı şereflendirecektir. Haber stadı dolduran binlerce meraklının tezahüratına vesile leşkil etti. Tribünlerde bir dalgalanma gö- ze çarpıyordu. Bunu hep bir ağızdan "Celâl Bayar çok yaşa sesleri" takip i mhurbaşkanımız şeref tribününden halkı selâmladı. Hadise senenin en kritik maçı olan Beşiktaş Fenerbahçe karşılaşmasında cereyan ediyordu. Osman Kavrakoğlu siyasi sahada olduğu gibi spor sahasında da isminden son zamanlarda sık sık bahsedilen bir zattı. Davet memnu- luk uyandırdı. Kavrakoğlu AKİS'in evvelki nüshalarında izah ettiği me- selelerden dolayı Fenerbahçe kulü- ünde takım yapmak selâhiyetini e- line almıştı. Maç gününden bir gün evvel İstanbula gelişinin bu hadise i- le alâkalı olduğunu gösteriyordu. İs- tanbul çalkalanıyordu. Maçın şike olacağı dedikodusu ayuka çıkmıştı. şekilde ortaya atılan söylentiler Fenerbahçe kulübünün şerefli mazi- sine bir leke sürüyordu. Prestij; Ga- latasaray galibiyeti ile kurtulmuştu. Fakat dedikodulara bir son vermek icabediyordu. Kavrakoğlu bir aksam gazetesine maç hakkında şu beyana- tı verdi: "— Şike maç diye bir şey asla mevzuubahis olamaz. Bizler idareci olarak kulübümüzün şerefli mazisi- iç bir zaman leke sürecek in- sanlar değiliz. Elimizden geldiği dar kıymetlı ve kuvvetlı rakibimizi yenmeğe — çalışacağız. Galatasaray kulübüne verılmış lan sSÖZÜMÜZ Var- dır: nları, 50 nci yıldonumlerınde şampıyon gormek istiyor rağmen; hattâ Burhanın attıgı göole stadının dahili mikro- barıktı. Doğrusu istenirse düşünenlere haddinden) fazla " demek yersiz sayılmaz. açın 1- berabere nihayetlenmesi — Beşiktaşı şampiyonluktan uzaklaştırmış, Gala- tasaraylıların yüzünü güldürmüştür. Kavrakoğlu ikinci imtihanını da iyi not alarak atlatmıştır. Girdiği büyüktü. Neticede - siyasi spor sahasında hezimete uğrayabilir- 53