16 Nisan 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

16 Nisan 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

BUNLAR HEP HAKİKATTİR 12 Nisan tarihi merak ve heyecan— la beklenmektedir. Çü Salk'ın gocuk felci aşısı hakkın— hüküm ilân edilecek ve insan- artık tamamen kur- Öğrenecek- Dr. daki lar bu âfetten tulup kurtulmadıklarını Bu aşının çocuk felcine ne derece- adar mani olduğu Michigan Ü- niversitesinden Thomas Prancis Jr. tarafından bir konferansı müteakip açıklanacaktır. Dr. Francis, aşının tesirleri üzerinde tetkiklerde bulunan bir heyetin başında bulunmaktadır. Adı geçen aşı, Pıttsburgh Üniversi- tesinden Dr. Jo Salk tarafın- dan keşfedılmıştır. Aşı hakkındaki hükmün verilece- ği tarih ilân edilmiştir, fakat netice- ler hakkında harice hiç bir şey sız- dırılmamıştır rtalıkta dolaşan rivayetlere gö- re bu aşı iyi neticeler vermiştir ve çocuk felci insanlar için bir dehşet olmaktan çıkacaktır. (Daily Telegraph) Newyork'un en eskı gazetelerinden olan Brooklyn Eagle Gazetesi iş- çilerin grev yapıp ücretlerine zam olmadığı takdirde işbaşı caklarını panma 114 senelik bir gazetenin ölü- müdür Gazetenin sahibi neşrettiği bir be- yanna , işçilerinin — taleplerini karşılıyacak — kudreti olmadığını ve onlar da bu zam yapılmadığı takdir- de işlerine — dönmiyeceklerini beyan ettiklerinden gazeteyi kapatmak runda kaldığını bildirmiştir. adi günlerde 130.000, Pazar günleri ise 165.000 satmakta olup, 630 kişi çalıştırıyordu. (Daily Telegraph) Alaska'da yapılacak Dünya Izcılık ine iştirak için üç Bre zilyalı izci, Merkezi Amerikanın vah şi ormanlarından ciple geçerek 32. 000 mil bir mesafe katedeceklerdir. İzci- ler bu seyahat esnasında 18 memle- ket katedeceklerdir. (A.P.) * Amerikanın Ohio eyaletindeki Ha- milton şehrinde Bekârlar ku lubu- da evlenince kulüp ; (Daily Telegraph) 1936 senesınde bır 1lfa1ye eri, Ala- baman kasabasında küçük bır k”p k avrusunu maktan kurtarmış ve ilk tedavisini yaptıktan sonra sahibine tealim et- mişti. müddet sonra o kasabadan ayrılan itfaiye eri ,aradan 15 sene geçtikten sonra geçenlerde tekrar Godsden'e dönmüştür. Eski itfaiyeci kasabaya vardığı gün, bir yoldan ge- AKİS, 16 NİSAN 1955 çerken, rine başlamıştır. 15 sene evvel kurtardığı köpek yav- rusunu tanıyıp hatırlıyabılmıştır (New-York Times) siyah bir köpek birden üze- yalamaya Avukat — Rafael de Sosa'nın dokto- ru, kendisine mutlak istirahat tavsiye etmiştir. Doktorun tavsiyesi- ne uyan Rosa deniz kıyısındaki Mer- del Palata'ya giderek balık avına çık- mış ve 200 kiloluk bir köpek balığı ile uzun müddet mücadele ederek, sahile getirmeğe muvaffak olmuştur. Köpek balığının boyu ta dört metredir (T me) Mikhoila Denis O başa bu traş Amerikada Mikhaila Denis ismin- de bir kadın 16 senelik kocasından ayrılmak üzere mahkemeye müraca- at etmiştir. Ayrılmağa sebep, çok sevdiği sincabına kocasının iyi mu- amele etmemesi ve aralarında sincap yüzünden sık sık kavga çıkarması- dır. Mikhaila Denısın kocasının, "ya sincap ya emesi üzerine ka- dın boşanmağa karar vermiştir. (A. * Amiral Vincent Dickinson'a alt bu- lunan 15 madalya gece evine gi- ren hırsızlar tarafından çalınmıştır. aç mücevher ve İngiliz lirası da ortadan kaybolmuş- tur. (Time) Berlindeki çocuk mahkemesinde, mekteplerini ateşe vermek suçu ile yargılanan üç çocuktan en genci şunları söylemiştir "Öğretmenle alay ettiğim için üç defa cezalandırıldım. Fakat en bü- yüğümüz olan Charles, bu ceza fik- rini bana aşıladı: haksız yere ceza verilen mektebin havaya uçurulması lâzım geldiğini soyledı Biz de mek- tebi ateşe verdi (New York Times) * Halefi Başkan Remon'un katli ile ilgili olarak mahkemeye sevke- dilmiş bulunan eski Başkan Guizado için savcı 35 sene hapis cezası iste- . Aslında ceza katilden 20 yıl olup maktulün şahsından ötürü es- babı müşeddide karşılıgı 15 yıl daha ilâve olunmakt ad (Time) Pensüvanya'da Albert Lapinsky a- öldürmek suçuyla mahkeme- ye verilmiş ve kendisini bu suça teş- vik eden sebebı şöyle izah etmiştir: Nıhayet canıma ta edi, nimi benimle en son istihzayı yapan adamdan çıkardım." "suratının çir- kinliği seni cani yapmış, plâstik ame- liyat seni hiç olmazsa ızdırabından kurtarır" dedikten sonra 20 yıl hap- mahküm etmiş, fakat daha sonra hapishane müdüriyle görüşerek bu ahküma estetik ameliyat yaptırıl- masını tavsiye etmiştir. Şimdi Albert sekiz ameliyat ge- çirecek, lüzumlu olan para da mah- kümların hapıshanedekı yardım fonu- a verdikleri paradan öÖdenecektir. New-York Tımes) ve sağır olan bir karı kocaya, me, on beş günlük yavrula- nin yeni doğan çocuklarına bakamı- yacakları mülâhazasiyle çocuk ken- dılerınden alınmak istenince kör ve sağır ana ma e müracaat ede- rek çocugun kendısınde bırakılması- nı istemiş V "— Hayatta sahip oldugum ye- gâne varlık odur. bana verin" diye yalvarmıştır. akim, ananın bu arzusunu yeri- ne getirmiş, görmesi ve işitm mal olan on beş günlük erkek çocu- ğun yetiştirilmesi ve bakımı husu- sunda komşuların kendisine yardım etmeleri 1cabettıg1nı soylemıştır Bir çok teşekküller çocuğun bakımı hi susunda anaya yardım edeceklerdir. Bayan Hathaway geçirdiği bir hastalıktan sonra on beş yaşında gözlerini kaybetmiş ve sağır olmuş— zamandan beri sağır olan kocası ise gözlerini 1947 yılında kaybetmiştir. (New-York Times) 27