30 Nisan 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

30 Nisan 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

"Kırmızı Ada" nın muharriri Dünyanın en mahcup kadını fakat aynı zamanda kendi kendile- rine kâfi derecede inanmayan, leks sahibi insanlardır. Mahcubiyetten kurtulmanın en iyi çaresi, bir cemiyette kendinizden çok etrafınızla meşgul olmaktan ibar n en basit trügü şudur her toplantıda, kenarda köşede kal- mMış, insan bulunur. Mahcu insan bunlara sokulup onlara konuş- imkânı verecek olursa yavaş ya- vaş kendine olan niyeti artacak ve kendi kendisini unutacaktır "Ey- vah elbisemin yakası arkaya kaçı- yor veya saçlarım dagılıyor rezil o- luyorum diye mek" beyhude- dir, çünkü herkes kendı elbisesi, ken- di saçları ile meşguldür ve sizinkile- ri, ancak üzerinde çok durduğunuz zaman farkederler Bir rivayete göre, dünyanın en mahcup kadını Fransada yaşamak- tadır. Hem de bu kıyıda köşede unu- tulmuş bir insan değil, tanınmış bir romancıdır. Birisi ile konuşurken kı- kimsenin gözlerinin içine ba- kalem kâğıdı alır ve dünyanın en mahcup kadını kâr kahramanlarını mızı ada"“ adlı eserinde romancı, ü- vey annesinin sevdiği adamı ayartan taşralı bir kızın cüretli karakterini fevkalâde bir şekilde canlandırmıştır. man şerefine verilen bir toplantıya ıştırak etmek mecburiye- mıştır. O kadar ki ye- rınden kalkıp, kalabalığın içinden ge çerek, tabla aramak zorunda kalm mak için, içki ile verilen zeytınlerın çekırdeklermı bir bir yutmuştur. Dedikodu "Don Juan" ın izdivacı Avrupanın en güzel erkeği, meşhur tador Luis Miguel en güzel AKİS, 29 MART 1955 kadınlardan biri ile, Lucia Bose ile evlendi.. Onlar ermiş muradına.. Fa- kat bu izdivaç yüzünden bir kadın in- tihar etti. Ve bir başka kadın Ava atlatıldığını kabul etmek zorunda kaldı.. Lucia Bose'un sözlü olduğu erkege gelince o, bu sürat asrının yıldırım aşkının önünde sili- nip gitti. Henuz kilisede nikâh kıyılmıştı ki, Luis Mıguel'ın eski sevgililerin- den Meksikalı artist Mlle Miroslova, odasına kapanarak, fazla miktarda yuttuğu uyku ilâçlarının tesiri ile ölüyordu. Bedbaht kız, ne kimseye bir şeyler soylemış, ne de yazı bı- rakmıştı. ölüm yatağında, koynuna guzel matadorun resmini almıştı.. Hollywood bu izdivacın haberini alır almaz, yer yerinden oynamıştı, çünkü Aya Gardner ile Luis Miguel'- in seviştiği herkesin malümu idi, Ava atlatılmıştı. Lucia Bose'a gelince sözlü olduğu erkeğe bağlı görünüyordu ve bir ma- tador ile evlenmeyi aklından geçır— miyordu.. Fakat... İşte "kadın ma kuvvetlinindir".. Ve Avrupadaki matadorların büyük sükselerini izah etmek gayet kolaydır, çünkü bu mü- nasebetle yazılan yazılara göre, ka- dınlar, daha mağara devirlerinde ya- şarlar arken bile, erkeklerinin — vahşi hayvanlarla cenk edişini seyretmek- zevk Luis Miguel bütün matadorlar gi- cesurdur, gayet kuvvetlidir, fevka- lâde güzel gıyınır çok güz eldır ve el- de etmek istediği kadını daima sa- vaş meydanına ave Bu savaş meydanında o her g ah hayv lar karşısında, hayatım lehlıkeye koymakta ve her gün iki milyon fransız frangı kazanmaktadır. Üste lik o entellektüeldir. Ve' iyi yetişmiş- tir.. Rivayete göre onunla tanışıp a- şık olmayan kadın mevcut değildir. e yazık ki öldürücü aşklarakarşı medeniyet henüz hiçbir ilâç keşfet- KADIN Aile Sancısız doğurabilirsiniz Hamileliğinin son günlerinde, öğle ykusuna yatan bir Fransız kadı- nı saat 3 te ilk sancı ile uyanmıştı.. Derhal kocasını haberd etti. Bavu- lunu hazırladı ve bir taksı çağırdı. O- cukları kollarındaydı ve onu kadının "rob dö şambr" ma sarmışlardı. nun acayiplik neresinde diye soruyorsunuz değil mi? Hakikaten, vapurda, trende, uçakta dogançocuk— ların miktarı bir haylidir. Fakat bu hâdisedeki hususiyet, kadının hiç sancı duymamış oluşudur. Çünkü bu dın 1950 senesinden beri, dünyada 27 memlekette tatbik edilen yeni bir metodla "4.S.D.” metodu ile doğur- muştu Bu metod tamamiyle ruhi ve be- deni olup, doğuracak kadınlara 9 derste Öğretilir. Yalnız telkinle ve- 'hypn le yapılan doğumlar- dan farkı şudur ki A.S.D. metodu ile oğuran bir kadın, doğurmak sana- tını ogrenmıştır Bunun için ilâçlar alması, bayılması değil, sancılarını idare etmesi, muayyen Zzamanlarda muayyen hareketler yapması, nefes alıp, nefes vermesi lâzımdır.. dem ki sancı duymadan doğu- ran kadınlar yardır ve madem ki Af- rikada, bazı kabilelerde, hiçbir kadın sancı duymamaktadır, şu halde bi- lindiği gibi, doğururken sancı duy- i Asırlardan beri, yerle korkuları ve heyecanları yanlış hareketlere sevketmekte ve normal bir hadise olan doğumu güç- leştırmektedır .D. metodu ile doğurmağa ka- rar veren bir kadın birinci dersi, ço- cuk 4,5 aylıkken alır.. Bu, umumi bir Bun- anatomi ye fiziyoloji dersidir.. Müntekir - Luis Miguel ve karısı u asırda! 21