13 Ağustos 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

13 Ağustos 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

BUNLAR HEP HAKİKATTİR Postacı Mr. Merdivenli New —Yorkun kenar mahallelerinde oturanlar, elinde bir merdivenle gezen postacıya uzun müddet alışa- madılar. Adamcağız sırtında mektup çantası, elinde de bir merdivenle do- İaşıyordu Neden sonra anlaşıldı ki, Mr. Bo- oker, bir gün mektuplarını dagıtır- ken, yanan bir evden bir çocuğu kur- tarmış, yangın merdiveni dahi bu- lunmayan bu binanın içinde çocukla beraber yanmasına ramak kalmıştı. Bu hadiseden sonra bir nevi sinir getiren müvezzi mektup dağıtmağa çıkarken yanında bir merdiven taşı- maktadır. (A. P.) Geçenlerde — muhtelif ajans ve ga- zeteler — tarafından papağanlar a- rasında yapılan bir konuşma müsaba- kasında ağıza alınamıyacak derece- de şiddetli küfürler savuran bir pa- pağanın birinci geldiği, fakat küfür - bazlığı yüzünden bu derecesinin sa- yılmadığı bildirilmişti. Mükâfat tevzii merasiminde bu küfürbaz papağanın sahibi isminin a- çıklanmasını istememişse de kendisi- nin tanınmış rahiplerden birisi oldu- ğu anlaşılmıştır. (News-Week) P aris belediyesi önümüzdeki aydan itibaren metroları esans karıştı- rılmış maddelerle dezenfekte ettir- meğe karar vermıştır (U.P.) Booker adam Batı —Almanyanın Köln şehrine son günlerde yağan şiddetli yağmur- lar büyük hasara sebebiyet vermiş- tir. Şehri altüst eden bu büyük felâ- ket sırasında 45 dakika içinde 250 yıldırım düşmüştü Arka arkaya dört dalga halınde ve saatte 100 ki- lometre sür'atle esen fırtınaların so- nuncusunda Köln üniversitesi meteo- roloji enstitüsü fırtınanın ilk dakika- sında 10 yıldırım kaydetmiştir. Şeh- rin ana caddeleriyle meydanlarını su- lar kaplamış, yıldırımlardan yarala- nanların adedi 20 yi bulmuştur. (R.) 1954 — yılı içinde Norveç te bir sene içinde 5000 t apartman yapıl- mıştır. Bu, sade Iskandınavyada de- ğil Avrupa memleketlerinde bir inşa- at rekoru olarak tesbit edilmiştir Belçikalı — tanınmış bir milellif Ge- öorge Simenon, şimdiye kadar 301 adet polis romanı yazmış bulunmak- tadır. Bu eserlerinden 42 tanesi der- hal sinema şirketleri tarafından satın alınarak filme çekilmiştir Mutadı hilâfına kendi eserinden mülhem olan bu filmlerden birisini seyretmek üzere sinemaya giden Ge- öorge Simenon filmi o kadar beğen- memiştir ki, nihayet dayanamıyarak yuhalamıştır. Karanlıkta, kim olduğu anlaşılamıyan bu şahsı polisler ya- vaşça salondan çıkarmışlardır. . (News-Week) Güney Almanyanın — Ravensberg şehrınde bir mahkeme televizyon anteni takmak isteyenlerin her tür- lü kazaya karşı sigorta yapmalarını mecburi kılan bir karar almıştır. Ta- kılan antenlerin evi tehlikeye düşür- düğüne dair bir televizyon sahibinin ihbarı üzerine bu karar alınmıştır ter) İsvıçrede Bale şehrindeki çıplaklar cemiyeti bir ihtilâf yüzünden ikiye bölünmüştür. Bu ihtilâfa sıyasetın sebep olduğu bildirilmektedir. İdare heyetinde ekseriyeti komünistler el- de etmiş olduğundan komünist aleyh- tarı azalar istifa ederek yeni bir ce- miyet kurmuşlardır. (New.s-Week) Londrada, R. El. Pattle adında bir İngiliz kımyagerı pek ucuza elek- trik istihsalinin müm olacağını bildirmiştir. Kimyager tatlı suyu de- niz suyuna karıştırmak suretiyle e- lektrik elde etmektedir. Küçük bir tecrübe bataryası ile Pattle, 16 mili- vat ve 3 volt elektrik teinin etmiş- tir. Büyük bataryalar ile daha fazla elektrik elde edılecegını kimyager i- lâve etmektedi e Greyhaocund Otobüs Şirketi Şoför- lerinin giriştikleri ani grev bin- lerce kişiyi müşkül durumda bırak- , ıştı Bu şirketin otobüsleri günde o talama 30.000 yolcu taşımaktadır I- dare havanın sıcaklığına rağmen kra- vat takmalarında ısrar etmiş ve grev bunun üzerine başlamıştır. (Time) e Atom enerjisi istihsalini hızlandır- mak gayesi ile hazırlanmış olan on yıllık plân miadından çok evvel yanı beş veya altı yıl içinde tamam- lanmış olacaktır. Bu dununa e 1960 veya 1961 yılında İngiltere'nin bir çok mıntakalarında evler, atom enerjisinden istihsal edilen elektrikle aydınlatılacaktır Enerji ve yakıt vekilinin Avam Kamarasında bildirdiğine göre aynı plân mucibince inşa edilecek 12 atom santralinden ikisi 1930-1961 yılında faaliyete geçmiş bulunacaktır. (Time) e İran hükümeti, memurlarına iş ba- ında afyon 1çmemelerını tebliğ etmiştir. İranda afyon içenlere karşı umumi bir kampanya açılmıştır. Ge- çenlerde hükümet meclise afyon is- tihsalinin menedilmesini isteyen bir kanun teklifi * getirmiş, fakat meclis bunu reddetmişti. Resmi makamlar afyona müptelâ bulunanların adedini açıklamaktan imtina etmektedirler. İranda senede istihsal edilen 750 ton afyonun 500 tonu içeride istihlâk e- dilmekte, geri kalanı ihraç edilmek- tedir, (A. P.) AKİS, 13 AĞUSTOS 1955