2 Haziran 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

2 Haziran 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

KADIN Genç balerinler "Degas"nın tablosu gibi bizim Ankaranın meşhur Çıkrıkçılar yokuşundan temin edilmişti. Bunların hazırlanışı da zevkli ve başarılıydı. Fenmen bale stüdyosunun resitali muvaffakiyetli olmuştu. Resitale hâ- - olan hava sanat havası olduğu kadar da sade ve gösterişsiz, kaliteli bir sanat anlayışı havası idi ki, buda tebrike değerdi. vet, iki sene az bir zamandı, fa- kat bu az zamanda epeyce şeyler ya- pılmıştıi. Aile Saz evi Yirminci asrda bir kadının şahsiye- ti yalnız giyindiği elbiselerle de- gı içinde yaşadığı dekorla da ölçül- tedir. Yazlığa giden ailelerin ço- gu gittikleri otel veya pansiyon o- larında, kiraladıkları küçük evler- rin tamamıyle göçebe bir hayat sür- mektedirler. Gardrop olmadığı için tariler duvarlara, iplere asılmıştır, yerlere yataklar yapılır kısacası in- tiamsızlık her şeye hakimdi. Halbu- ki intizamsızlık ve dağınıklık ev ka- dının da, aile reisinin de, çocukların asabını bozar. Bir otel “veya pansi- yon odası, bir sayfiye evi insanın de- vamlı oturdugu ev kadar, hattâ on- lan daha itinalı olmalıdır. Çünkü her türlü fantezi, ucuza mal edilmiş pra- tik eşya sayfiye evlerini süsleyebilir- di. Meselâ çok ucuz Sümerbank bas- malarından, kareli yerli dokumalar- dan yapılacak zengin perdeler, masa örtüleri, testiye yerleştirilmiş kır çi- çekleri, odanın şurasına burasına a- tılmış yer yastıkları, duvarlarda bir- resim, bir tabak, odanın havası- derhal degıştırır Hasırla örülmüş kahveci sandalyeleri renk renk bo- yanabilir, ufak bir tokmağın veya rahlenin üzerine yerleştirilen herhan- gi bir tepsi, kahve ve çay masası va- zifesini görebilir. Pıyasada mebzulen mevcut olan renkli yuvarlak hasır- lar dahi masa gibi kullaııılabılır. Ge- ne piyasada mevcut olan siyah de- mir çiçeklikler - çok ucuza satılmak- tadır - terasları süsler.. Aynı demir- lerden duvara asılan şamdanlar yazın bahçeye alınıp bir ağaca da takıla- e böylece misafirler agaçlar al- tıııda guzel bir yemek yerler. Birkaç tahta sandıkla güzel bir eski zaman sediri yapmak ve bu sedirin görünen kısımlarım adi hasırla kaplıyarak üstüne güzel bir örtü atmak müm- kündür. Sandıkların iç kısmı fazla î_şyanııı kaldırılmasına da yarayabi- ir. Tanınmış bir Fransız dekoratörü bir sayfiye evindeki uzun yemek m: sasının iki kenarına eıı basit şekılde yapılmış iki uzun sıra koymuş ve ü- zerlerine renk renk yassı yastıklar atmıştır. Bir yemek odasının duvar- ları tavalarla dekore edilmiştir. Ha- sır, her yerde, çiçek sepeti, mecmu- alık, yemişlik olarak kullanılmıştır Hasır kaplı adi şişeler sürahi vazi- fesi görmekte ve adi emaye tabak- lar renk renk çiçekleri ile çocukların istinasını açmakta, sofrayı neşelen- dirmektedir. Sade bir zevk ve buluş yazlık ev- lerin dekoruna hâkim olmalı, yazlı- ğa giden aileler beraberlerinde en lüzumlu, en temiz, çabuk yıkanan, çabuk kuruyan elbiseler götürmeli, r bakımdan ev işini hafifletecek tedbirler duşunmelıdırler Güzel, acıca, az eşyalı ferah bir ev bıze, a- radığımız huzur ve saadet hissinin bir kısmın kolayca verir. Moda Çocuk modası vet bir çocuk modası da vardır. Bu moda büyüklerinkinin tesiri altındadır ve bu modadan mülhem- açlar kısa iken çocukların da saçları kısacık kesilirdi, saçlar uza- ma temayülleri gösterince onlar "at kuyruğu" şeklinde tepede toplanma- ya başladı. Bugün modellerdeki bir- çok küçük kızlar büyüklerin uzayan saçlarım taklıt etmiş, onları omuzla— rına dökerek "bağ" n veya "me- tal" den yapılmış yarım daire şek- linde büyük bir toka ile alın üstün- den tutulmuşlardır. r "H" modasını çıkardığı za- man çocuklar da, beli hiç gösterme- yen, plili eteklerin üzerine bol düşen ceketler, bluzlar, gömlekler giymeye başlamışlardı. Bu sene beş yaşından itibaren, hemen her çocuk beline bir kemer takmaktadır. Daha küçükleri bile, bu heveslerıııı robalı entarilerin bolluklarını belde toplayan ince ka- dife kuşaklarla tatmin etmektedir- er. Tıpkı anneleri gibi küçük kızlar da bu yaz kareli zefirlerden, puanlı basmalardan, beyaz fistodan entari- ler giyecekler. Tıpkı anneleri gibi on- ların da kat kat iç eteklikleri, volan- li mayoları, çadır bezinden yapılmış bol ve kısa plaj mantoları olacak, on- lar da gezmeye giderken geniş bir hasır şapka giyinecek ve ellerine ay- nı hasırdan çiçekli bir çanta alacak- ar. Oğlanlar da tabii babalarım taklit edecekler. Ciddi klasik ceketler ve. fantezi yelekler, deniz kenarı için şortlar, poplinden yapılmış kanadı- Ciddi ve sevimli bir manken Çocukların para sarfetmeye hakkı yok mu? AKİS, 2 HAZİRAN 1956