2 Haziran 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

2 Haziran 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

S POR Hüseyin Akbaş künde deniyor Netice : Güreş Türk gibi kuvvetli Geride bıraktığımız haftanın pazar akşamı Mithatpaşa stadını doldu- ran binlerce meraklı ayakta, gözleri yaşlı olarak tam altı defa bayrağımız şeref direğine çekilirken bando ile birlikte mili marşımızı söyledi. Pro- va edilse, günlerce çalışılsa bu kadar uygun, bu kadar güzel ve bu kadar beraber bir marş söylenemezdi. San- ki tek bir vücutmuş gibi.. Aynı iman, aynı, his ve ayni düşünceye sahip binlerce, yüz binlerce insan aynı da- kikada stadda olduğu gibi radyola- rının başında da sevinç gözyaşlarını saklıyamamışlardı. Bu baba yadigârı sporda, genç şöhretlerimizin kazan- dıgı basarı ile ne kadar iftihar etsek azdır. Yokluk, tahsisatsızlık, imkân- sızlık ıçerısınde feragatle çalışan ve er türlü zorluğu yenen bir in- sanın kazandığı başarı, kendılerıne bu imkânları vermeyenlere pek gü- zel bir cevap teşkil etmektedir. Saat 24.00 sularında idi. Mithat- paşa stadı bir anda gündüz gibi ay- dınlandı. Ellerindeki gazeteleri ya- kan seyirciler beraberce "Dağ Başım uman Almış" marşım söylüyorlar- dı. Halk bu hava içerisinde stadı terk etti. Müsabakalar 2 5 Mayıs cuma günü saat 16.00 da merasimle başladı. Pistte 19 millete mensup gü- reşçiler yer almış bulunuyordu. Şe- hir Bandosunun peşinden eski dünya şampiyonlarımız Yaşar Doğu, Nasuh AKİS,2S HAZİRAN 1956 tuş.. Akar, Gazanfer Bilge, Nurettin Za- fer_, Haydar Zafer, Mehmet Oktav Türk Bayrağını taşıyarak geçtiler. Halk kendilerine büyük tezahüratta bulundu. Bunu-müteakip Milli Eği- tim Bakanı Ahmet Özel şeref tribü- nünden açılış nutkunu verdi. Bakan kısa süren Türkçe ve Fransızca nut- uyla bütün sporculara — muvaffaki- yetler diledi. Daha sonra F.İ.LAÂA. Başkanı Fransız Roge Coulon konuş- tu. Cuma günü yapılan müsabaka- larda gureşçılerımız beş galibiyet el- de ettıler Bunu cumartesi ve pazar him Zengin, günü yapılan diğer karşılaşmalarda- kı seri galibiyetler takip etti. Pazar akşamı Türk takımının şampiyon o- lacağı belli olmuştu. En kötü ihtimal- ler dahi bizi takım halinde birinciliğe götürüyordu. Final maçlarından sonra altı sık- lette güreşçilerimiz Dünya Serbest Güreş Şampiyonu oldular .Bunlar sı- ra ile: 62 kilo Hüseyin Akbaş. 57 ki- lo Mustafa Dağıstanlı, 73 kilo İbra- 79 Kilo İsmet Atlı, 87 kilo Adil Atan ve agır sıklette Ha- mit Kaplandır. 62 kiloda Japon gü- reşçisi Sasahara en fazla göz doldu- ran ecnebi güreşçi olmuştu. Rus Sa- limulin ve Bayram Şiti ittifakla ye- nen Sasahara bu kiloda Dünyâ şam- piyonluğunu kazanmıştır. Kendisin- den büyük şeyler beklenen Bayram Şit maalesef güreşe iyi başladığı hal- de aldığı netice üçüncülükten ileriye gitmemiştir. 67 kiloda Bestaev (Rus) Mehmet Çelebiyi yenerek dünya şam- piyonu oldu. t Çelebi genç ve henüz beynelmilel minderde tecrübesi olmayan bir güreşçidir. ÜUçüncülük dahi kendisi için bir başarı sayılabi- lir. 73 kiloda Rus Balavatze İsviçreli ile yaptığı maçta sakatlanmamış ol- saydı bu kiloda muhakkak ki iyi bir derece alabilirdi. Üç gün yapılan mü- sabakalarda en fazla heyecan uyan- dıran karşılaşma hiç şüphe yok ki ağır sıiklette Hamit Kaplan ile Rus Arsene arasında cereyan eden müsa- baka idi. Hakem heyeti baştan sona kadar ağır kilolu rakibinden üstün güreşen Hamit Kaplanı acaip bir ka- rarla sayı hesabiyle mağlüp ilân et- mişti. Bu hal tribünleri dolduran ve sadece hakka inanan, binlerce me- raklıyı bir anda teessüre uğrattı. Jü- ri heyeti ise müdahale etti ve hakem- lerin kararının tamamen aksine ola- rak ittifakla Hamit Kaplam galip i- lân ediverdi. Fransız Federasyonu aşkam Coulon'un müsabakaların hemen başında soyledıgı bir sözü bu- İbrahim Zengin ve rakibi Silindir çalışıyor