9 Haziran 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

9 Haziran 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

Dior'un hediyesi Yastığı da beraber cemiyet onlardan mazbut birer yuva kurmalarını nasıl bekliye bilir ve en mühimi bu genç kızlar yarının feda— kar anneleri olabilirler mi? Fran da başlayan böyle bir cereyanın bu— tün dünyayı sarması pek âlâ müm- kün değil midir? Bunun üzerine fi- kirler yürütülmüş, Françoise Sagan ve "gençlik" birçok anketlere muha- tap tutulmuştur. Anketin neticesi ga- yet müsbet ve ferahlatıcıdır. "Genç kız" dünyanın her yerinde daima ay- ındır ve Françoise Sagan romanında ancak hayalı bir tip — yaratmıştır. "Genç kız" hayatı sever, hayata bağ— lıdır, aşkı samimiyetle arar ve "an- e" olmak vücudunun da, kalbinin de, hafızasının da en buyuk arzusu- dur. Zaten Fransada ve daha birçok Avrupa memleketlerinde yapılan an- ketler göstermiştir ki bugünkü genç kızın oturup kötü kötü düşünecek, kendisini manen yiyecek, hüzünlü ve bedbin düşünceler, besliyecek vakti yoktur. Bugünkü. genç kız çalışmak, hayatını kazanmak, kendisine, hattâ doğacak çocuklarına bir istikbal ha- zırlamak kaygusundadır. Bu hayata hazırlanırken onun, her şeyden evvel, anlayışlı ve iyi, tabii ve kuvvetli bir hayat arkadaşına ihtiyacı vardır. Eg- zistansiyalizm de Françoise Sagan hayranlığı da genç kızlar için ufak bir fanteziden ibarettir. Dünya ni kadar maddileşirse maddileşsin "ide- alizm." de aynı kuvvetle ve o nisbet- te insanların kalbinde yer etmekte- dir. AKİS, 9 HAZİRAN 1956 Moda En mühimi teferruattır B u senenin modası hakkında çok şey söylendi, çok izahlarda bulu- nuldu. Şimdi de tanınmış Fransız ter- zisi, Givenchy hususi tavsiyelerde bulunuyor Givenchy'ye göre 1956 se- nesinin hususiyeti şöylece hülâsa e- dilebilir: n sade elbiseler en zengin, en göz alıcı en şahane ve en çeşitli ak- sesuarlarla giyilmektedir. Meselâ beyaz organtinden bir gece el- bisesi tasavvur eden terzi, bu elbise- yi basit bır basma gibi belinden büz- müş ve açık bir yuvarlak yaka Ş açmıştır. Bu elbise tek başına bir şey Sade biçimli bir elbise Bir çiçekle yaz oluyor ifade etmiyebilir, fakat uzun kırmızı iskarpinleri, üzeri taşlı uzun kırmızı çantası, kırmızı eldivenleri, — dantel mendili ile şahane bir manzara arzet- mektedir. Aksesuar gece elbiselerin- de olduğu gibi, gündüz elbiselerinde de çok mühim bir rol oynamaktadır. Bu sene çok moda olan ve yalnız ba- şına .bir şey ifade etmiyen şömizye biçimi düz elbiseler de aksesuarlarla fevkalâde bir cazıbe kazanmaktadır. Meselâ bu tarz "erkek gömleği" stili elbiselerle çok sıralı, ince ve yapışık ve cilalanmış kolyeler takılmakta bambu saplı çok şık yumuşak çanta- lar kullanılmaktadır. FErkek biçimi elbiseler kadına hiçbir zaman erkek mukallidi bir hal vermemeli, bilâkis tebarüz ettırecek zenginleştirmek için terziler, bütün — muhayyilelerini KADIN işletmiş, neler ve neler icat etmişler- ir. Son zamanlarda çok revaçta o0- lan bir teferruat modası da kareli, puanlı ve prens doğal kumaşların— dan yapılan ayakkabılardır. Meselâ dümdüz sarı keten bir elbise giyinen bir kadın tasavvur ediniz. Terzi bu kadının eline sarı ve beyaz puanlı u- zun bir çanta vermekte, ayağına aynı puanlı ketenden ince ıskarpınler giy- dirmektedir. Mendil de 1956 senesinin mühim bir aksesuarı olarak meydana çıkmış ve çiçekle beraber kadınlığı temsil e- den bir mahiyet kazanmıştır. Bir bas- ma entari için, uzun uzun biçim dü- şünmek beyhudedir. Terziye göre, o- nu mümkün mertebe zengin kumaş- tan fakat mümkün — mertebe sade yapmalıdır. Onu gösterecek olan i- çine giyilen bir güzel jüpondur, bir de onunla beraber ele alınan hasır bir çanta, takılan zengin bir kolye.. Sade biçimli elbise ve zengin ak- sesuarlar kullanmanın bir de ekono- mik cephesi vardır. Kadın — böylece muazzam terzi paraları Vermekten kurtulur ve parasını yatırdığı aksesu- arları da senelerce, her elbise ile kul- kaidesi vardır. n şık, en zengin el- bise aksesuarsız güzel durmaz. Hal- buki en basit elbıse güzel aksesuar- larla derhal göz alır." sesuar modası bugün Paris- li büyük terzileri o derece sarmıştır ki Christian Dior, akrabası olan bir genç kıza güzel bir gecelik hediye e- derken aynı kumaştan yapılmış yas- tığı da hediye etmeyi unutmamıştır. Yıkanabilen elbise Hem rahat, hem ucuz