9 Haziran 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

9 Haziran 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR Güreş Şampiyonluk A 1tı sıklette birincilik iki sıklette üçüncülük,kazanarak Dünya Ku- pası serbest güreş şampıyonlugunu kazandıktan sonra, 19 millete men- sup güreşçiler arasında yapılan gre- koromen tam karşılaşmalarda da iki ferdi birincilikle takım halinde ikinci olmamız hiç de küçümsenecek bir ne- tice değildir.Eğer hakemler F.I.L.A. nın başkanı Roger Coulon'un açılış merasiminde söylediği gibi, tam ma- nasiyle dürüst ve hakşinas hareket etselerdi, grekoromen şampiyonluğu- nu da 2,5 puan farkla Ruslara kap- tırmış olmıyacaktık Hamit Kaplan, Kotkas gibi cidden kuvvetli bir ra- kibi yarın köprüye getirmesine rağ- f“eâ Üerdiği 'gakbiyet karan bozular rak mağlup sayıldı. Bu bariz bir hak- sızlıktı. Hamit Kaplanın maruz kaldığı bu haksızlık bir yana bırakılsa bile, Kot- kas gibi şöhretli bir güreşciyle denk bir müsabaka çıkarması bizi sevin- direcek bir olaydır. Zira Hamit da- la çok gençtir, beynelmilel karşılaş- malarda minder tecrübesi azdır, -a Önceki serbest güreş karşılaşma— larında bir hayli efor sarfetmiş ve yorgun düşmüştür. Üstelik kendinden 30 kilo daha ağır olan bir güreşçiyle boğuşmak zorunda kalmıştır. Bütün bu faktörler göz önüne alınırsa, Mel- burn'da Kaplan'dan hem serbestte hem de grekoromende dünya şampi— yonluğu — beklemek yersiz olamıya- caktır. Grekoromendeki ilerleme I_]îfızlarını biraz yoklayıp on sene nceye dönenler, grekoromende ne kadar geri oldugumuzu hatırlamakta güçlük çekmiyeceklerdir. On sene i- çinde omdördüncülükten ikinciliğe kadar yükselen grafiğimizin elbette bir manası olmalıdır. Bu netice bile iyi imkan ve şartlardan mahrum bu- lunarak varılan bir merhaledir. Ya bir de imkân verılse mali sıkıntılar giderilse. Şampiyo olmamıza ne mai kalır? Celâl k gibi minder tecübesi fazla ve tekniği kuvvetli bir antrenör- rün gayretleri kısa zamanda meyva- larını vermiştir. Melburn olimpiyatla- rının arifesinde, biraz daha alaka, maddi yardım ve disiplinli bir çalış— ma bizi hem serbestte, hem grekoro- mende şampiyonluğa ulaştırabilir. Futbol Lig maçları uhtelif — sebeplerle, tehir üzerine tehir edilen lig maçları gerıde bi- raktığımız ta caba bu son hamle, mevsımı geçen maçları sona erdirmeye kafi midir? İşte bu suale Teşkilât mensupları da- 34 hil, spor otoriteleri ve sporseverler hep beraber "inşallah" demek zorun- da kalmışlardır.Bu mütevekkilâhe i- fade, sadece mevcut programı tatbik edemiyen federasyonun her tesire bo- un eğmesi ve kadere rıza gösterme- sinden ileri gelmiştir.Hal boyl o- lunca plaj mevsimi gelip çattıği hal- de lig maçlarının neticelenememesini gayet tabili karşılamak lâzımdır. Ge- çen hafta, cumartesir günü ilk karşı- laşmayı lig lideri Galatasaray ile Ve- fa yaptı. Tahminler hilafına Yeşil- Beyazlılar o kadar canlı ve o kadar zel o r ki Galatasaray ancak tek golle sahadan galip ayrılabildi. Maçın hakemi Zülbahar Sağnak sos dakikada Erdinçin attığı Vefanın be- raberlik golünü saymadı. Doğrusu bu haksızlıktı. Vakıa hakem maç tan sonra hadiseye yakından takip ettim. Gol değildi demekte ise de bazı büyük sabah gazeteleri teleob- jektifle bu golü tesbit etmişlerdi. A ma netıceyı teleobjektifler değil ha- kemin kararı tayin ediyordu. Fenerbahçe Beşiktaş M aç başlamadan evvelki bütün tahminler Beşiktaşın kolay bir galibiyet — sağlıyacağı — merkezindeydi. Fakat maç başlayıp dakikalar ilerle- dilçe bu şekilde düşünenlerin aldan- dıkları ortaya çıktı. Fenerbahçe kısa paslı ve deplesmanlı bir oyun tuttu- rarak rakiplerini çok müşkil durum lara soktu. Hazırlanan fırsatlar he- ba edilmeseydi, sarı-lâcivertli takım sahadan farklı bir galibiyetle ayrıla- bilirdi. Maç başla,dığı zaman, tribünlerde Başbakan Adnan Menderesin, Osman Kavrakoğlu ile birlikte Fenerbahçe- .Resil gcıc- cegı soylentısı, dolaşıyordu Bu yüz- den birinci devrede gözler sık sık şe- ref tribününe çevı'ıldı Fakat gelen giden olmadı. İkinci devrenin başla- rında Fenerbahçenin ikinci başkanı sman Kavrakoğlu şeref, tribününde görüldü. Başında kahverengi bir rö- löve şapka vardı. Osman Kavrakoğ- unun gelmesi Fenerbahçelilerin ma- neviyatını artırdı. Geçen sene - karadan Galatasaray — Fenerbahçe maçını seyre gelen Kâvrakoğlu ta- kımına çok uğurlu gelmiş ve sarı-la- civertliler hiç beklenmediği hâlde kuvvetli rakiplerine galebe çalmı lardı, Ama Fenerbahçelileri bu defa bir sukutu hayal bekliyordu. İki Başkan Şeref tnbummdekı yerini al- dığı zaman takımı 1-0 galip durum- daydı. Bir ara Fenerbahçe hatların- da bir duraklama oldu ve Beşiktaşlı- lar üstüste iki gol atı verdiler. Bere- ket son dakikada Lefter bir korner atışını doğrudan doğruya Beşiktaş kalesıne atma hünerini gösterdi ve berabelikle neticelendi. Fenerbahçenin seyahati B ir maç yapmak için Moskovaya davet edilmiş olan Fenerbahçenın bu davete icabet edip etmeyeceği mı selesi geçen haftanın dedıkodulu spor hadiselerinden biri öldü. İkinci baş- kan Kavakoğlu bu seyahatin yapıl- masına muarız değildi. Fakat tarihi- nin temmuza tesadüf etmesine arzu ediyordu. Bu suretle kendisinin de bu yolculuğa katılaması mümkün ola- caktı. Fakat diğer idareciler bir emri vaki yaptılar. Park Otel'de Başbaka- ni ziyaret ederek müsaade istediler. Başbakan idarecilere: "Güle güle gi- dın güle güle gelın Inşallah başarılı netıceler alırsınız" dedi. Bu ?kuler halledılmış oldu ve Fenerbahçe ler Moskovaya mütevecihen hareket ettiler. Fenerbahçe--Beşiktaş maçında gol Sevinç uzun sürmedi AKİS, 9 HAZİRAN 1956