3 Mayıs 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

3 Mayıs 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

Kıbrıs ta Türklerin Mitingi Hayal ve hakikat lerinin dört koldan — giriştiği taar- ruz bu sabırsızlığın delilidir. Taar- ruza ele avuca sığmaz Bevan başla- dı. "Mümtaz ve fazıl centilmen"- den Kıbrıs muzakerelerının ne â- lemde olduğunu sordu. oyd biraz daha sabır rica etti Bunun üzerine Bevan, Dışişleri Bakanının ne zaman parlâmentoyu aydmlatacağını Öğ- renmek istedi. Lloyd “evvelki be- yanatıma bakınız" diyerek işin için- den sıyrılmağa çalıştı. Bu lâf Mr. Dannelly'yi kızdırdı. Parlâmento- nun bütün bıldıgının Dışişleri Baka- nının Ankara ve Atina ziyaretinden beri Kıbrıs mevzuunda hiç bir ko- nuşmanın cereyan etmedıgınden iba- ret olduğunu söyledi. d "Ha- yır efendim, konuştum da — Yunan hükümeti devrildi" diyerek muka- bele etti. Dışişleri Bakanının ağzın- dan b sonra Yunan seçimle- rinden başka bir lâf işitilmedi. Mu- halefet "Niye ilgililer İngiliz plânı- nı beğenmedi, bu makül bir plânsa neden açıklamıyorsunuz" Türkiyenin İngiliz kararlarını veto hakkı mı var?" sualleriyle hücuma — devam etti. Fakat Yunan seçimleri arifesin- de, Dışişleri Bakanını daha fazla ko- nuşturmak mümkün olmadı. "Hele bir seçimler bitsin, o zaman bakla- yı ağzımdan çıkaracağım" der gibi . bir hali vardı. İngiliz Dışişleri Bakanlığı, her- halde parlâmentonun bu sabırsızlı- ğinı görmemezlikten — gelemiyecek- tir. Bu ayın sonlarına doğru İngiliz Hükümetinin yeni tekliflerle ortaya çıkması beklenmelidir. Adada sükü- neti devam ettirmenin imkânsızlığı- na inanan Foot da hükümeti birşey- ler yapmaya zorlayacaktır. Bu bir- AKİS, 3 MAYI S 1958 şeylerın ıçınde taksimin de bulundu- ğunu düşünmek için maalesef çok hayalperest olmak lâzımdır. Basın İki yeni yolcu A nkaralılar geçen haftanın son- larından beri garip kıyafetli bir genç adamı" biraz hayret, biraz te- bessüm, fakat hepsinden çok derin bir merhamet ve şefkatle seyredi- yorlar Genç adam, Ulus gazetesi- nin bir zamanki muvaffak fıkra ya- zarı Şinasi Nahid Berkerdir. Şinasi Nahid Berkerin şimdi, usturayla ka- zıtılmış çıplak bir başı vardır. fas bir kasket geçirmiştir. Sırtı- na kalın bir kazak, — bacaklarına Amerikan tipi bir blucin, ayağına, mokasen ayakkabılar giymiştir. Ya- nında taşıdığı bir bekçi düdüğünü gittiği her yerde — çalmakta, "hop de!" diye bağırmaktadır. tanıyanlar dudakl rında acı bir te- bessüm, "hop dedik.." tarzında mu- kabele etmektedirler. Sonra Şinasi Nahid Berker, — elinden gunlerdır düşmeyen içki kadehinden yeni bir yudum daha çekmektedir. — Aradan bıraz geçince bekçi düdüğü yeniden ortaya çıkmakta, aynı acı sahne tek- rarlanmaktadır. Şınası Nahid Ber- ker bayram gününden beri bilmek- tedir ki sekiz aylık bir hapis ceza- sı Temyizin alâkalı dairesi tarafın- dan tasdik edilmiştir ve polisler he- ran gelip kendisini — götürebilirler. Daimi bir bekleyiş.. Bunun haki- katen büyük kabiliyetlerini heba et- miş, hayatta kendi kendine kıymış Kendısını. YURTTA OLUP BİTENLER bir genç adamın zaten bozuk asabı üzerinde nasıl tamiri imkânsız tah- ribat yapacağı kolaylıkla tahmin o- lunabilir. Sadece giyindiği kılık, ta- kındığı tavır bu tahribatın başladı- ğının işareti değil midir? Senetlerden beri Ankaralılar tarafından bir "tat- ocuk", evimli kcı" ola- nüktele- riyle daima kırıp geçiren, tesiri dudaklarda bir tatlı tebessüm uyan- dırmaktan ibaret kalan Şinasi Na- hid Berker, Türkiye — Cumhuriyeti Hükümeti Başkanı Adnan — Mende- resi küçük düşürmüş olmaktan suç- ludur. Arkadaşları hatırlamaktadır- lar: "Sevimli içkici" Ankara Toplu Basın Mahkemesi tarafından bu suçtan dolayı mahkum edildiğinde acı acı başım sallamı “Beni am- ma ciddiye aldılar, yahu" diye hay retini belirtmiştir. Hiç bir söz. başlı- ca meziyeti en karışık durumları bir kaç kelime ıçınde ifade etmek olan Şınası Nahid Berkerin bu sö- zünden iyi durumu gozler önüne se- remez. Türkiye Cumhuriyeti üki met Başkanı Adnan Menderes Ulusun Dolmuş sütununda çıkan iki fıkracı tan dolayı derhal — muvafakatname rerek Şinasi Nahid — Berkerden kendısını küçük düşürdüğü için da- vacı olmuş, takibat başlamış ve da- ya şimdi Blucinle sokaklarda, — içki bulunan heryerde dolaşan nuktedan gencin mahkümiyetiyle neticelen- miştir. yiz, bir fıkrada suç ol- madıgı netıcesıne varmış, fakat öte- kinden dolayı Şinasi Nahid Berke- rin sekiz ay hapis yatmasını uygun bulm Kader arkadaşı Şinası Nahid erker, — cezasını ildi B tek başına çekecek değildir. O fıkranın neşredıldıgı Ulus gazete- sinin yazı işleri müdürlüğünü ya- Şinasi Nahid Berker Talihsiz. bir. genç