3 Mayıs 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

3 Mayıs 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

Türk - Amerikan Derneğinde çocuk balosu Düğün gibi Sosyal Hayat Yeni bir adım ithat Paşa 33 deyince, bugün birçok Ankaralılar derhal Türk- Amerikan Derneğinin mevzubahs e- dildiğini anlarlar. Burada Türk- A- merikan Derneğinin guzel bir kütüp- hanesi ve çok güzel bir 'binası var- dır. Sık sık konferanslar tertip edilir, konserler verilir, kokteyller ve par- tiler eksik olmaz. Burada sık ve gü- zel dershanelerde, her sömestr der- neğe 120 bin lira cıvarında para bıra- kan talebeler ingilizce — öğrenir ve böylece anglo - sakson kültürüne bir yakınlık elde etmiş olurlar 1951 se- nesinde kurulmuş olan Derneğin ga- yesi de esasen Türk ve Amerikan milletleri arasındaki içtimai, kültü- rel bağları münasip programlarla geliştirmek ve dolayısı ile dostluğu kuvvetlendirmektir. Ancak yukarıda bahsi geçen tipten kokteyller ve ke- bap partileri ile derneğin — bugüne kadar münasip programları geliştir- mek hususunda isabetli hareket et- tiği iddia olunmıyacaktır. Maalesef bugüne kadar hüsnüniyete rağmen, Türk - Amerikan Derneği tek taraf- lı ve sathi bir propaganda işini ba- şarmaktan ileri gidemiyen bir dernek olarak zihinlerde yerleşmıştır San- ki gaye, Türklere sadece "bu Ameri- kalılar amma da 11erlemışler de- dirtmekten ibarettir. Halbuki mem- leketimizin fazlasiyle muhtaç olduğu içtimai kalkınmada Türk-Amerikan Derneği gibi bir teşekkülün pek çok yardımı dokunabilirdi. Bunun için AKİS 3 MAYIS 1958 kültürel münasebetlerin satıhta kal- mayıp, kütlelere işliyebilecek şekilde tesisi ve çalışmaların bu yola teksifi takip edilecek en doğru siyaset olur- du. Kültürel mübadele deyince akla gelen şey doğrusu propaganda meka- nizmasının tek taraflı istimali de- ğildir. Cemiyete faydalı — çalışmalar hakiki işbirliğini şağlıyacak ve gaye- nin tahakkuku ancak o zaman müm- kün olacaktır. İşte bunun içindir ki, geçen haftanın ortasında 23 Nisan Çocuk Bayramında Mıthat Paşa 33 numaralı bin Tü Amer Derneği tarafından Keçıoren Çocuk Yuvası için tertibedilen çocuk balosu senelerden beri bu dernegın faaliyet- lerini tahkik edenlere yenı bir ümit verdi. Kebap partisi yerine çocuk- lara balo! İşte, beklenilen de buydu. Yeni adım memnuniyet ve sevinç u- yandırdı. Bir çocuk balosu u baloya seksen - kimsesiz çocuk davet edilmişti. Bunlar Türk ve Amerikan üyelerin çocukları ile be- raber zevkli birkaç saat — geçirecek- lerdi. Çocuklar gayet temiz giyinmi; olarak tam zamanında otobüslerden indiler. Üzerlerindeki yeşil ve bil rengi kadife kostümlerin kumaşlarını Türk - Amerikan Kadınları Kültür Dernegı hedıye etmişti; Keçiören ço- cuk y dernekler arasında adeta bır 1şbırhgıne vesıle oluyorı Mit- hat Paşa numarada Verilen balo programı ıtıbarıyle gayet güzel ha- zırlanmıştı. Çocuklar, önce muazzam bir pastanın süslediği zengin bir bü- fe ile karşılaştılar. Bir tanesi, bu pastayı işaret ederek gibi" dedi. Sonra güzel bir film sey- rettiler, eğlenceli plâklar dinlediler. Hokkabaz ve kuklayı ihtimal ilk de- fa görüyorlardı. Şaşkın bakakaldılar, yavaş yavaş gülmeye başladılar. Ço- cuklar arasında tertip edilen müsaba- kalar da cici hediyeler kazandırdı. Baloda pasta kesiliyor Çan boğazdan gelir