18 Ekim 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

18 Ekim 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

yeni, evliliğinden sonra, ilk defa ba- ba olmanın heyecanı içinde ne yapa- cağını bilemiyor. * merikada çok nazik bir ameliyat geçiren — Cehgizhan Koraltanın artık tamanen iyileşerek eşi ile bir seyahate çıktığı haberi, ailesini pek memnun etti. Zira bundan iki ay ev- vel amerikalı gelinlerinden çok üzücü bir haber almışlardı: Bu habere göre Cengizhan ölüm tehlikesi ile karşı karşıya bulunuyordu ve doktorlar bu ameliyatta mutlaka ailesinden biri- sinin başında bulunmasını arzu et- mişlerdi. Refik Koraltan bu ameli- yat için alel acele kızını Amerikaya göndermişti. Epey heyecanlı geçen günlerden sonra nihayet beklenen müjde geldi. Ameliyat iyi geçmişti. Gelinle görümcenin mıuhabbeti ise Amerikada bile hayranlık uyandırı- yordu e elevizyon ekranının ne olduğunu | bilmeyenler bu yakında Teknik Üniversitenin Sanayi Sergisi için ya- pacağı yayınlardan bunun ne oldu- ğunu öğrenecekler. Televizyon prog- ramlarında bazı sanatkarların da yer alacağı haberi Üüzerine şu noktayı hatırlatmak yerinde olur: Televiz- yon da tıpkı sinema gibidir, ancak insanı olduğundan on kilo daha faz- la gösterir. Sesini duyup da hayran olduğunuz sanatkârları bu ekranda görünce hayal kırıklığına uğram mak için bu noktanın evvelden bilin— mesinde fayda vardır * nkaradaki — Amerikalılar. New Yorktaki 'China town"dan ilham alarak Ankarada da bir Çin Lokan- tası açmaya karar vermişler. Ancak Amerikalıların tabiri ile — Yokistan olan memleketimizde yabancı mad- delere ihtiyaç gösterecek bir lokan- ta açmak bilemeyiz ne dereceye ka- dar kolay olacak. Baharat lâzım, koş Hindistana; zeytinyağı lazım koş Beyruta; vita lâzım koş Dani- markaya! Doğrusu Çin Lokantası— nın istikbalinden şımdıden şüphe et- meğe başlansâ yeridir." AKİS , 18 EKİM 1958 Papa ölüm döşeğinde İnsan fanidir! Hastalıklar Papa öldü, yaşasın papa P âpa XII Pius 24 Eylül 1954 de ilk defa hastalandığı zaman Ro- ma civarında, yazlık villâsı Castel- gandolfo'daydı. Hıçkırıyordu. Gönlü bulamyordu. Hastalığına bir türlü çare bulunamıyordu Papa genç bir adam değildi. 80 ine yaklaşmıştı. Bu yaşta geniş bir devleti, idare edi- yordu. Başında bulunduğu devlet, dünyevi bir devlet değildi. Sınırları ve orduları yoktu. Hattâ Stalin Tahranda, Ghurchill'e: "Papanızın kaç tümeni var?" diye sormuştu da bu dinsiz alaydan sinirlenen mukad- des peder ona: "Oğlum Staline söy- leyıp Benim tümenlerimi birgün gö yuzunce gorecektı " diye cevap ver- mişti. Ahretin hangi katında bulun- dugunu bılmedıgımız Stalinin bu tü- menleri teftiş edip etmediği belli de- ğgildir. Ancak Papanın uhrevi saltana- tının, ordusuz ve silâhsız olarak yer yüzünde . milyonlarca insanın vicda- nında hüküm sürdüğü meydandadır. Bu hudutsuz devletin bunca işile uğ- raşan Papa ihtiyar halinde bir in- san gücünün üstünde emek arcı- yord Bütün hıristiyanlık alemının münasebetlerini mak ve yürüt mek kolay bir iş değildi. bombadan perdelerle demokrasi âle- minden ayrılmış imansız kitleler, bu koyu din adamının serbest hareketi- ne her adımda engel oluyorlardı. Bu inşân üstü gayretler arasında Papa- nın sıhhati günden . güne bozuluyor— du. İşte tam bu sırada yukarda soy— lediğimiz hastalık başladı. Papa ö- lecek imiydi? Bütün tip ilmi, bu yar şefin yatağının başına getirildi. Modern ve ültramodern ne kadar te- davi tarzı varsa denendi. Papa bir şeyler? yemiyordu. Kusuyor, hıçkırı— yor , zayıflıyordu, Katolik âlemi ü- şaly r, herkes en büyük ruhani re- isin sıhhatinin duzelmesı için dualar mamen ümit kesildi. Vatikan ve bü- tün dünya cenaze merasimine hazır- lanmağa başladı. Haftalık büyük bir Amerikan gazetesi, Papanın ölümün- den sonra dünyada ilk defa özel bir sayı yayınlıyabilmek ıçıngereken tertıplerı almış, cenaze merasimine sus özel bir sayı dizmişti. Papa oldugu takdirde Romada bulunan bütün kardinaller Papanın yattığı odada toplanacaklar, kırmızı cüppe- lerini çıkarıp siyah matem elbiseleri giyeceklerdi; Papa ruhunu — Allaha teslim ederken yüzüne beyaz tüller örtecekler, müdavi tabipler Papanın artık öldüğünü bildirdikleri zaman da Papalık sekreteri beyaz tullerı 0— lünün yüzünden ka gümüş bir çekiçle alnına üç defa vuracak ve yükse sesl defa adım çagı— racaktı. Cevap alamayınca da ora- dakilere dönerek: "Papa ebediyete intikal etti" diyecekti. Doku ün edilecek, bu sürenin sonunda da de- fin merasimine başlanacaktı. den 18 gün sonra, dünyanın her ta- rafından çağırılan 70 kadar kardi- nal arasından gizli oyla yeni bir Pa- pa seçilecekti. ç hekim apanın saglıgı ile yakından il- P gilenen üç hekim, henüz ümitle- rini kesmemişlerdi. Onlara göre bir mucize olacak. Papa iyileşecekti.. hekimler Prof. Riccardo GaleazzılıA Zi, Prof Raffaelo Paluccı ve Pau Niehan Bunlar sonu su canlı dokular uzerınde çalışan lsvıç reli meşhur bir mütehassıstı. Bu üç hekimin geceli gündüzlü gayretleriy- le Papa beslenme — bozukluğundan kurtarıldı. Sıhhati günden güne dü- zeldi, tehlike savuşturuldu. züntü içindeydi.Kiliseler dolup bo- Papanın hastalığına o sıralarda 27