7 Mayıs 1959 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

7 Mayıs 1959 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

YURTTA OLUP BİTENLER Bu seyahat huzur ve emniyetine ıya kalacakları muhtemel ağır me- ş suliyetlerinden — kendilerini zaman zaman — yaptığımız beyanat ile haberdar etmiş ve bu ciheti muhterem u- mumi gefkârımızın dikkat ve attılana — ehemmiyetle arzetmiştik. Namık Gedik Memleketimizi Allah ko- rusun. Namık Gedık Eğer, bugün Halk Par- tisinin yaptığı gibi, hakiki demokrasi yerine demago- jik formüllerle düşünülse, o tarihte Şeyh Sait ile seçim ve koalisyon hükümeti şartları üzerinde müzake— reler açmak lazı Hiç değilse "takriri sukün" ted- birlerine lüzum yok! Zafer Uşakta Halk Partililer kanunu, asayişi bozdu. Bizi İnönü ve 40 küsur mebusu ürkütemez Bahadır Dülger ... Benim ise bu telgra- fimdaki hakiki maksat tel- grafınıza bir cevap degıl onu iadeden ibarettir... Namık Gedik ... Kan mugayyir hareketler, Uşaka ayak basıldığı zaman ve evvelden hazırlanmış bir hareketin neticesi olarak — başlamış- tır..." " Namık Gedik temel hâdisele- re vâkıf bulunduklarını ifa- de etmişler, fakat bütün bunlara rağmen maksatlı seyahatlerine devam husu- sundaki kararlarını ve ha- reket tarzlarını şu ana ka- dar degıştırmemış bulun- maktadırlar " . Namık Gedik . İnönü, Uşaktaki bu muazzam degışıklıklerı me sut tahavvülleri, iktisadi, içtimai, — kültür el sahalarda- ki başarıları görünce milli şeflik, tek parti vicdanına koyduys ka hatırlamış, mukayesesi- ni yapmış, Halk Partısı için hüsran, günah ifa eden u hakikat tablosu karşısında elbet- mokrat Parti ikti- milletvekilleri da. Halk Par- b te irkilmiştir... darının U akta son seçimini kazanamayıp tisinin kazanmış olması..." Hakkı Gedik - Zil 12 sırasında, memleket yoneltılen ve kardeşi kardeşe kırdıracak mahiyet- — dir. teki hareketlerinin sebebiyet verece- ği müessif vakalardan ve karşı Hükümet kuvvetleri her tür- lü kanunsuzlugu önleyecek kudrette- mül denilen şey bu kadar gerildik- ar- ten sonra bir kere koptu mu, aşırı hareketleri derhal ve zamanında dur- du... Neşir Yasakları E maıyet Birinci Şube Müdürlüğüne .- P. Genel Başkanı İsmet İnönü'nün 1.5.1959 tarıhınde Manisa'da yaptığı başın toplantısında vaki beyanatı ile 2 sabiteden ibaret C. H. P. Genel Baş- kam İsmet İnönü'nün refakatinde Ege gezisine ka- tılan C. H. P. Merkez İdare Kurulu Parti Meclisi üyeleri ve C. H. P. li milletvekillerinin Uşak olayla- rı dolayısiyle yayınladıkları müşterek tebliğin ihtiva ettikleri münderecat, taşıdıkları mâna itibarı ile her iki tebliğ ve basın toplantısındakı beyanatın ademi neşrine ve neşredilmiş- ise neşreden gazetelerin top- lattırılmasına Manisa Sulh Hakımhgının 1.5.1959 ta- rih ve 259 saydı kararı Manisa Müddeimumiliği- nin 1.5.1959 tarih ve 5/625 sayılı 'teli ile bildirilmiş olmakla keyfiyetin Ankara'da münteşir bilumum ga- ete ve dergilere derhal tebliği ve neticesinin bildi- rılmesı rica olunur. 1.5.1959. S, C. M. Baş. M. * I stanbul Cumhuriyet Müddeiumumiliğine tamirde münteşir Demokrat İzmir gazetesi matbaa ve idarehanesine hüviyeti henüz teshil edilemeyen ba- zı kimseler tarafından, yapılan tahribat ile Demokrat Parti İl binası önünde patlatılan dinamit münasebe- tiyle açılan ihzari soruşturmada tahkikatın seyrine tesir yapabılecek her türlü neşriyatta bulunulması- nın men'ine Basın Kanununun muaddel 30/3 madde- sine tevfikan nöbetçi Sulh Ceza Hakimliğince 2/5/1959 tarihinde karar vermiştir. Gereğinin yeri- ne getirilmesi rica olunur. 2/5/1959 İzmir C. Müddeiumumisi Radi C umhuriyet Halk Partisi Meclis Grupunun 2/Ma- yıs/1959 günü Ankarada yaptığı toplantı neti- cesinde yayınladığı tebliğin âdemi neşrine Ankarada Nöbetçi Sulh Ceza Hakimliğince karar verildiğinden muktezasının ifasiyle neticenin bildirilmesi rica olu- nur. Ankara C. Müddeiumumisi Y. Baş Muavini Hüsnü Ülgener I stanbulda Halk Partisi Milletvekilleri ile Parti Meclisi üyelerinin Vilâyet Merkezinde Şemsettın Gunaltayırı Başkanlığında toplanarak İsmet İnönü' n Ege gezisi dolayısiyle vuku bulan hâdiseler hak— kında verdikleri tebliğin neşrinin men'ine ve neşre- dildiği takdirde bunları neşreden matbuaların top- lattırılmasına İstanbul 5. Sulh Ceza Hâkimliğinin 2/5/1959 gün ve 260 sarısı ile karar verilmiştir. Bilgi edinilmesi ve gereğinin ifası rica olunur. 2/5/1959 İstanbul Selâhiyetli C. Müddeiumumisi Sebati Yalçın durmak pek kolay olmaz..." dır? Havadis Başyazarı — N!Z). .Trikopisi Başkumandan Ata- türkün . Uşakta bulunduğu kaftancı- ların evine götüren İsmet Paşa de- Dadaylı — Halit Bey idi. leket Eğe olsaydı boyle bir Başvekıl kavuştuğu .Dünkü tahrik üzerine galeya- na g elen vatandaşların bu hareket- Ama insanda sabır ve taham- erinin müessi vermemesi niyet tedbirleri hâdiselere için gerekli bütün em- alınmış bulunuyor- u arada vatandaşlarla mebus- lar arasında bazı hâdiseler cereyan etti. Karşılıklı itiş- e ve kakışmalar oldu. Halk Partililerin iddiasına göre atılan bir taş Paşanın başına isabet etmiş... Zafer " Halk Partililer ba- ğırışıp taşlamaya başladı- r. Atılan taşlar bir kaç çarptıktan sonra geri dö- nüp amdi — Avcıoğlu is- mindeki gazetecinin alnına isabet ederek hafif surette yaralanmasına sebep ol- du..." Zafer 4 gün önce Münakalât Vekilinin halkla konuşma- sına mâni olan polısın İnö- nüye gosterdıgı müsama- haya rağmen, D. P. lilerin evlerin taşlandı ve bir gaze- teci yaralandı Havadis let Vekili ve müna- kalât Vekâleti — Vekili Mu- zaffer Kurbanoğlu berabe- rinde, D. P. Meclis Grup reis Vekılı Denizli mebusu Baha Akşit, D. P. Genel İdare Kurulu âzası İzmir mebusu Ra nursal, D Coşkun, Kutahya mebusu Emi Topaler ve Manisa mebusu — Sezai — Akdağ ile gazeteciler olduğu , halde (Zafer) ve 40 tan fazla me- busu Meclisteki vazifelerin- den uzaklaştırarak bir nü- mayiş tertip edenlerde Hüs- nüniyet aranmıyacağı hâdi- selerin gelişme tarzı ile sa- bit bulunmaktadır. Radyo Gazetesi Zubeyde Hanımın kabri- öyle! Böyle lnonunun şu Ege taarruzunda bir siyasi atraksiyon olarak kullanmaya ne hakkı var- (Türbe Zziyaretlerini hatırlayı- Zafer r Büyük. Atatürk bugün sağ- bu mem- için dua eder ve AKİS, 7 MAYIS 1959