14 Temmuz 1959 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

14 Temmuz 1959 tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

Kalkınma Eğlenceli gezi Nallıhana tozu dumana karıştırıp giren otomobillerden birinden inen uzun boylu, ilerlemiş yaşına rağmen yakışıklı ve çevik görünüşlü bir a- dam mucip muzip gulumsıyerek ar- kadaşlarım mektep çocuğu gibi kal- dırımın kenarına dızdı ve cıddıyetlerı— ni muhafaza etmeleri ricasında bu- lundu. Hazırlık henüz tamamlanır- ken gelip duran bir başka otomobil- den kısa boyla, çıplak başlı ama cin gibi bakışlı bir adam ayasını daha yare atarken, arkadaşlarım Nallıha- nın bir sokağı boyunca dizen ilerle- miş yaslı yakışıklı adam tarafından yolu kesildi ve emsali görülmemiş bir nutka muhatap tutuldu. Uzun boylu adam. kum boylu adama sesi- nin bütün gücü ile sesleniyordu: "Sayın ve muhterem büyüğümüz! Kasabamıza hoş geldiniz. Sizin geli- şinizle, demokrasi tarihimiz ve ka- sabamız şenlenmiştir" ve nutuk bil minval üzerinde devam ederken kim- sede gülmeden can kalmıyordu. Mu- ammer Karacanın - ilerlemiş yaşlı yakışıklı adam Türk sahnesinin en büyük şöhretlerinden D. P. li Kara- caydı- bu şakasına en fazla gıren şerefine karşılama töreni "tertip" e- dilen Kemal Aygündü. Hâdise geçen haftanın —ortasında, — memleketteki kalkınmayı ve D. P. tarafından yük- seltilen eserleri ggörme maksadıyla emal Aygünün başkanlığında yurt gezisine çıkan 37 kişilik D. P. heyeti- nin Sarıyar Barajı yolculuğu sıra- sında cereyan ediyordu. Kafileye An- karadan katılan Muammer Karaca, yolculuğun son derece eğlenceli geç- mesinin tek âmili oldu. Hayatında Muammer Karaca Yol yapıyor! AKİS, 14 TEMMUZ 1959 YURTTA OLUP BİTENLER Aygün ve Dr. Gedik Göl gaziosmandaki ziyafette İşin tadı sonra kaçtı! ilk defa bir baraj gördüğünü söyle- aktor keyıftı çektiği — nutuklarda bol bol çeşme ve yol vaadederek bütün heyete si- rayet ettirdi. Bu sayede Sarıyer yol- culuğu pek eğlenceli — geçti. Aslına bakılırsa. D. P. heyetinin kalkınma tetkilderi eğlence bakımından hiç fakir deşildi. Sabahları Ankaradan yola çıkıp Hirfa nlıyı Kırıkkaleyi, Sarıyarı Karabükü ve Konyayı -bu arada da bol bol kalkınmayı- gören heyet akşama Ankaraya dönüyor ve Başkentin en beğenilen eğlence yerle- rindeki ziyafetlerde — ağırlanıyorlar di. Göl Gazinosu. Ankara palas Gar Gazinosu ve Golf Kulubu "muhterem misafirler"in ağırlandıkları yerlerden bazılarıydı. Gülün dikeni z iyafet faslı, Pazar akşamı Genç- lik Parkınd ki Göl Gazınosunda verilen akşam yemeği ile başladı ve doğrusu bu, bo gıden bir başl n- gıç olmadı anbul İl Başka- nı Kemal Aygun 1le 37 kişilik heyet o gece Göl Gazinosunda İçişleri Ba- kanı Dr. Namık Gedik. Koordınos annıSbtiAtama An- kara Valisi Dilâver Argon ıle bırlık- te oturdukları masaların başından Üz untuyle ayrıklı. Hatta heyetten ban üyeler karakollara kadar sü- otellerıne neticede gazinocu- nun başına patladı. —"İller İdaresi Kanunu ım göre gazinonun kapısı mühürlendi ve AKİS'in bu sayısı ha- zırlandıgı sırada bile kapıya kırmızı mum Üzerine vurulan mühür yerli yerinde duruyordu. Gül Gazinosundaki keyif kaçırı- cı hadise. Ankara Radyosunun meş- hur şarkıcılarından Sevim. Çağlayan yuzunden çıktı zinoda başlayan Serim dınleyıcılerının göz Zzev- Çaglayan kine de eden yeni bir keşifte bulunmuştu. Sahneye bir istiridye kabuğu içinde — çıkıyor -tıpkı Venüs gibi!- ve şarkılarını, vücut hatlarını comertçe gosteren sıyah bir tül elbi- senin tamamen üzerine çektiği bakış- lar karşısında soyluyordu Doğrusu, numara çok sükse yapmıştı. Ama ne var ki, sanatkarın buluşu streep-tea- se ile karıştırılıyordu, ve streep-tea- se Ancak vilâyetten hususi müsaade alınmak şartıyla yapılabiliyordu. Se- vim Çağlayanın yeni numarasını, bu sebeple resmi makamlar yasak etmiş Ve karar gazino sahibine bildirilmişti. Ama gazinoyu dolduran müşterilerin bu yasak kararından haberi yoktu. Önce normal bır gece elbısesıyle sah- Zi masalarında oturanlar da dahil, alkışlarla karşılandı. Ama halk asıl istiridyen numarayı gör- mek İi in sabırsızlanıyor ve tezahü- ratta bulunuyordu. Sevim Çağlayan da kendisine büyük şöhret kazandı- ran numarayı yapmak arzusundaydı ama ne yapsın ki ortada bir yasak vardı. Bu sebeple şarkılarını okurken birkaç defa Vali Dilâver Argunun bulunduğu masaya yaklaştı ve son numarasını yapmasına müsaade et- mesini israrla rica etti. Dilâver Ar- gunun cevabı, bir "aslardan ibaret kaldı. Numarayı yapmasına imkân kalmadığını anlayan Sevim Çağla- yan, Sahneye çıkarak durumu izah etti: " — Muhterem dinleyicilerim. Si- 11