14 Temmuz 1959 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

14 Temmuz 1959 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

AKIS Haftahk Aktüalite Mecmuası : 6, Cilt: XV Sayı 259 Yazı İ Rüzgârlı Sokak Ovehan Kat 3 Daire 7 Tel: 18998 P. K. 588 - Ankara İdare: Denizciler Caddesi 23/B Rüzgârlı Matbaa Tel: 15221 Fiyatı 125 Kuruş Müessisi Metin Toker AKİS — Neşriyat Ltd. Şirketi — adına imtiyaz sahibi ve yazı ışlerını Jiilen İdare eden mesul müdür Kurtul ALTUĞ * Karikatür Fotoğraf : Hüseyin EZER Ege AJANSI Associated Press Türk Haberler Ajansı * Klişe : Doğan Klişe Müessese Müdürü : Mübin TOKER * Abone şartları: 3aylık (12 nüsha): 12.50 lira 6aylık (25 nüsha): 25.00 lira 1 senelik (52 rşıküsha): 52.00 lira İlân — şartları: Santimi : 8 lira 3 renkli arka kapak: 750 lira (Ilâpların mesuliyeti tamamile Hlân sahiplerine aittir.) * İlân — İşleri Tel : 15281 * Dizildiği ve — Basıldığı — yer: Rüzgârlı Matbaa — ANKARA el : 15221 Basıldığı tarihi 12. 7. 1959 Kapak resmimiz Nüvit Yetkin Haklı olmak kâfi Kendi Aramızda Sevgili AKİS okuyucuları Hapishanelerde AKİS'in son de- rece geniş bir şekilde temsil e- dilmekte olduğu malümdur. İşte İzmir Cezaevindeki temsilcimiz Tardı Halulu, geçen hafta, kısa bir müddet için bile olsa, kalın duvarların dışına çıktı ve kendisi- ni hastahaneye gotururken Ada let Bakanının emrine ragmen bı— leklerine kelepçe vuran iki jan darmanın dâvasına "müdahil" sı- fatıyla girdi. Cezaevının dışına çıkmak, Adliye koridorlarında â- Ş şina muhabir ve fotoğrafçılarla | karşılaşmak, selâmlaşmak günle- rini dört duvar arkasında geçir- meğe mahküm olanlar için büyük ehemmiyeti haiz — değişikliklerdi. Tarık Halulu, bu fırsatı değerlen- © — dirmeğe çalıştı İzmir cezaevinde kendisini çok yalnız hissediyordu. u sebeple Ankara Hiltona nakli için, usulüne uygun bir şekilde di- lekçeyle müracaat etmişti. Neti- ce itibariyle adı Hilton bile olsa, Ankaradaki de nihayet bir hapis— haneydi. Ama orada "arkadaş"lar vardı. Tarık Halulu, günlerce di- lekçesine cevap bekledi. Nihayet cevap geldi: Ankara Hiltonda yer olmadıgı için nakline imkân görü- lemiyordu. Halulu. gününü doldurup 'tahliyeci" olana kadar yalnız- lığı ile başbaşa kalacaktır Tarık Halulu "Hilton — dolu!” * B u haftanın ortasında. Büyük Meclis, Bayram dolayısile girdiği 1 ay- lık tatili tamamlayıp yeniden çalışmaya baglıyacaktır Umumi ıstı- rap mevzuu olan bir çok mevzuun halli, Meclisin kararma bağlı oldu- ğu için şimdi butun gözler, Ankaraya çevrilmiş bulunuyor. Muhalefe- tin tahkikat önergelerinden ara seçimlerine kadar çeşitli mevzuların üzerinde toplanan merak, botun dikkati Meclis çalışmalarına çekmek- tedir. B. M. M. başlıklı yazımızda* ileriye bakarak bu çalışmalara hâ- kim olması muhtemel hava aksettir*ilmektedir M eclisin tatil yaptığı sırada. Muhalefetten ve İktidardan birçok kimse vatan sathını dolaştı; çeşitli intibalarla dolu olarak Anka- raya dönüldü. AKİS taşradaki muhabirleri vasıtasıyla bu temasları ye- rinde takip etti, Ankarada gerek D. P. li, gerek C. H. P. U birçok mil- letvekili ile konuşmalar yapıldı. Neticede parça parça, ama yüzlerce intiba birikti. AKİŞ'in yazı heyeti bu intihalardan mürekkep bol mal- zemeyi dikkatle eledi ve bu perakende müşahedelerden umumi bir gö- rüşe varmağa çalıştı. Bu sayıda okuyacağınız D. P. ve C. H. F. baş- lıklı yazılar işte bu görüşle yapılan çalışmaların bir mahsulüdür. Elde o kadar çok bol malzeme vardır ki, istenilse yüzlerce misali ardarda sıraAalamak mümkündür. Ama maksad hâdiselerin istikametini okuyu— cuya, sıkmadan anlatmak olduğuna göre bu malzemeden en “"sivri" birkaç örnek almakla iktifa edildi. * 4 Temmuz... Bir sene evvel bugün komşu Irakta kanlı bir ihtilâlle idare el değiştirdi. Şimdi Irak ve General Kasım bir yığın meseleyle karşı karşıya bulunuyordu. Dünyada Olup Bitenleri bildiren sayfaları- mızda, Irakın ihtilâlden tam bir sene sonra uğraşmak zorunda kaldığı meseleleri, geniş bir istihbaratın ışığı altında gözden geçirebilirsiniz. Bu sayımızdaki başyazıda da Irak ihtilâlinden alınması lâzım gelen dersler üzerinde durulmaktadır T ürk - Yunan dostluğunun ihyası yolunda çalışmalar yapıldığı şu günlerde, iki komşu memleket arasındaki meselelere ve Batı Trak- yadaki Türklerin durumuna dair her türlü hissiyattan uzak bir rapor objektifliği ile hazırlanmış bir yazıyı Dış Politika başlığı altında bu sayımızda bulacaksınız. Saygılarımızla, AKİS