28 Temmuz 1959 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

28 Temmuz 1959 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

KADIN ya eksılınceye kadar iyice kaynatma- h. soğuduktan sonra bir şişeye koya- rak gunde iki defa *öz kapaklarına banyo yapılmalıdır. Ellerin beyaz ve cildin düzgün ol- ması için, mısır unu içine bir parça limon ve bir parça gül suyu ilâve ede- rek bir hamur yapılmalı ve bu hamur ile eller hergün iyice oğulmalıdır. Bir çok kimseler alınlarının çabuk buruştuğuna ve kırışıklıklar peydah- landığına üzülürler. Bu kırışıklıkların sebebi gene kendileridir. Kaşları bo- yuna çatmak, alına zorla çizgi çizmek demektir. Yemek yerken de bu hu- susta ihtiyatlı davranmak lâzımdır. Dikkat edilecek olursa ekseriya ka- şık ile bir şey yendiği Zzaman ağız açılırken gayri ihtiyari kaşlar kaldı- rılır. Günde en az kaç defa tek- rarlanan bu hareket istenilmeyen çiz- giyi biraz daha derinleştirir. Okunan kitap baş hizasında tutulmazsa yine kaşların kalktığı görülür. Bütün bun- lar farkında olmadan yapılan, isten- miyen kırışıklıkları meydana getiren lüzumsuz hareketler Hastalıkla geçen bır gecenin sa- bahında renk solgundur, göz altları kararır. Böyle yorgun bir günde gi- yime bilhassa dıkkat etmek en akıllı- ca iştir. Genç gösteren kıyafetler se- çildiği gibi renklerin de parlak, can- li ve karışık olmasına bilhassa itina edilmelidir. Yazın — şişman vücutların ve yağ- l1 ciltlerin — burunlarının — üzerinde boncuk gibi ter damlacıklarının birik- tiği gorulur Mütemadiyen silmekle de önüne geçilmeyen bu küçücük der- de deva vardır. Burun limon suyu ile ogulduktan sonra, kurumadan üzeri- ne "Poudre d'alun" sürülmelidir. Bu pudra eczanelerde kolayca bulunabi- Makyaj yapan kadın Cümlenin maksudu - bir.. 26 Bir çocuk bahçesi Hava da bir gıdadır Bu ufak tefek kusurları düzelt- mek görüldüğü gibi pek basit bir iş- tir. Fakat umursamamakla , birleşen bu küçük kusurlar güzelliği gölgele- yebilir. Çocuk Parklar Nebatlar da dahil her canlı yaratık- tan daha çok havaya ihtiyaç du- yan çocuklardır. Büyük şehirlerde, apartmanlarda yaşayan çocuklar bu ihtiyaçlarını ancak çocuk parkların- da karşılıyabilmektedirler. Ama lin görün ki, parklar sanki bir süstür. Bir köşede kum havuzu, bir kaç salın- cak, bir o kadar tahtaravalli ve ka- yak. Bunun dışında bol bol levhalar üzerinde "Çimenlerde yürümeyiniz" "Burada oynamayınız" yazılıdır. Hal- buki bahçe gerçekten, çocuğun malı olduğu ve çocuk serbest hareket ede- bildiği takdirde asıl değerini kaza- nır. Bahçenin faydası, ilk gelişme çağ- larında bulunan çocuğa temiz hava bol güneş ve hudutsuz hareket ver- mekten ibaret değildir. Tabiatın kü- çük bir parçası olan bahçe çocuğun şahsiyetinin teşekkülünde yapıcı un- surdur. Ama kucağından ilk okuma çağına kadar olan devrede bir yan- dan vücudun, diğer yandan dimağın gelişmesi uzerınde harikulade tesirini görmek mümkündür. Akli muvazene- leri kuvvetli, dürüst, iradeli, enerjik, dikkatli çocukların, daha çok bahçe- den ve dolayısiyle tabiat nimetlerin- den bol bol istifade edenler arasından çıktığı müşahede edilmiştir. "Çocukluk devresi diğer bütün yaratıklardan daha uzun olan insan, doğuştan en son tekâmül noktasına kadar insanlığın geçırmış olduğu dev- releri kısa kısa yaşar" derler Çocu- ğun her çağının tam hakkı verilmeli- dir. Maymun gibi ağaçlara tırman- mâlı, tabanını güneşte yaka yaka yerde gezmeli, minicik böcekleri sa- atlerce tetkik etmeli, sonsuz mera- kını gidermek için imkân verilmeli- dir. Sağlam ve sıhhatli çocuğa sahip olmak isteyenlerin bir an bile tered- düt etmeden tabiata terketmeleri i- cap eder. Şehir hayatında, bu bakım- dan çocuk bahçelerinin büyük ehem- miyeti daima göz önünde tutulmalı- dır. — YEDİTEPE YAYINLARI ARASINDA ÇIKAN ÇAĞDAŞ FRANSIZ ŞİİRİ Adlhı Hüyük anbolofi, eım:ılşııh_ılur arakında Upiyle kargılandı. Bundelalre' den günümüze kadar Ö gulr, reszimleri, el 4 yuzıları ve Önlül resmumlüru: du- n.lerl:flı.- Lııı esörde yar ııııııııtır Fiyatı 10 İlradır. YEDİ TEPE YAYINLARI P. K, TI, İS'İ'AYIIITL ü l AKİS, 28 TEMMUZ 1959