28 Temmuz 1959 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

28 Temmuz 1959 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

CEMİYET ariçteki akrabaların hediyesi" (<H formülü ile yurda siren, altı siyah üstü beyaz boyalı 1959 mode- li muhteşem bir Chrysler 15 günden beri .otomobil meraklısı Istanbullu— ların ağzını sulandırıyor. 59 - 66, US Empire State" plakasıyla cevelân eden bu sanat eserinin sahibi Baykan Günel, Teşvikiyedeki Belve- der apartmanının önünde otomobilini seyretmek için toplanan meraklılar- dan ton derece şikâyetçi... Bu güzel otomobilin en fazla sefasını süren- lerden biri de Emin Kalafat. Eski Devlet Bakanı, kardeşi Ayşe Günelin kocasının kardeşinin karısı olan Bay- kan Günelin kullandıgı bu otomobille İstanbulu dolaşıyo u hafta, neşelı profesörler ve İş adanılan grupunun — gidişinden sonra, Kilyos plajının evler kısırıma bir sessizliktir çöktü. hur turistik - akademik — seminerin son haftasına ait hâdiseler, otelde ve plaj evlerinde kalanlar arasında hâ- lâ eğlence mevzuu olmakta — berde- vamdı. Bilhassa, Robert Kolej ikti- sat profesörü Peter Franck'ın hâli kimsenin gözünden gitmiyordu. Son haftaya ait raporlardan — AKİS'te bahsedilmiş olması, fesörü hay telâşa duşurmuştu Tür- kiyedeki döviz sıkıntısından, bunun sebeplerinden ve çarelerinden bahse- den sözlerinin basına aksetmesine fe- na hâlde üzülen Profesör Franck, yanında taşıya taşıya eskittiği nüs- ayı her önüne gelene — gösteriyor, "acaba bütün bunları raporuma yaz- dım diye beni memleketi terke dâvet ederler mi?" diye soruyordu. Aslına bakılırsa, seminaristler arasında A- bu misafir pro- Gülek - Gökay - Diplomasi AKİS, 28 TEMMUZ 1959 KİS okuyan sadece Amerikalı profe- sör değildi: Bilhassa, kapağında Pro- fesör Sıddık Sami bulunan nüshasına ilim adamlarının yatak odalarında sık sık rastlamak mümkün Münci Kapuni ile Osman Okyarın Cumhurıyettekı yazılarından_ sonra, toplantı raporlarının Cihat İren ta- rafından İktisat Gazetesinde neşre- dilmesi ve nihayet AKİS'in de semi- nerdeki meselelerin bir kısmını ob- jektif bir şekilde ele alması, konfe- rans — tertipleyicilerinin keyıflerını hayli kaçırmıştır. Ucra bir köşeye çekilip "kahramanca" — konuştuktan bu kahramanlığın gazetelere aksetmesine pek memnun olmamış- . Balyosa dinlenmeğe gelen öbür müşteriler, konfaransın son günle- rindeki asık suratlara ve Tertip Ko- mitesindeki telâşa bakarak "madem bu kadar çekınırsınız öyleyse ne di- e bu gırersınız demekten ken- dılerını alamadıla S osyete yazarlığını eğlenceden eğ- lenceye koşmaktan ibaret bir hoş iş zannedenler, hemen kanaatlarını düzeltsinler.- Zira, bu mesleğin de so- nu dayağa kadar varabilen tehlikeli bir iş olduğu artık anlaşıldı. Milliye- tin dedikodu yazar Leylâ Erduran, geçen hafta bir meydan dayağından ancak Büyükada karakoluna sığına- rak zor kurtuldu. Bir düğünü dâvetli blihadığı için uzaktan seyrettiğinin yazılmasına kızan bir sosyete hanı- dedikodu yazarını Büyükada Ku- lubunde ele geçirince vakit kaybet- meden üzerine yürüdü ve son derece eğlenceli bir kovalamacadır başladı. Kapağı karakola atan Leylâ Erdu- Yetkiner Leylâ Erduran Geçmiş — olsun!.. ran. şimdilik dayaktan kurtuldu a- ma, ikinci tesadüfte Allah Kerim... * eçen yıl at sırtında Paristen İs- tanbula gelen bir Fransız kızı, k efkârım epeyce meşgul etmıştı Şımdı bir başka atlı Fran kız Ankara ekabırını kendısıne hayran etmekle meşgul... Ankara — Palasta numaralarını yapa nigue Mon- n Mon tez, kabiliyetli ve sevimli partoneri bir beyaz atla piste çıkınca herkes heyecandan nefesini kesiyor. Zira i- se üzerindeki beyaz — tuvaleti — kra- liçe edasıyla yere atmakla başlayan siyah saçlı Fransız kızı, numarasının sonunda atın üstünde Havva anamı- zın incir yaprağı ile kalıyor. Streep - Tease'in her türlüsüne kanıksıyan Ankara ekâbiri, şimdi - soyunmanın atlısı ile gönül avutuyorlar. * merikanın Long Beach —sayfiye Aşehrinde yapılan Dünya Güzellik müsabakasında kraliçelik ünvanını Japon güzeli güzel Ezel Olcay,. da ilk ayrılan 15 finalistin arasına gireme- diys de diğer güzellerle ve tanınmış sinema yıldızlarıyla poz po çektirdi. * 24 Temmuz Cuma günü. sansürün kalkışı dolayısıle İstanbul Gazete- ciler Cemiyetinde bir tören yapıldı ve mesleğin eskılerımle cemıyetın ya- rışmasında derece alanlara armağan- verildi. Tören davetlilerinden İs- tanbul Valisi Ethem Yetkiner, az kal- sın Kasım Gülekin yanına oturmak zorunda kalıyordu ama. bereket ver- sin Fahrettin Kerim Gökay ikisinin arasına oturarak halefini bir güç du- rumdan kurtardı ve hazır bulunanla- ra diplomasi mesleğinde de. nasıl mu- vaffak olduğunun parlak bir misali- ni verdik. 27