28 Temmuz 1959 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

28 Temmuz 1959 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

AKİ S Haftalık Aktüalite Mecmuası Yıl: 6, Cilt: XV, Sayı; 261 Yazı İşleri: Rüzgârlı Sokak Ovehan Kat 3 Daire 7 Tel: 18993 P. K. 582 - Arıkan İdare : Denizciler Caddesi 23/B Rüzgârlı Matbaa. Tel: 15221 Fiyatı 125 Kuruş * Müessif Metin Toker AKİS — Neşriyat Ltd. Şirketi — adına imtiyaz sahibi ve yazı işlerini fiilen idare eden mes'ul idü müdür Kurtul ALTUĞ Karikatür Fotoğraf : Hüseyin EZER Ege AJANSI Associated Press Türk Haberler Ajansı * Klişe: Doğan Klişe Müessese Müdürü : Mübin TOKER Abone şartları : 3aylık (12 nüsha): 17.50 lira 6 aylık (25 nüsha): 25.00 lira 1 senelik (52 nüsha): 62.00 lira İlân şartları Santimi : 8 lira 3 renkli arka Kapak: 750 lira (ilanların mesuliyeti tamamile ilân sahiplerine aittir.) * İlân İşleri Tel : 15221 Dizildiği — ve — Basıldığı yer: Rüzgarlı Matbaa — ANKARA Tel : 15221 Basıldığı tarih: 26. 7. 1950 Kapak resmimiz Christian Herter Hür dünyanın ağızı Kendi Sevgili AKİS okuyucuları Aramızda ütün bir hafta boyunca, AKİS'- in bir mensubu men hemen bütün vaktini mütemadiyen yalan telefona - cevap yetiştirmekle ge- çirdi. Okuyucular, İnönünün hatı- ralarının neden neşredilmediğini merakla soruyorlardı Mesele şun- dan ibaretti . lideri Parti Meclisi çahşmaları Ve bilhassa B M mahalli seçimlerle ara seçımlerının tehirinin görüşülecek olması sebebiyle vaktinin büyük kısmını siyasi çalışmalara hasret- mek zorunda kalmıştı. İnönü, bil- assa ara seçımlerının tehırıyle fazla alâkalıydı. Hattâ Mecliste kürsüye çıkıp, C. H. P. görüşünü kerelerin seyri karşısında fikrini değiştirdi Ve harırladığı konuşma- yı yapma Bu sıkı tempolu siyasi — çalış- malar, AKİS'te neşrolunan - hatı- raların hazırlanmasını büyük öl- çüde baltaladı ve merakla okunan bu yazıları geçen sayımızda neşre imkân hasıl almada. İnönünün hâ- tıralarını bu hafta da maalesef neşredemiyoruz. Zira C. H. P. li- deri, geçen haftayı da yüklü bir çalışmayla geçirdi. Haftanın ba- lında Parti Meclisi tebliği üzerin- — de bizzat çalıştı. Sonra Merkez İdare Kurulu ile Grup İdare Heyetinin müşterek toplantılarına riyaset etti. Yaz tatili dolayısiyle tertiplenen gezi programları ile de bizzat meşgul oldu. Nihayet, hafta sonunda işlerden yakasını kurtarınca da Abantda dinlenmeğe gitti. Şimdi, çam ağaçlarının gölgesinde ve güzel manzaralı gölün karşısında hatıraların hazırlanmasıyla meşgul olacak hol vakite sahiptir ve gelecek sayımızdan itibaren İnönünün hatıraları, eskisi gibi her hafta AKİS'te neşrolunacaktır. İsmet İnönü Başını — kaşıyamadı S iyasi hayatımızın son günlerde girdiği çetin safha karşısında her- keste ciddi endışe ve tereddütlerin uyanmaması imkânsızdır. İşte, İsmail Rüştü Aksal'ın yedinci sayfamızda bulacağınız AKİS için hazır- ladığı son derece kıymetli makalesinde D. P. nin felsefesi ciddi bir tahlile tâbi tutularak bütün endişe ve tereddütlerin izale yolu açıkça aydınlatılmaktadır * A kdenizin diğer ucundaki bir başka memlekette -İspanya- de İstik- rar politikasınla tatbikine girişilmektedir. Milletlerarası teşekkül- ler, İspanyaya 375 milyon dolarlık bir yardımı, ancak bu şartla ver- meyi kabul etmişlerdir. İKTİSADİ VE MALİ SAHADA, başlıklı kıs- mımızda, hu mevzu bütün Veçhelerıyle ele alınıp incelenmektedir. G eçen hafta bütün İngiltere, Padola adında bir Almanın karakolda dayak yemesi hadisesiyle meşgul oldu. Padola, tabanca — taşıması yasak olan İngiliz polisine mensup bir müfettişi tabancayla öldürmüş- tü ve işlediği suçun cezası İngiliz kanunlarına göre i dam 1 İn giliz halk efkârı, suçu ne kadar ağır olursa olsun bir "insan"ın kara- kolda da yalı yemesini hazmedemiyordu. Bu sayımızda "Padola ve Po- lis Dayağı" başlıklı makalede Ingıltereyı birbirine katan bu hâdisenin teferruatı ve üniversiteliler başlıklı yazımızda da polis dayağı yiyen M. T. F. nin idealist mensuplarının hikayesini okuyacaksınız. * Cumurbaşkanlıgı Filarmoni —Orkestrasının yeni şef muavini Hik- met Şimşek, son derece cesaretli bir teşebbüsle Batı — musikisini halka tanıtma savaşına girişti. Bütün orkestra bu yolda kendisine yar» d mcdır. Musiki sayfamızda, genç şefin bu örnek hareketindeki ilk adımlarının akislerini bulacak ve sanırız ki heyecanlı bir ümide kapı- lacaksınız. Saygılarımızla AKİS