28 Temmuz 1959 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

28 Temmuz 1959 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

s P Bisiklet İnatçı İspanyol Avrupanın klâsik spor müsabakala- rından biri olan "Fransa Bisiklet Turu" bu sene de büyük bir alâka ile takip edildi, iyi hazırlanmış bir orga- nizasyonla her yıl yapılan Fransa tu- ru şampiyon bisikletçiler için daima bir "ideal", "bir büyük arzu"dur. Zi- ra Turu kazanan yarışçı, büyük bir şöhretin yanısıra, hatırı sayılacak bir. serveti de ele geçirmiş olur. Bu sene yapılan Fransa Turu za- man zaman çekişmeli geçmişse de i- natçı bir İspanyol, turun ilk etapla- rından sonra müsabakanın gidişatına hâkim olmuş, yakın rakiplerine kaç- mak fırsatı vermemiş Prince'e -yarışın bittiği spor sahası- emin ve rahat bir şekilde" girmiştir. 59 Fransa Turunun galibi, To- ledolu Freddrico Bahamontes'tir. Ba- hamontes eski bir — yarışçıdır. Ha- len 32 yaşındadır. Memleketinde "Kartal" namı ile meşhurdur. Fransa Turuna bundan önce 5 defa daha iştirak etmiştir. Kazanmamışsa da daima ilk 12 arasında yer almıştır. Fantezi meraklısı olduğu bilinmekte- dir. Öyle ki etapı içinde büyük bir id- dıa taşımıyorsa ve canı da dondur- a yemek istiyorsa hiç dinlemez, bi- sıkletınden iner, beş dakikasını feda eder fakat dondurmayı da yer... 1959 Turunu rakipleri İtalyan Bal- dım, Lüksembuglu Gaul, Fransız Bo- O R bet, Riviere, Anguetil, Alman Graf gi- bi rakıplerının önünde bitiren Fredi- rico Bahamontes'in yarış- sonunda ilk yaptığı iş kanamı öpmek ve şeref kol— tuğuna oturduktan sonra bir. "Oh!" çekip "Dünya varmış.. 'demek ol- muştur. Bu "Oh"un içinde 10.000 ki- lometreden fazla katedilmiş yol ve 123 saat 56 dakika durmadan çevril- miş pedalların acısı mevcuttur. Bahamontes bu yıl kazanmış ol- duğu tur ile bir bakıma da zengin ol- muş sayılır. Birinci olarak, bitirmiş olduğu yarış ona ufak bir servet ve kabarık bir kontrat listesi temin et- mıştır Yapılan hesaplar Bahamon- tes'in 21 gün sonunda beher kilomet- reyi 150 bin frankla - takriben 2400 - Türk lirası- koşmuş olduğunu göster- miştir. Fredirico bu yıl iki turda "Dağların Kralı" ünvanını da 67 pu- ana, karşı 73 puanla Gaul'den almış, en iyi bir tırmanıcı olduğunu ortaya koymuştur. Fransa turunu kazanan bisikletçi, yarışı- takip eden bir kaç gün içinde, sadece iştiraki ile beherinden 250 bin frank alacağı 50 den fazla müsabaka kontratı imzalamıştır. Memleketinde ise bir Milli kahraman gibi karşılanan Bahamontes gazetecilere: Nice z mandır, sadece bugünü beklıyordum demekle yetinmiştir. Bobet 1 953, "tur'u anlatıyor 1954 ve nihayet 1955 yılların- da yapılan Fransa Turlarına işti- Fransa turundan bir an Pedala kuvvet AKİS, 28 TEMMUZ 1959 Louison Bobet Kitap sahibi şampiyon rak ederek her üçünü de birincilikle bitiren ve böylelikle belki kırılması asla kabil olmıyacak bir rekora sahip bulunan Fransa bisiklet şampiyonla- rından Louison Bobet, katılmış olduğu bu yılki yarışmayı 17 nci merhalede terketmek zorunda kalmıştır. Bobet yarısı bıraktığı esnada, turdaki ümi- dini çoktan kaybctmış bulunuyordu. Robet bu gün 34 yaşındadır. "Bi- siklet Şampiyonu" adlı ve Fransada kapışılarak satılan bir kitabın yazarı- dır. Louison bu eserinde kendi spor hayatını' nakletmektedir. Bir spor ha- yatı M bugünkü Fransız gençliğinin rüyalarım ve hayallerini — teşkil et- mektedir. Bu gün Avrupada çok geçer akçe olan bisiklet sporunda Bobet gibi her hususta sportmen şampiyonluğu kabul edilmiş bir kimsesin fikir ve hatıraları alâka çekicidir. * Bobet eserinde yarış dünyasını, bu dünyanın çeşitli müsabakalarını, duymuş olduğu hisleri, kazandığı za- ferleri nakletmektedir. Tahmin edile- ceği üzere eserinin geniş, bir kısmı da Fransa Turuna aittir. O tur, o bitme- yen kilometreler, o sert, çıkılması me- sele olan dağ tepelerı kı 1959 ile bir- likte yedi defa geçmiş, üç seferinde Turan galibi ve senenin sporcusu ol« ur. Louison Bobet kitabında bir ya- rışçının zaman zaman koşu sırasın- da uyduğu hisleri, iç dünyasını da nakletmektedır 188 sayfalık kitabın içi, daha ziyade kazanılan zaferlerle doludur. Spor hayatının ilk günlerinde göğsüne takmış olduğu "Stella" mar- kasını kısa zamanca meşhur eden Fransız şampiyona göre, bisiklet spo- runda sadece iki. tane amansız rakip vardır: Faust Coppi ve nefse iti- matsızlık. Birincisi artık mazi oldu- ğuna göre, ortada sadece yarışçının 33