16 Aralık 1959 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

16 Aralık 1959 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

sSPOR Klüpler G. S. da fırtına B u yılın son gecesi, yeni yılı kut- lamak için Hiltona gidecek olan- lar iki yakışıklı delikanlıyı görmek fırsatından mahrum kalacaklardır. Ge çen haftanın sonlarında bir gün, Ga- latasarayın yaman santrforu Metin Oktay yılbaşını nasıl ge çırecegıni so- ran Milliyet gazetesinin cazip dedi- kodu yazarı Leyla Erdurana 'lzmır— den iyi neticelerle dönersek Turgay- la birlikte Hiltonda olacağız" dedi. Bu haftanın başında Galatasaray İz- mirden dönerken puan — cetvelinde Beşiktaşla arası bir hayli açılmış, Be- şiktaş Ankaralı rakiplerini temizle- diği halde Sarı Kırmızılı takım Ege sahilinde iki puan aha vermişti. Gerçi sakatlığından — dolayı, Turgay takımdaki yerini alamamıştı. Bu ba- kandan rahatsızlık hissetmeden Hil- tonun pistinde pek âlâ dansedebilir- di. Üstelik iki puan kaybı bugünkü Galatasaray için "iyi — netice" bile sayılabilirdi. Zira büyük bir buhran geçiren takım, kolaylıkla, dört pu- an kaybederek de dönebilirdi. Ama bütün bunlar içinde bulunduğumuz haftanın başında bütün gözlerin Ga- latasaraya dikilmesine mani olma- dı. Geçen hafta oynanan Galatasa- ray - Beşiktaş maçından önce, Ga- latasaray umumi kaptanı Kadri Dağ, "Bu maçı kaybedecek olursak çeki- lirim" demek suretiyle, kendisine yö- neltilen hücumların — cevabını kesin bir ifade ile vermişti. Kadri Dağ, gü- zel konuştuğu kadar sözüne ve pren- siplerine de sadık bir insan olarak tanınmış idarecilerdendi. İşini gücü- nü, çok zaman klup işleri yüzünden 1hmal eder, mesaisinin hemen hemen üçte ikisini klübüne hasrederdi. Nitekim Galatasaray, — Beşiktaş karşısında tutunamadı ve maçı 1-0 kaybetti. Çok daha — farklı olması mümkün olan bu maglubıyet üzerine, Kadri Dağ sözünü tutarak çekildi. Kadri Dağın çekilmesi ile idare he- yetindeki için için devam eden kay- naşma da birden yüze vurdu ve Da- ğın yerini Eşfak Aykaçın alması ile karışıklık daha da kesifleşti Aykaça kaptanlıkla birlikte geniş yetkiler tanınarak teknik komite başkanlığı da tevdi edilmişti. Buna taraftar ol- mayan idareciler bulunduğu gibi, fut- bolculardan bir kısmı da Eşfak Ay- kaçın bu işe getirilmesini istemiyor- lardı. Onlar Baba Gündüzün tekrar tam selâhiyetle klübe — avdetine ta- raftardılar ve kurtuluşu Babanın yu- vaya dönüşünde görüyorlardı. Fakat şöhretsiz isimlerde Kurulu takımı Feriköyün başarıdan başarıya koş- tuğu şu sıralarda Gündüz; ok sev- diğim Feriköyü asla bırakmam" di- yordu. 34 Sadık Giz ya Jokey klübü?.. Peki, Peykoğlu ve Abay da çekiliyor D agın ıstıfasından çok Onr. Galatasaraylıların hurmet besledıklerı hocaları lih Peykoğlu da istifa etti. Muslih Hoca, idare heyetinin Kadri Dağın istifası- nı müzakere edip yerine Eşfak Ay- kaçı getirmeyi kararlaştırdığı top- lantıda, arkadaşları ile aynı fikirde olmadığını, artık vazifesine devam edemeyecegını bildirmiş, istifa etti- ğini söyleyerek toplantıyı terketmiş- ti. İdare heyeti bu beklenmedik isti- fa karşısında ne yapacağını şaşırmış, Peykoğlunun — yazdı istifası mevcut olmadığından bir karara varamamış- tı. Peykoğlunu Lütfi Abay takip et- Galatasarayın bu halim, selim ve efendı idarecisi de Muslih Hocadan T gün sonra istifa etmiş, bu defa 1st1fasın1 asla geri almayacağını ve kararından dönmeyeceğini bildirmiş- Böylece üç - dört gün içinde Ga- latasaray idare heyetinden üç istifa olmuş, idare heyetinde dört kişi kal- mıştı. Bir idareci daha istifa edecek olursa, idare heyeti toptan düşecekti. Acaba bu dördüncü adam çıkacak mıydı ve çıkarsa kim olabilirdi? Ga- latasaray idare heyetinde olduğu ka- ar, Galatasaraylılar arasında da dördüncü adam merakla bekleniyor- du. İşte bu meraklı bekleyiş sırasın- da, Galatasarayın kiloda en ağır ida- recisi Ahmet Güre aniden Ankaraya gidince bütün dikkatler onun üzerine toplandı ve başkan Sadık Giz ile ko- nuşmak üzere Ankaraya gittiğini bildiren Ahmet Gürenin dördüncü a- dam olacağı söylenmeye başlandı. Sadık Giz : Dördüncü Adam... G ürenin çekileceği beklenirken, bir gece aniden Galatasaray klü- bü başkanı Sadık Gizin çekildiği şa- yi oldu. 1959 model, Amerika plâka- l1 arabasıyla gece Ankara Palasa ge- len İzmir milletvekili ve Galatasaray klübü başkanı Sadık Gizi adım takip eden bir gazeteci, ütü retine ve didinmesine rağmen baş- kanla konuşmaya muvaffak olama- dı. Otel idaresi Sadık Gizin henüz gelmediğini ısrarla iddia — ederken, gazeteci biraz önce Sadık Gizin ara- basından inerek Ankara Palas mer- divenlerinden çıkışını gördüğü için bu iddiayı ciddiye almıyordu. üks araba kapıda beklerken, Sadık Giz herhalde servis kapıcından çıkıp gi- demezdi. Gazeteci çaresizlik içinde gazetesine döndü, fakat bir türlü içi rahat etmiyordu. Başkanın istifa et- tiğin duymuştu ve bu haberi muhak- kak sökmek istiyordu. Telefonla baş- kanı çok aradı, fakat her defasında yok" cevabını aldığı için en sonunda vazgeçmek zorunda kal- dı. Başkan Sadık Giz ise, ertesi sa- bah ıstıfasını açıklayarak — şunları söylüyordu işten anlamamış olmam ve şahsi meşgulıyetımın sıkışıklığı do- Tayısıyla çok sevdiğim Galatasaray- aki vazifemden istifa ettim. Klü- bumüzde o kadar kabiliyetli, o kadar dirayetli arkadaşlar var ki, hepsi bu vazifeyi benden daha iyi yapabilir- ler." Bundan sonra idare heyetinde vazife kabul — etmeyeceğini söyleyen Sadık Giz, idare heyetinin toptan düşmesiyle yapılacak fevkalâde kongrenin kulübe huzur getireceğine ınandıgını da ilâve etmekten kendi- sini Aalamıyordu. Bu o demekti ki, kendi ıdaresı altındaki Galatasaray kulübünde bir huzursuzluk olduğu mu- hakkaktı ve bunu bizzat Başkan da kabul ediyordu. Bu — huzursuzluğun izalesi için de, kendi çekilmesinin za- ruretine inanmış bulunuyordu ve fev- kalâde kongrenin bu huzuru temin edeceğini açıkça söyliyebiliyordu. Giz, kulüp idareciliğinin bir teknik iş oldugunu kabul ediyordu ve istifa etmek cesaretini geç de ol- sa gosterıyordu yine bir teknik iş inkâr götürmez bir hakikat olan Türkiye Jokey kulübünden neden çekilmiyordu? O da bir teknik iş ol- duğuna göre, acaba bir gün gelecek; "Ben bu işlerden anlamıyorum" de- mek cesaretini tekrarlayacak mıydı? Yoksa atçılık üzerine ihtisası, fut- boldan daha mı ileriydi ve atçılıgı Galasaray kulübünden daha mı çok seviyordu oylece memleketimizin en eski kulübü Galatasaray, idare — heyeti başkanının istifası ve idare heyetinin toptan düşmesi ile şimdi başsız kal- mıştır. Bütün gözler, Ocak ayında yapılması kararlaştırılan kongreye çevrilmiştir. Halen başkanlık için tek aday olarak eski başkan Refik Se- limoğlundan bahsediliyor. Herhalde eski idare heyetinin kongreye kadar vazifeye devam edeceği bu devrede, çok şeyler olacak ve Galatasaray kulü- bünde kongre arifesinde büyük kulis faaliyetlerine şahit olunacaktır. AKİS, 16 ARALIK 1959