20 Ocak 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

20 Ocak 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

KADIN Moda 1960 Kadını Yeni yılın başında olduğumuz şu günlerde Paris, Roma, Newyork ve Londranın şöhretli moda müesse- seleri hummalı bir faaliyet içinde bu- lunuyor ve yeni kreasyon ve iddiaları- nı peyderpey ilân ediyorlar. Suzanne Grey şapkaların, bir er- kek mektep çocuğununki kadar ufak olacağını, genç kızların tamamen B, yani Bardot modasına uyarak gar- droplarına belden dar düğmeli poplin açık renk trençkotlar dolduracaklarını, gri flanel kumaşlar- la parlak mavilerin, renklerin en sük- selisi olacağını ileri sürüyor. Diana Day'e göre saçlar bilhassa kızıl kestane renge boyanacak, göz kapaklarında altın yaldızlı farlara ras lanacak, tırnaklar da inci gibi parlak veya mercan pembesi olacaktır. Ann Lennox, "Ev hayatımız ve eş- diyor "zaman ilerledikçe Mutfak en mükemmel haline gelecek; odalar az, fakat kul- lanışlı eşyalarla döşenecek, duvarlar eski stile uygun, fakat daha sade de- senli kâğıtlarla süslenecek." Elisabeth Rideaux ise yün bluz ve süeterler üzerinde kehanette bulunu- yor. Makine örgüsünden ziyade el ör- güsü ile yapılanların moda dünyasın- da yenilikler yaratacağını, bilhassa Orta Avrupada kendisi gibileri dahi şaşırtacak nefasette desen ve model- lere rastlanacağını belirtiyor. Suyun yüzüne çıkan diğer bazı yenılıklerı şöyle sıraAlamak mümkü Gözler, geçen seneki gıbı rimel, far veya kalemle, estetik olarak göz biçimine uygun tarzda boyanacaktır. Bilhassa menekşe moru revaç göre- cektir. Diba stilinden sonra iki, hattâ o- tuz sene evvelinin kısa, hafif dalga- lı, yanak üstünde bir kıvrım yapan günlük saç modasına bir dönüş görü- lüyor. Modacılar, fantazi saçlar yapıp bunları Buffant, Oriental, Victorian şeklinde isimlendirmekte devam edi- yorlar. Renkler ve zevkler nenin en gözde altın yaldızlı veya gümüş grisi çorapları, Amerikada bisküi kadar fazla satılıyor. Ayakka- bılar, maziye terkettiğimiz senedeki İtalyan stilinin devamından ibarettir ve en fazla tercih edilen açık renkler üzerinde, kıyafete uygun dekoratif ufak süsler dikkati çekiyor. Ellerde, serçe parmağa takılan küçük parlak taklit taşlı yüzüklere rastlanıyor. İleri kumaş kalitelerinden -dak- ran, orlon vs. gibi- ipekliye bir dönüş var. 1960 ın en cazip elbiselerinde bil- hassa şark desenleri bulunacaktır. İpek elbiselerin yaz aylarındaki yu- muşaklığını ve rahatlığını düşünmek şimdiden insana zevk veriyor. Canlı, renkli kumaşlardan yapılan bikiniler, yasak edilmeyen memleketlerde 1960 kadınının mayosu olacak. Mutfağınızı köşesi yuvanızın sıkıcı bir olarak düşünüyorsanız orayı senenin cazip ve modaya uygun renk- leri ile bir salon kadar güzel yapmak elinizdedir. En canlı renkleri mutfak bu sene salonların baş rengi olmalıdır Ev kadını, gittikçe ağırlaşan ha- yat şartları karşısında yeni yıl bütçe- sini ayarlamağa gayret ederken fi- yatta ucuz, fakat sade ve güzel eşya- ları bulmalıdır. Hatta, evinde bizzat imal edebileceği pratik eşyaları araş- tırmalıdır. En sen modaya da uygun olarak bizzat imal edebileceğiniz ne- ler, neler vardır. Meselâ eski bir ipek- li kumaştan hazırlıyacağınız bir eşarp, tayyör veya elbisenize hemen bambaşka bir hava verir. Hatta uç- lardan da iplik çekerek püskülleri yapmak ve dışarda bırakmak şık bir hareket olur. i e li eski kumaşları üçgen şeklinde ke- sip arkadan bağlamak üzere iki düğ- me diktiğiniz takdirde, bluz hissi ve- ren zarif bir parçaya sahip olabilirsi- niz. Yeni saç şekilleri ile şapka giyme- nin müşkülâtı, kuvaförlerle şapkacı- lar arasında hararetli münakaşalar yaratagelmekteydi. 1960, berberlerle şapkacılar arasında barışı sağlamayı başardı, Ufak şapkalar, hattâ bunla- ra saç süsleri demek daha doğru olur, zaman zaman hanımların başlarını süslüyecektir. Bunlardan bazılarını evlerde hazırlamak dahi mümkündür. Kemik bir saç çemberi kurdelâ ile giydirilip, orta yerine parlak taşlı bir iğne, bir suni çiçek, bir de vualet ko- nulduğu takdirde, ucuz bir 1960 şap- kası elde etmek mümkündür. 26 1960 ın saç modaları Dibadan yadigâr AKİS, 20 OCAK 1960