20 Temmuz 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

20 Temmuz 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

— Demokrat Partinin seçimlere katılmıyacağını söyliyebilir misi- Genç Kurmay, -her zamanki gibi- tebessüm Sonra kelimelerin üzerine Giliisi söyledi: — Türkiyede her vatandaş, onal- tı kuruşluk pul yapıştırılmış bir di- lekçeyle siyasi peri kurabilir Ve se - çimlere katılabilir nç Kurmay Yüzbaşı Milli Bir- lik Komitesi üyesi Muzaffer Özdağ idi: Cevap karşı ağzı bir karış açık kalan ve bir türlü kesin karara va- ramayan gazeteci ise Ünited Press International Ajansının muhabiri David Duğtas Pabancı gazeteci işi şakaya vur- du. Yüzbaşıya: — Yani ben de; Türkiyede Şiilere katılabilir miyim?" dedi. — Türk tâbiiyetinde (olduktan sonra siz de bir elyast parti ki ve seçimlere katılabilirsiniz. asker olmamanız şartiyle. Zira rürlükteki kanunlarımız, askerlerin politikayla uğraşmasını menetmek- muhabiri bu kadarla yetin- medi ve suallerini devam ettirdi. Me - rak ettiği Meselelerden biri de Ceza Kanununda yapılan ve bir ilim heye- ti tarafından gerekçesi hazırlanan değişüklikti. Yaş haddi ile alâkalı de- gişikliğin sebebi neydi? Bu değişik- tik münhasıran sakıt Devlet Başkam Celal Bayar için mi yapılmıştı? evveli, tatlı tatlı etti. basarak se- Genç Yüzbaşı bu soruya da güler yüzle cevap verdi. Tasarının gerek- çesi açıktı. Üstelik, sakıtlar arasın- da 65 yasını dolduran sadece Celâl Bayar değildi. Tam 53 sabık bu yaş- ta veya bu yaşın üstünde bulunmak- taydı. UPİ'nin cin gibi muhabiri ko- nuşmasının burasında bir ihtilâl mec- lisinin üyesiyle konuştuğunu ve Tür- ve kesin oldu: "Vatana hiyanet su- yla." Milli Birlik toplantıları umum â aydınlat- ma bakımından Bedi oluyordu. Bir defa Milli Birlik Komitesi sözcü diye öyle üyelerini seçmişti ki bun- lar hiç bir lâfın altında kalmıyorlar, nükteye nükteyle, ciddiye ciddiyle cevap veriyorlar, en çetin ve beklen- medik sualler karşısında bile sükü- netlerini bozmuyorlardı. Ama daha mühimi bunlar bazı eski tarz gazete- cilerin hasretini çektiği ("maksatlı basın toplantısı" değil, aydınlatma- dan başka gaye gütmeyen batılı ba- lın konferanslarıydı. Ne sözcüler nu- tuk atıyorlar, ne de gazeteciler su- al soracak yerde parlak fikirler ba- yan ediyorlardı. AKİS, 20 TEMMUZ 1960 Komitesinin basın Mal Beyan Edecek yerde İsi İktidarın en şöhretli Adalet Bakanı Hüseyin Avni Göktürkün ba- -ın meselesini hal için Temyizde basın dâvalarına bakan dairenin basma getirdiği -ve İnkılâp Hükümetinin ilk iş olarak vazifesinden al- tup göndermiş. Alışkanlıktan olacak! Zira Cevherioğlunun bu usullerin değişmiş olmasını bilmesi gerekir. Hâdise hatırlardadır: Bu zat, sahi- bi olduğu bir binasını 600 bin liranın üstünde fiyatla İşçi Sigortalarına satmış, takdir edilen fiyatı beğenmeyince 25 bin lira daha istemiş, ne hikmetse onu da pazarlıksız almıştır. Bir hakimin, dürüst bir hakimin, dürüst bir Millinin bir değil üç ömür boyunca böyle bir servet parçası- na -zira Cevherioğlu başka mülklere de maliktir- meşru yollardan sahip olabilmesi için inanılmaz derecede büyük ticari dehâ gerektiğinden ken- disine bir çare göstermiştik: Mal beyanında bulunması! Ama teklif üs- tadın işine gelmemiş olacak ki ticari dehâsını gösteren başka bir yol bulmuş: Bina takdir ettirecekmişiz, ucuza satmışsa üstünü biz verecek- mişiz! Takdir yapılmış, Cevherioğlu 25 bin lirayı da cebe atmış. Başka ne istiyor, anlaması zordur. Gariptir, Cevherioğlu, Ali İpar gibi kimse - ler alışkanlık neticesi olacak- hep ortaya bir para teklifiyle çıkıyorlar. Lütfen Göktürkün gözde daire — Cevherioğlunun mektubunu -kendi üslübu ve imlâsıyla Okuyun Akis omecmuası müdürlüğüne yazı . işleri 6-7-960 Tarihli ve 407 sayılı nüshanızın 13 üncü -im ve yazıyı gördüm. Resimdeki il, sahifesindeki o Re- bina bana al değildir. istimlak yolile ve rızam hilafina elimden almış bina ve arsanın Hakiki Kıymeti, istimlak bedelinin çok üstünde Kurum lehine ve şahsım zararına alarak Kıymetinin ancak edilmiştir o bu itibarla mecmuanıza şu Teklifi yapıyor ve cevap (o bekliyorum. Yenişehrin merkezinde bin küsür metre kare arsa ve dörr katlı apartimanın hakiki Kiymetini oTarafsın ehli vukuflara oTak- dir ettirelim. oTakdir noksan Jarkı derhal ödeyeceğim, fazla çıkdığı o Takdirde sıradaki mecmuası sahipleri ve bu yazıyı yazan zat bana ödemeyi kabul edeceklermidir işçi sigortası (tarafından istimlâk edilmiş olan bina ve arsa, malatyadu ecdadımdan intikal ve malatya şehrinin bitişiğindeki çiflik ile eşimin ana ve intikal etmiş olan istanbul ve Trakyadaki gayri menkullerin lerinin o hasılasıdır. Hâkim, anasız, babasız, o varlıksız san demek değildir, ve her Hâkimin mal tevarüs yan ve yalnız maasile geçinen bir insan olduğunu ceye kadar doğrudur, mecmuanızın hakkımdaki rettir 30 senelik Hâkimlik hayatımda benim hatırından o geçirmemiştir. Temyizin edilmeden Hükümet o adamlarının Tamamile yalandır böyle 7 İşçi Sigortalarım, olduğu İ olduğu yarısı satış dünyaya gelmiş in- etmeğe hakkı olma- iddia etmek ne dere- isnadları o iftiradan o iba- için hiç bir kimse böyle bir basınla o alakalı kararlarını öğrendiği yolundaki sözlerde vaki olmamıştır o ve Mektup hakikatleri ifade etmemektedir ve bunu ispat edeceğiz. 1 — Cevherioğlunun bahsettiği miras bugünkü servetini sağlamaz,. Mal beyanında bulunsun, vaziyet aydınlanacaktır. 2 — Resmideki bina Cevherloğluna aittir. 8 — Temyizin basınla alâkalı, kararlarını imza edilmeden hükümet adamlarının öğrendiği doğrudur: Cevherioğlunun dairesinin 25 Ekimdi- imzaladığı bir hükmü Menderes 16 Ekimde gazetecilere açıklamış ve bu o tarihte hem yazılmış hem de bir sözlü soru olmuştut. Menderes soru- yu bugüne kadar cevaplandırmamıştır. Şimdilik, Cevherioğlunun mal beyanını Ondan sonra bizim beyanımız başlayacaktır. bekliyoruz.