28 Ekim 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

28 Ekim 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

Spor - Toto Nâzik bir karşılama jeerleyen haftalarla birlikte milli li- gin sürprizleri de arttı. Liderliğini hâlâ Gençlerbirliğinin yaptığı ligde geçen hafta çok çetin karşılaşmalar cereyan etti ve favori takımlar pu- fta kaybettiler. o Şampiyonluğun en büyük adayı Fenerbahçe, Ankarada Demirspordan galibiyeti (güçlükle kurtarırken, rakiplerinden Beşiktaş, İstanbulda Karagümrükten bir puanı 87 dakikada alabildi, Galatasaray da cuma günü İzmirde Altaya takıl- dı. Bu üç takım içinde en şanssızı, şüphesiz ki Galatasaraydı. Sarı-kır- mızılılar İzmirde üç puan elde etmiş- farklıydı,İzmirin müfrit taraftarla- rı yeni bir usül (!) bulmuşlardı: Mi- safir takımı yuhalamak! Bütün kin- leri de Galatasaray üzerinde toplan- maktaydı. Temmuz ayında ortaya çıkan Metin hâdisesi bunun başlıca sebebiydi. Bu yüzden Galatasaraylı futbolcular, cuma ve cumartesi gün- leri İzmirde tam üç saat sinir müca- delesine giriştiler. İzmirli müfrit ta- raftarlar, daha Galatasaray en hafifi "çingeneler" olan hakaret edip durdu. Bu davranışın Galatasaraylı futbolcular üzerindeki etkisi açıktı. Buna rağmen Galata- saray, İzmirde sâdece | puan bırak- tı. Galatasarayın İzmirde puan kap- tırması herkesçe yer karşılandı. Totocular için asıl sürprizi, Fener- bahçenin Demirspor an md elde OCAK BAŞKANI Yusuf Ziya Ademhan'ın taşla- ma şiirleri tatlı hâtıraları Bütün bâyilerde ulunur. Bir devrin acı, ile doludur. 34 SPOR ettiği güç beraberlik teşkil DE Milli ligin bu en büyük şampiyon adayı, Demirsporun karşısına ni çıkmıştı. Ancak şansının fazla olma- dığı zamanla ortaya çıktı. e Demir- sporun arka arkaya attığı iki gol, Fenerbahçeye şans tanıyanlara ya- nıldıklarını kabul ettirmişti. İki gol- den sonra sarı-lâcivertliler için en iyi netice, bir beraberlik olabilirdi. Bu da, Fenerbahçell futbolcuların di- dinmeleri sonucunda, elde edilebildi. Ne var ki, -Fenerbahçenin hasta ta- raftarları hariç- herkesçe de malüm- du ki bu beraberlik (Fenerbahçenin hakkı değildi. Çünkü Fenerbahçeyi yenilgiden kurtaran ofsayt goldü. Müdürlük mü, bakanlık m eden Te rbiyesi Genel Müdürlüğün. de, önceden kurulmuş bir komis- yon çalışmalarına başladı. Komisyon, Kasım ayında toplanacak Spor Şü- rası için hazırlıklar yapmak, teşkilâtımızın o eksiklerini tespit et- mek için kurulmuştu. Çalışmalarını iki kısma ayıran komisyon üyeleri, ilk olarak spor teşkilâtımızın yine Beden Terbiyesi Genel Müdürlüğü olarak kalması üzerinde durdular ve bu şekilde neler gerektiğini Mi ettiler. Çalışmaların ikinci nı, bir Spor Bakanlığı kurulması husu- su teşkil ediyordu. Spor Bakanlığı kurulduğu takdirde 6 genel müdür- Spor - Toto kuponı Sürprizler sezonu Sürpriz mi? ye eba ğenin Ankarada, Galata- sarayın İzmirde, Beşiktaşın da İstanbulda puan kaptırması, ancak bundan birkaç yıl önce için sürpriz teşkil edebilirdi. Bugün alınan neti- celer ise, takımlar arasında bir denk- liğin başlamasının ifadesiydi. O Mil- li ligin ikinci yılında bu gerçek belirmeğe başlamıştı. Büyük takım- ların kazanma şansları azalmış ve- ya zorlaşmıştı. Muhakkak ki gele- cek haftalarda bu durum kendini daha çok hissettirecek, küçük-büyük ayrımını tamamen ortadan kaldıra- caktı. Bunun spor-toto üzerindeki etki- si de hiç şüphesiz artacak, toto oy- myanlar daha çok sürprizlerle kar- şılaşacaklardı. lüğe ihtiyaç vardı. Gaye, sporumu- zun daha geniş bir kitleye yayılma siydi. Genel Müdürlük, bu hazırlık- la birlikte ankete de başvurmayı faydalı buluyordu. Hazırlanan tasa- rılar, tespit edilecek kimselere gön- derilerek bu hususta fikirleri soru- lacak ve alınan cevaplarla birlikte bu tasarılar Spor Şürasına çıkanla- caktı.. Diş Tabibi TÜRKAN KARAÖRS Pedodonti - Periodontoloji hastala başlamıştır. Tel: 482388, Taksim Abdülhak- hamit Cad. No: 16 Tüfekçioğlu Apt. Daire: 2 AKİS, 28 EKİM 1960