2 Aralık 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

2 Aralık 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

Radyo Dâvasının dokuz sanığı mu- hafaza altında getirilmişler, yerleri- ne oturtulmuşlardı. Bir zamanların zorlu Bakanı Zorlu gene sinirli görü- nüyordu. Kim bilir, belki de koğuşun- dan getirilirken yanında yürüyen si- lâhlı er makineli tabancasının tetiğiy- le düşük "Bay yüzde on"u kaburgala Tından dürtü dürtü vermiş, soğuk çe- liğin teması üstadı o huylandınmıştı. Böyle bir hâdise bundan bir kaç gün evvel cereyan etmiş, asabı bozuk, kendisi perişan Zorlu feryadı koparı- vermişti. Menderes, kafilenin başım çeki- yordu. Üzerine açık gri ( elbisesini luluk derecelerine göre o sıralanmış- lardı. Menderesi Fatin Rüştü Zorlu takip ediyordu. Onun peşinde, Sarol, Kalafat, Yardımcı, Aker, Yırcalı, man ve Altemur Kılıç vardı. bütün sanıkların en dirisiydi. Bej, şık bir elbise taşıyordu. o Çizgili kravat takmıştı. Saçları, yeni yıkanmış gibi ayaktaydı. Duruşma boyunca düşük Bakan gülümsemekten, yapılan nük- telerin tadım çıkarmaktan geri kal- madı. Kalafat, mütad veçhile bütün arkadaşlarının en komiğiydi. Ayak- ları, oturduğu sandalyadan sarkıyor, fakat yere (odeğiniyordu. o Yardımcı, Zorluyla birlikte en harap Bakandı. Zayıflamış ve çökmüştü. Koyu renk, kruvaze elbisesi içinde büsbütün za- yıf görünüyordu. Aker, beyaz saçla- rıyla dikkati çekiyordu. O da incel- miş, süzülmüştü ama sıhhati yerin- deye benziyordu. Düşük devrin son Basın - Yayın ve Turizm Umum Mü- dürü sıranın sonundaki o sandalyada oturuyordu. Arkadaşlarının aksine o şişmanlamıştı. Ceketi dar geliyordu. Ama saçlarının biraz daha fazla dö- külmüş olması omuhtemeldi. Elinde büyük bir dosya tutuyordu. Ancak bunu açmak fırsatını pek bulamadı. Salon kalabalıktı. Fakat haftanın basındaki o günün dinleyicileri sâde- ce Yassıadada değil, dönüşte de unu- tulmaz dakikalar yaşadılar, Ö lodos vardı ki Vefalı Fenerbahçe an- cak Üsküdar sahilinden kıyı kıyı Bo- gazın yarısına kadar çıktı ve oradan karşıya geçerek yolcularım Kuruçeş- meye bıraktı. Zaten celse de, saat 17 yerme ancak 18.15'de bitmişti. Bu yüzden karanlık içinde şehre dönüş tam bir macera oldu. İlk Mühim Dâva ruşma, kararnamenin okunma- sıyla birlikte başladı. Kararname 22 sayfaydı. O yüzden Başkan bir andan kararnameyi okutturacağını, diğer taraftan da yeri geldikçe sorgu- ları yapacağını bildirdi. O gün Men- deres belki otuz defa mikrofon başı- na gelmek ve hesap vermek zorunda AKİS, 2 ARALIK 1960 YASSTADA DURUŞMALARI Radyo sanıkları duruşmaya getiriliyor Başta Menderes, kaldı. Suç, Devletin radyosunu bir partinin, D.P. nin âleti haline getir- miş bulunmaktı. Menderesin yanında mahkemeye çıkarılan düşük Bakan- lar 1955'ten bu yana Basın işlerini tedvir eden Devlet Bakanları veya Basın Yayın ve Turizm Bakanlarıy- sonda Kılıcı dı. Zorlu, seçimlerin -1957 seçimleri- nin- arefesinde basın ve radyoya bak- makla bizzat Menderes tarafından görevlendirilmiş, vazifesini tamamla- dıktan sonra da o Dışişlerine getiril- mişti. Ama bu, üstadın kendisini Di- van huzuruna, hem de öteki Bakan- 19