December 2, 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

December 2, 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

ancak bir kısmı dinlenebildi. Bunla- rın ilki Basın - Yayın ve Turizm U- mum Müdürlüğünün emekli Genel Müdür muavini ve Radyo Gazetesinin yazıcılarından Münir Müeyyet Bek- mandı. İki de spiker hanım getiril- mişti. Evvelâ Nadide Köksal, sonra Ülkü İmset V.C. listelerini nasıl oku- duklarım Miattılar. Bilhassa, 22 ya- sında, sarışın ve cazip bir hanım olan Ülkü İmset sükse yaptı. Tatlı bir şe- kilde konuşuyordu. Hareketleri de za- rif ve işveliydi. Bir "Boynuuzunlar" ailesinden bahsetti ki bütün dinleyici- ler kahkahadan kırıldılar. Efendim, bu Boynuuzunlar bir Üstede Otuz, kırk isim halinde tekrarlanıyor, baş- ka başka günler de ayrı listelerde arz-ı endam ediyorlardı. Ülkü İmsete, Boynuuzunlardan hakikaten gına gel- mişti! Böylece Radyo Dâvasının, Mühim Dâvaların bu ilk dosyasının birinci duruşması bu renkli hava içinde so- na erdi Örtülü ödenek Şöhretli tanıklar A lahın fakiri sevindirmek için çeşit - li yollara sahip olduğu hakikati, bu haftanın ta başındaki gün Yassıa- dadaki duruşma salonunda bir defa daha ortaya çıktı. O gün, dinleyiciler büyük bir hevesle gelmişlerdi. Zira biten haftanın sonunda başlayan bu dâvanın seyri dilden dile dolaşıyordu. Yasmada Saatini dinleyenler adeta mestolmuşlardı. Şimdi dinleyiciler, içlerinde bu heves, manzarayı bizzat seyretmek imkânım bulacaklardı. A- ma evdeki hesap çarşıya uymadı. Başkan olarak Salim Başolun yerine Birinci Üye Selman Yörük tıkınca bütün işler bozuldu. Ama Allah, ta- nıkları yarattı! O gün tanıklar dinlenecekti ve bir tanık daha sabahleyin, vapurda he- AKİS, 2 ARALIK 1960 yecan yaratmıştı. Bu, orta boylu, kumral saçlı, üzerinde kahverengi sa- de bir manto bulunan ,siyah ayakka- bılı, orta yaşlı -53 yaşında bulunduğu anlaşıldı- bir hanımdı. Pek erken sa- atte gelmiş ve gazetecilerle fotoğ- rafçılardan yakasını kurtararak ken- disi gibi tanıklara ayrılmış alt kama- raya oturmuştu. Vapurda o katin ka- pısı Yassıadaya varılıncaya kadar tu- tuldu ve Berrin Menderesin rahatsız edilmemesi sağlandı. Gazeteciler de müşkül mevkideydiler. Berrin Men- deresin hiç bir kusuru yoktu ve ıstı- rabını anlıyorlardı. Hürmet de edi- yorlardı. Ancak meslekleri de onunla konuşmayı icap ettiriyordu. Mama- fih basın mensupları Menderesin ta- lihsiz eşinden uzak tutuldu ve ancak tanık mikrofonunun başına geldiğin- de kadının sesi duyuldu. Söyleyecek fazla bir şeyi yoktu. Ancak ifadesin- den derhal anlaşıldı ki kendisine söy- leyecekleri daha evvelden Menderesin avukatları tarafından o öğretilmiştir. Zira daima kocasının parasının Husu- si Kalemde bulunduğunu tekrarladı. Ama |Jir noktada pot kırdı: Vergi borçlarının ödendiğini eşine bildir- mişti. Halbuki Menderes bunu kimin Ödediğini Korurdan sormamııştı bile.. Ancak, daha sonra huzura çıkan şahitler Berrin Menderesi unuttur- dular. Celâl Bayar bu tanıklardan bi- riydi, Fefik Koraltan bir başkasıydı. Kemal Aygün, Abidin Potuoğlu, Fa- ruk Tunca, Cemal Tuzun heparz-ı endam ettiler ve örtülü Ödenekten hisselerine düşeni nasıl cebe indirdik- lerini anlattılar. Bir başka tanık, D. P. nın transfer kıymetlerinden olan ve kendisini iktidara "İnönü müte- hassısı" olarak satmış bulunan Or- dunun pek düşük milletvekili Atıf To- YASSIADA DURUŞMALARI paloğluydu. Atıf Topaloğlu işin ba- şında yüksekten konuştu. Efendim, bir defa ısrar ısrar, kendisine 10 bin lira verilmişti, Medeni Berk ısrar et- mişti, sonra Korurun odasına sokul- muştu, orada yeniden ısrara mâruz kalmıştı, nihayet "masraf karşılığı" diye 10 bin lirayı cebe indirmişti. Bir defa da İstanbula, Başbakan tara- fından çağırılmıştı. Orada Yenişehir Oteli adındaki otelde kalmıştı. Bir kaç günde 12 bin liralık masraf yap- mıştı. -Topaloğlu söylemedi. O otelde bir basın toplantısı tertiplemiş, top- lantıda kokteyl ve kanape ikram et- miş, alçak C.H.P. den niçin ayrılıp şerefli D.P. saflarına katıldığını bil- dirmiş, fakat örtülü ödeneğin fazile- tinden tabii hiç bahsetmemişti- Her seferinde otelin, kâtibine hesabının ne olduğunu sormuş, kâtip te bunun ö- dendiğini bildirmişti. Eh, o da "Ey- vallah" deyip gitmişti. Fakat sabırlı Korur, bu kadarına dayanamadı ve kalkıp meseleyi izah etti. Ne ısrarı? Topaloğlu kendisinin arkadaşı filân değildi. Odasına sırf 10 bin lirayı almak için gelmişti. Ev- velâ Medeni Berke uğramıştı, Berk Korura Topaloğluya 10 bin lira veril- mesi İçin telefon etmişti, bunun Baş- bakanın emri olduğunu (söylemişti, kendisi de Transfer Kıymete bu pa- rayı ödemişti. Israr filân edan olma- mıştı. Otel masrafına gelince, Topal- oğlu orada elini cebine sokmamıştı. O kadar ki taksiye bindiğinde otomo- bilin dahi parasını vermemiş, şoföre gidip bunu otelden almaşım söylemiş- ti. “İnönü Mütehassısı” bozuldu ve yerine gidip oturdu. Bütün çalımı dağılıvermiş, ne yaman bir örtülü 6- denek Faresi olduğu ortaya çıkmıştı. "HÜRRİYET İÇİN" Bugüne kadar çıkan 27 Mayıs Kem ait kitapların en mükem- meli, en çok okunanı, en çok satılan Bu eserde: GENÇLİĞİN kanlı mücadelesine ait tam ve teferruatlı bilgiyi; MUHALEFETİN gizli kalmış meclis görüşmelerinin en önem- lilerini bulacaksınız. 27 Mayısı bizzat yaşamış Harp Okulu 3. Tabur Kurnandanı KUR- MAY BİNBAŞI AVNİ ELEVLİ'nin kaleminden okuyacaksın Askeri harekâtı tarihi bir doğrulukla yine bu eserde iL eau! Mevcudu azalmaktadır. HÜRRİYET İÇİN "27 Mayıs 1960 Devrimi" Bayilerde arayınız! Ödemeli isteme adresi: Avni E levli Ziraat Mahallesi, Sağ sokak. No: 14, Kat: 4 Y. Bayazıt — ANKARA 25