10 Temmuz 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

10 Temmuz 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

GENÇLİK Teşekküller Arpa bo oyu Geride bıraktığımız haftanın ilk gü- nü radyolarda, ertesi gün de ga- zetelerde bir müşterek tebliği duyan- lar ve okuyanlar, "Bravo!" dediler, "Türk Yüksek Tahsil Gençliği en önemli meselesini, tek teşekkül prob- lemini halletti." T.M.T.F. Genel Baş- kanı Mahmut Kemal Kumkumoğlu ile M.T.T.B. Genel Başkanı Faruk Nari- nin altına imza koydukları müşterek b Türk Yüksek Tahsil Gençli- ginin "Beyaz İhtilâlin âbidesi beyaz Anayasaya beyaz oy" vereceği açık- lanıyor, "arzuyla, iştiyakla, ittifakla 'Evet' diyecekte" deniliyordu. Aslında durum, müşterek tebli- gin yarattığı intiban tam tersiydi. Anayasaya Evet demenin birleşmey- le bir ilgisi yoktu. Türk Yüksek Tah- sil o Gençliğini iki dev teşekkülü T.M.T.F. ile M.T.T.B. nin temsilcile- ri, birincisinin Cağaloglundaki C.H P. den müdevver heybetli Genel Mer- kezinde istihareye yatarcasına üç gün üstüste çalışmışlardı. Ne var ki aşağı yukarı 18 saat devam e- den müzakereler neticesinde, katettik leri mesafe mübalâğasız bir arpa ye K em T.M.T.E. ile M.T. irleşmesi meselesi tam bir Gm” saplanmıştı. Yedişer TE Birleştirme Komisyonları, sâdece iki prensip kararına varabilmişlerdi: Bundan sonraki faaliyetleri aynı açı ve yolda olacak, ayrıca, tek teşekkül - toplantılarının safahatı hakkında ba- sına ayrı ayrı demeç verilmiyecek- ti Yeni bir toplantı tarihi ve yeri tesbit edilmeden ara verilen müza- kerelerde ana ihtilâf konusunu Tek- niker Okulları öğrencileri teşkil et- miştir, T.M.T.F. temsilcileri, kurul- ması düşünülenin, yüksek tahsil öğ- rencilerini içine alacak bir tek teşek- kül olmasında ısrar etmişler, M.T . ne, birleşmeden önce bünyesini Tekniker arı o Dermeklerinden temizlemesini şart koşmuşlardır. Zi- ra Tekniker Okulları Milli Eğitim Bakanlığınca yüksek tahsil mü sesi sayılmamakta. resmen öğretim üstünde de birinci ihtisas mek tepleri" telâkki edilmektedir. M.T.T.B. temsilcilerinin cevabı kategorik bir red oldu. Sütlacın azizliği .M.T.F. ile M.TT.B. arasında da ha birçok teknik ve teferruata müteallik ihtilâf vardır. Ancak bun- lar, tartışma, suretiyle üzerlerinde uzlaşmaya varılamıyacak mahiyette görüş ayrılıkları delildir Türk Yüksek Tahsil Gençliğinin 22 bilhassa alt kademelerince benimse- nen tek teşekkül konusundaki mü- zakerelerin akamete uğradığı günün gecesi iki Karadenizli, Zonguldaklı Narin ile Trabzonlu Kumkuoğlu, yan larına bazı arkadaşlarını alarak bir Boğaz gezintisine çıkmışlar ve adeta ere pe tesit maksadıyla Belvü Gazinosunda yemeğe gitmiş- lerdi. İki eski arkadaş olan Kumku- oğlu- M.T.TB. Ankara İcra Komitesi eski Başkanıdır ve sonradan T.M.T. F. na transfer olmuştur- ile Narin, müzakerelere yemek masasında da özel olarak devam etmişler, birbirle- rini karşılıklı isnad ve itham yağmu- runa tutarak kıyasıya bir münaka- şaya girişmişlerdi Fakat iki gün son- raki Havadis gazetesinde çıkan bir haber, alınan prensip kararı dolayı- sıyla ahbap çavuşlarla Birleştirme Komiteleri üyelerini fazlasıyla şaşkı- na çevirdi, Sofrada hasır bulunan Ha vadisin açıkgöz muhabiri Vahit Süt- lâç bir azizlik yapmış, kıyaaıya ve hararetli münakaşa sırasında Kum- kumoğlunun sarfittiği sözleri, ken- disine -verilmişi (özel, bir odemeçmiş gibi gazetesinde neşrettirmişti. Genç Sütlacın e ba- kılırsa, rsitesi Hukuk Fakültesi son daf öğ encilerinden Kumkumoğlu, hayli uzun olan be- yanatında M.T.T.B. nin "öğrenci dâ- valarından uzaklaştığını" ileri sür- müş ve şunları ilâve etmiştir: — M.TT.B. ni temsil eden arkadaş larımız yapıcı zihniyetle hareket et- memekte hattâ aklın kurallarını da- hi altüst eden bir fikir korkunçluğu içinde bütün müsbet tekliflerimizi reddetmektedirler. Biz gelecekte hiç- bir iktidarın talebe teşekküllerini kert di siyasi emellerine âlet edebileceğine inanmıyor, ve böyle bir düşünce ra- hatlığı içinde tereddütlere mahal ve- rebilecek ikiliği mutlaka ortadan kal- dırmak istiyoruz." " Çıkmasa şaplanıldığının gün ışı- ğına serildiği son toplantıda bir de, Birleştirme Komitelerine başkanlık eden Genel Başkanların, yeni müza- kerelere zemin hazırlıyacak istişare- ler yapmaları temenni edilmişti. Ay- rıca, liseden sonra üç sene olan Tek- niker Okullarının yüksek tahsil sa- yılması uğrunda, Milli Eğitim Ba- kanlığı nezdinde beraberce gayret sarfedilmesi ( kararlaştırılmıştı- T.M. T.F. temsilcileri, T.M.T.B. nin uzlaş- maz tavırlarının kendilerini M.B.K. ne müracaate, "Biz içinden çıkama- dık, aman siz birleşmeyi kanunla hal- lediverin" demeğe ittiğini belirtmiş- lerdi. Birleşmenin kanunla haliedili- vermesine ötedenberi muhalefet ede- gelmekte olan dağınık M.T.T.B. nin, tek teşekküle taraftar M.B.K, ne ya- pılacak müracaatte nisbeten daha derli toplu T.M.T.F. ile yanyana ha- rekete koyulması şüphelidir. Aradan on gün geçmiş olmasına rağmen Tek- niker Okullarının yüksek tahsil sa- yılması konusunda kolların sıvandı- ğına dair de bir işaret göze çarpma- maktadır. Nihayet İstanbul Üniver- sitesi İktisat Fakültesi üçüncü sınıf öğrencisi Narin (İstanbulda, Kum- kumoğlu da Ankarada oturdukların- dan, pürüzlerin giderilmesin ve mü- zakereler için zemin hazırlamak üne- re tok istişarelerde bulunmaların bek lemek pembe bir hayal olacaktır. Kumkumoğlu ve Narin eğleniyorlar Temcit pilavı! AKİS, 10 TEMMUZ 1961