10 Temmuz 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

10 Temmuz 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR Futbol Ver elini Palermo! Orta boylu, zayıf sayılabilecek bir adam gözyaşlarını (o tutamıyordu, İlerlemiş yaşına rağmen metanetini kaybetmişti. O anda orada bulunan- ların hemen hepsi ağlıyordu. Ancak, orta boylu zayıf şahsın herkesten çok ağladığı (o görülüyordu: Hâdise, bitirdiğimiz haftanın sonlarında, cu- ma günü cereyan etmekteydi.. En çok ağlıyan şahıs ise, Galatasaray Klübü Başkanı Refik Selimoğlu idi. Selimoğlu, Metinin arkasından ağlı- yordu. Metin, yedi yıl önce isimsiz bir futbolcu iken o efendiliği ile Se- limoğlunun güvenini ve sevgisini ka- zanmış, Selimoğlu âdeta Metinin dertlerini paylaşmıştı. o Şimdi, milli takımın ve Gatalasarayın büyük santraforu, efendi sporcu Metin İtal- ya yolundaydı. Galatasaraydan ve sevdiklerinden uzaklaşacak ve artık İtalyanın Palermo takımı için enerji sarfedecekti.. (o Galatasaray (Klübü Başkanının üzüntüsü bu yöndendi. Başka hiçbir şeyi odüşünmüyordu. Muhalifleri için- belki de Metinin 1- talyaya gidişi büyük bir kozdu. Şüp- hesiz ki kongrede Metinin satışı bü- yük bir anlaşmazlık çıkaracaktı. An- cak, herkes biliyordu ki Galatasaray Metini istemiye istemiye satmıştı. Galatasaray, geçen yılı en çok masrafla kapayan klüptür. Sezon so- nunda sarı-kırmızılılar 650 bin lira borçluydular. Aynanın, Bahrinin, Ce- napın Galatasaraya transferleri ve Metinin Galatasarayda kalması ger- çekteni çok pahalıya malolmuştur. Galatasaray idare heyeti bu borcu se- zon içinde kapatamadı. Halbuki,' Di- van heyeti yapılan masrafları çok buluyordu. Bir an önce bu açığın ka- patılması bildirilince, Galatasaray idare heyeti elindeki kozları kullan- maya karar verdik. İşte Metin, bun- lardan en başta geleniydi. İtalyanın Palermo Klübü, Metine talip oldu ve Galatasaray Metini 300 bin lira al- mak şartıyla (Palermoya sattı. Bu satışla açık, bir anda yarıya iniyor- du. kadar Metin bitirmiş olan Satışı Galatasaray de istedi. Askerliğini genç futbolcu, futbol (hayatına ya- bancı bir memlekette devam etmek arzusundaydı. Bu sebeple klübünün satışını ve Palercnonun teklifini ka- bul etmek zorundaydı. Ayrılık Metin için çok güçtü. Ama alışması lâzım- dı; Galatasaray idare heyetinden Re- fik Selimoğlundan- başkasının Metini uğurlamaması, hava alanına takım arkadaşlarından sâdece Turgay ve Recepin gelmesi de Metin kadar her- kesi üzdü. Şimdi Metini yeni bir klüp ve ye- ni bir âlem beklemektedir. Metin, İ- talyada oynıyacak beşinci ve Paler- moda oynıyacak üçüncü Türk fut- polcusudür. Bütün Türk sporseverle- ri, çok sevdikleri bu futbolcunun ba- şarısını arzulamaktadırlar. 34 AKİS - Reklâm — 57 AKİS, 10 TEMMUZ 1961