10 Temmuz 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

10 Temmuz 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

Rotary Klübün öğle yemeği Faydalı teşebbüsler Bitirdiğimiz haftanın içinde birgün, Ankara Palasın artık pek görmeyen meşhur pavyonu bir ye- meğe sahne oldu, Otelin alt katında bulunan loş pavyonda, orta yerdeki uzunca masanın etrafına bir takım şık giyimli adamlar toplandılar ve soğuk biralarım yudumlıyarak soh- bet ettiler. Gazetelerin dedikodu say- falarına intikal etmiyecek kadar mü- tevazi yemeğin sahibi, Ankaranın Rotary Klübüydü. Klüp mensupları, o, gün sade bir yemekle yetindiler ve yapacakları isleri kararlaştırdılar. Bu mütavazi öğle yemeğinin bir başka bakımdan önemi vardı. Ro- tary Klüp' mensupları, bu vesileyle, yeni idare Heyetine bir tebrik veci- besini yerine getirmiş oluyorlardı. Masanın etrafı tamamen dolmuştu. Emlak Kredi Bankasının yakışıklı ve enerjik Umum Müdürü Vedat Ü- rulun yemekte bulunması masadak- leri pek memnun etti. Zira yeni İda- re ekim başında artık genç U- mu Müdür o bulunuyordu. Klüp mensupları Carl Stolle, Ali Sermet, Gaston Nuhum, Galip Kardam, Enis Tokcan ve Walter peterson yemekte hatır ve nazırdılar, Ev sahipliği gö- revini Vehbi Koçun becerikli oğlu ve aynı zamanda Koç müessesesi müdü- rü Rahmi Koç yapmaktaydı. Geç vakitlere kader süren yeme ğin en nüktedan misafiri Walter Pe- terson oldu. 1955 yılında kurulan An- kara Rotary Klübünü halen 800'den fazla üyesi vardı. Klübün faaliyet- lerinin yardımına müsade etmesinde 28 tabii bilhassa yeni İdare Heyetinin rolü büyük olacağa benziyor. (Geride bıraktığımız haftanın içinde birgün AKİS Yazıişleri Müdürü- nün kapısını çalan bir posta müvez- zii son derece zarif bir zarfı masa- nın üzerine bıraktı Yazıişleri Müdü- rü, şimdiye kadar bu derece ilgi çe- kici bir zarf almamıştı. Merakla aç- tı. İçinden, ikiye katlanmış bir kâ- gıt çıktı. Bu, bir nikâh dâvetiyesiydi ve altında Mukbil Gökdoğân ile Va- hide Şimşek imzası bulunuyordu. Ni- kâhlananlar ise, Gönül Gökdoğân ile Cumhurbaşkanlığı Senfoni (oOrkest- rasının yakışıklı şefi Hikmet Şimşek- ti. Odada bulunanlardan biri, dave- tiyeyi Yazıişleri Müdürünün elinden aldı ve sarfın üzerindeki notalara merak ve dikkatle bakmağa başladı. O sırada Odaya giren AKİS'in redak- törü Hüseyin Korkmazgil durumu anlayınca güldü: — Canım, ne merak adıyorsu- nuz?" dedi. "Bu notalar olsa olsa, 'Bekârlık Sultanlıktır» adlı besteden parçalardır.. Hani, Hikmet ,, Şimşek müzmin bekarlardandır da.. Sonra ekledi: —- Hem, biliyor musunuz, üstat müthiş şikâyetçi..," Yazıişleri Müdürü hayretle sor- du: “— Evlilikten mi?" Hayır hayır, ilgisizlikten.. Daha doğrusu, fazlaca ilgilenilmesin- den. Diyormuş ki, 'Bunca yıldır mü- zikle uğraşırım. Hem de meyhane müziğiyle değil, modern Türk müzi- . Gerçek müziği halka tanıta- tık, binbir sıkıntıya katlandık ta, ga- zeteler tek kelime yazmadıar. Tutup evlenecek olduk, aman Allah, kıya- met koptu! Gazetelerde sütun sü- tun yazılar.,. De gel de içlenme bira- der! Şef Hikmet Şimşek nerde kal- dı, evlenen Hikmet Şimşek nerelere eritti!.. Ne garip yer su bizim mem- leket!.." AKİS Reklam - 56 AKİS, 10 TEMMUZ 1961