6 Kasım 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

6 Kasım 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

YURTTA OLUP BİTENLER Fuat Sirmen Meclis kürsüsünde Yarışı kararlaştırıyorlardı. o Nitekim bunu basına açıklamakta da beis görme- diler. .P. nin Kırşehir Millet- vekili Memduh Erdemir, durumu a- çıkça ifade etti ve: "— Biz C.H.P. nin Meclis kürsü- sünden takdim ettiği' gibi bir anlaş- maya girmiş değiliz. Namus sözü de vermedik. Onun için Sirmene oy ve- rip vermemekte serbestiz" dedi. Son- ra yanında bulunan arkadaşı Halil Özmenin de tasvibini alarak devam etti: — Göreceksiniz, Oğuz bey kürsüden bunu açıklaya- cak. O zaman P. ye yapılan hücumların ne derece isabetsiz oldu- gunu anlayacaksınız." Erdemirin kanaatine göre, bir haf- tadır devam eden dörtlü müzakere- lerin riayeti mecburi kılan bir huku- ki yönü yoktu. Erdemir daha sonra sözlerim:" bugün Ahmet — Biz prensip olarak Sirmene oy vermeyeceğiz demiyeyim ama a- 16 kazanan adam day üzerinde düşüneceğiz" diyerek müphem bir şekilde bağladı. Mesele açıktı. C.K.M.P. iri liderinin direktif- leriyle Sirmenin aleyhinde oy kulla- nacak ve bu tutumun sebebi de Ah- met Oğuz tarafından Meclis kürsü- sünde açıklanacaktı Saat 15'e yaklaşıyordu ki C.H.P. grubu dağıldı. Gazeteciler hemen C. H.P. lilerin etrafını aldılar. İlk çıkan Kenan Esengin yakalandı ve ayaküs- tü sual yağmuruna tutuldu. Bir gaze- teci: "— Paşam Şirmende ısrar edile- cek mi?" diye nk senemi geri sert baktı ve: Niçin ısrar etmeyelim? Nesi var Sirmenin?" diye cevap verdi. C.H.P. lilerden ikinci yakalanan, ayağına çabuk Coşkun Kurca oldu. Kırca da gazeteci dostlarına C.H.P nin Grupta aldığı kararı bildirdi. Sir- men desteklenecekti. C.H.P. nin bu kararı süratle ku- liste yayıldı, yeniden hareket başladı. Apaydın ikilisi, kafadarlarıyla mü- zakereye çekildikleri için bir ara sır- ra kadem bastılar. Ancak Sirmenin adaylığından memnun olmayan bir başka grup da C.H.P. içinde bulunu- yordu. Bunlar Grup toplantısından çıkarken bu düşüncelerini açığa vur- dular. Gülekofil Kemal Sarıibrahim- oğlu gazetecilere: — Neden ısrar ederiz, bilmem. Şimdi gene netice alınmayacak, da- ha mutedil biri obulunabilirdi" dedi. Herhalde sözleriyle oGüleki kastedi- yordu. Bu sırada Başkanlık Divanı- nın, toplantı saatinin geldiğini bildiren ve milletvekillerini Oo salona çağıran zili çalmağa başladı. (o Milletvekilleri gruplar halinde toplantı salonunun kapısından içeriye girdiler. Toplantı birleşik bir toplantı idi ve Cumhur- başkanı kontenjanından senatoya gi- ren senatörler ile yemin etmeyen milletvekillerinin yemin töreni icra edilecekti. P. li Apaydıncılar bir ara gözüktüler ve sonra tekrar kulis- lerine devam ettiler. Apaydıncıların grubu taraftarla- rına çekimser kalmalarını telkin edi- yordu. Meşhur Başgilci A.P. lilerden Evliyaoğlu - Tezkan ikilisi de kesif kulis faliyetine önayak oldular. Onla- rın karargâhı Meclisin ön cephesinde- ki salonun dip tarafındaki koltukla- rın bulunduğu kısımdı. Müfrit sağcı- lar, bulup bulup getirdikleri A.P. li- lere prensipler hakkında nutuk çek- tiler ve Sirmenin Adalet Bakanlığı zamanından bahsettiler, sonra temi- nat alarak A.P. 11 milletvekillerini koyuverdiler. Bu arada ortalıkta şaş- kın şaşkın dolaşan ne ne yapacağını Yusuf Azizoğlu Soldan geri AKİS, 6 KASIM 1961