6 Kasım 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

6 Kasım 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

KADIN ye Eğitim Türk Kadınlar Birliği Türk Kadınlar Birliği Eğitim Ko- lu Başkanı Methiye Balı, Ken- disini dikkatle dinleyen hanımlara ayrı ayrı baktı, sonra kelimelere ba- sa "— Eğ okuma yazma bil yorsanız, dershanemize gelin ve öğ renin. Eğer okuma yazma biliyorsa nız, gene selin ve bilmeyenlere bir- şeyler öğretin. Eğer buraya ayıra- cak vaktiniz yoksa, üzülmeyin, bize gene de yardım edebilirsiniz. Okuma yazma bilmeyen iki kişi. gönderin, onlara bildiğimizi öğretelim. Mesele, Türk kadınını eğitme kaygusunu duymak ve bunun için bir çaba gös- termektir" diye konuştu. Kahverengi deri ceketli, siyah saçlı genç bir kız birden başım kal- dırdı ve telaşlı bir sesle, adeta keli meleri yutarcasına: — Ben öğrenmek istiyorum. Hiç okula gitmedim" diye mırıldandı. Onun gibi okuyup yazma öğren» mek istiyenler derhal sıralara geçti- fika Karamanoğlunun etrafında top- landı. Olay, geride bıraktığımız hafta- nın ortalarında, çarşamba günü k Kadınlar Birliğinin Denizciler caddesindeki 20 numaralı dershane- ediyordu. Milli Eği- I Kasım tarihini halk dershanelerinin açılma tarihi olarak tespit etmişti. Türk Kadınlar Birliği o gün iki dershane birden açtı: Oku- ma- yazma ve biçki . dikiş dersha- neleri... Bu iki dershane geçen yıl da faaliyet göstermiş ve başarı ka- zanmıştı. Fakat bu yıl için program çok daha geniş tutulmuştu. Türk Kadınlar Birliğinin okuma - yazma kurslarının bir özelliği, bu kursların yalnız o alfabeye hasredil- *neyerek, sosyal bilgi ve aile bilgi- siyle beraber oyürütülmesidir. Dikiş dershanesi ise bu yıl aynı zamanda bir atölye olarak çalışacak ve dı- şardan çok ucuz fiyata sipariş ka- bul edecektir. Gaye, kadına bilgi ver- mek, onu müstahsil hale getirmek, onu iyi ve ucuz giyinmeğe alıştır- maktır Ders saatleri tespit edilirken, iki genç kız dâvetlilere ikramda bulu- nuyorlardı. Birisinin üzerinde çok şık bir emprime tünikli 1 diğeriyse açık mavi bir "elbisi akar" takımı giyinmişti. İkisi de AL tındağda oturuyordu. Geçen seneki