6 Kasım 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

6 Kasım 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Haftalık Aktüatite Mecmuası Yıl : 8, Cilt: XXII, Sayı 384 Yazı İşleri : Rüzgârlı Sokak No: 15 Tel: 11 8992 — 106196 P. K. Ankara İdar Rüzgârlı Sokak No: 15 Rüzgârlı o Matbaa Tel: 11 532 21 * Başyazar Metin Toker AKİS Neşriyat Lid. Şirketi adına imtiyaz sahibi ve Müessese Müdürü Mübin Yazı e fülen idare eden Mesi Yazıişleri o Müdüri Kurtul ALTUĞ * Karikatür TURH Fotoğraf : Hüseyin EZER Associated Press Türk Haberler Ajansı * Klişe . Doğan Klişe Bu mecmua Basın Ahlâk yasa- sına uymayı taahhüt etmiştir. Abone şartları: 3 aylık (12 nüsha) : 10.00 lira 6 aylık (25 nüsha): 20.00 lira I senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlân — şartları: Santimi : 20 lira S renkli arka kapak : 1.5500 TI. İlân işleri : Telefon: 115221 Dizildiği o yer: Rüzgârlı Matbaa Basıldığı yer : Güneş Matbaacılık T.A.Ş. FİYATI : 1 LİRA Basıldığı tarih : 5-11-1961 Kapak resmimiz Suat Hayri Urgüplü Senato Başkan Kendi Sevgili AKİS Okuyucuları, Aramızda Son günlerde, AKİS'e gelen okuyucu mektuplarının miktarı artmış bulunuyor. Bunların içinden alâka, çekici bulduklarımızı yayınlıyo- ruz ve yayınlamakta devam edeceğiz. Umumi efkarı uyanık memleketlerde (okuyucuların gazetelerine ve mecmualarına mektup yazmaları bir güzel âdettir. Bizde böyle bir âdetin varlığı pek iddia olunamaz. Biz, umumiyetle, mektup yazma- yan bir milletizdir. Posta idaresinin taşıdığı mektup adedi nüfusumuz- la kıyaslandığında pek aşağı bir nisbetin ortaya çıkacağı muhakkak- tır. Elbette ki bunda, okuma yazma bilmeyenlerimizin fazlalığı bir rol oynamaktadır. Ancak, okuma yazma bilenlerimizin de sağlık ha- beri sorma ve sağlık haberi verme mektuplarının dışında kalemi elle- rine almaları nâdirdir. Halbuki bir çok memlekette okuyucu, gazetesini veya mecmuası- nı tamamladığında alâkasını çekmiş olan bir konu veya bir hadise, ya- hut gazetesinin, mecmuasının bir tutumu üzerine kendisinde beliren fikri kâğıt üzerine aksettirmeden edemez. Bu mektuplar, umumi efkâ- rın nabzının nasıl attığının bir mânalı işaretidir. Aynı zamanda, gazete veya mecmuayla okuyucu arasında bir fikri bağdır. Okuyucu şu mese- le hakkında ne düşünüyor, bu meseleyi nasıl görüyor, hangi yazıya hak veriyor, hangisine hak vermiyor, neyi beğenmiştir, neyi beğenmemiş- tir? Bunların öğrenilmesi ve aksettirilmesi, bir görevi de istikamet vermek olan basının işini kolaylaştırır. Bizde, okuyucu mektupları başlıca iki büyük kısımdan ibarettir. Birinci kısım bir dilek veya şahsi şikâyet ihtiva etmektedir: Mahalle- ye uğramayan çöpçü, tarifesi beğenilmeyen vapur seferi, bir dairede- ki fena muamele, okul işiyle alâkalı bir temenni.. İkinci kısım ise, kü- für mektuplarıdır. Tabii bunların geniş ekseriyeti imzasızdır ve zaten bir değer de taşımamaktadır. Bunlar her gazetede doğruca çöp sepe- tine gittiğine göre sâdece Posta idaresine bir fayda sağlamaktadır. Ama bu iki büyük kısmın dışında, bir mânası olan mektuplar, okuyu- cunun kendisinin de bir fikri gayret gösterdiğini ortaya koyan yazılar inanılmayacak derecede enderdir. AKİ okuyucusunun seviyesi bakımından bu yönde en talihli mecmualardan biridir. Ancak başka memleketlerin aynı çeşit mecmu- alarına gelen mektuplarla kıyaslandığında AKİS okuyucularının da bu adete tamamen sahip oldukları ileri sürülemez. Son günlerde mektup- ların artmış olması, hâdiselerin aldığı önemle alâkalıdır sanırız. Te- mennimiz, bunların azalmaması, devam etmesidir. Örneklerini iç sayfalarda göreceğiniz tarzda, bir kaç veciz, sami- mi, nükteli cümle içinde ifade edilmiş her istikametteki fikirlere sü- seniz "Bunu siz yapıyorsunuz!" diye i gerçeği de odur. Mecmua ile okuyucu arasındaki iş taksimi bunu icap ettirmektedir. AKİS okuyucuları gibi bir zümrenin çeşitli konulardaki fikirleri- nin daha geniş ölçüde bilinmesi, inanınız ki, herkesin yakın alâkasını çekecektir. Saygılarımızla AKİS