25 Aralık 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

25 Aralık 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

rin 20'yi gösterdiği sıralarda diğer gazetelere de dağıtıldı. Ataklının be- yanatı İhtilale karşı olanlara sert bir ihtardan ibaretti ve af şarkıları söy- lemenin, söyleyenlerin başına çok İs- lar e ifada ediyordu. o Eski esi bunu son derece va- zıh olarak ifhde ediyor ve '—Siyasi af isteyenler söyelerine lanan. rl al diyordu. Beyanata talihsiz mukabele. Hü- kümetin iki A. P. li Bakanı, İyidoğan ile Topaloğludan geldi. Mukabele talihsiz oldu, zira kurusıkı laf olmak- tan ileri gidemedi. Aslında. o Ataklı- nın da ihtarı kurusıkıydı. Şarta mu- allaktı. Fiili bir durum olmadığına ve olmayacağına göre, havaya söylen- miş sözden ibaretti. Ama, Ataklı Hükümet değildi Ki, İyidoğan ile Topaloğlu ise Hükü- mettirler ve hükümetlerin hiç kuru- sıkı olaf osöylememeleri (o gerekiği, yoksa otorite ve prestijlerinden çok şeyler kaybettikleri Menderes tecrü- besiyle sabit haldedir, Nitekim, haf- ta biterken İstanbulda yapılan O bir tören ve onun delalet ettiği mâna hiç de beyanatçı Bakanların işaret ettikleri istikamette olmadı. M.T.T.B. nin tertiplediği eski M. B. K. üyele- rine plaket dağıtma töreninde herkes "Hemen af" e karşı açtı ağzını, yumdu ü Ama, şimdi Hükümetin laf yarı- sına girme temayülü zerrece yoktur. Yapacağı, durumu açıklamaktan iba- ret olacaktır. O zaman bütün müfrit çevrelerde akan sular duracaktır. C.H.P. aksimi Bitirdiğimiz haftanın sonundaki cu- martesi akşamı, Ee 19'u gösterdiği o sırada entteki oka- ranlık bir sokağın başındaki üç kat- lı şirin bir binadan yorgun yüzlü bir takım adamlar çıktılar ve merdiven- leri ağır ağır inerek evlerinin yolu- nu tuttular. Bunlar, C. H. P. Meclisi üyeleriydiler ve Genel Merkez binasın da yapılan bir Parti Meclisi toplantı- sından çıkıyorlardı. Toplantının he- men akabinde, üyelerin, çalan tele- fonlara verdikleri cevaplar, toplantı- nın bilançosu a gazetecileri yeteri kadar aydınla CH, P. MV iki ayda bir yapılan mütad toplantısı, o gün, C. H. P. Genel Başkanı İsmet İnönünün başkanlığında vi Eş 10'da Ka- ranfil sokaktaki C. Genel Mer- kezinin önünde in 0003 numara- lı küçük Opel'den inen C. H. P. lide- ri, Genel Merkezin dik merdivenleri- ni ağır ağır çıktı ve orta kata gel- diğinde yolu. Partinin odacıları tara- fından kesildi. İnönü mütebessim bir eda ile paltosunu çıkardı ve odacıya uzattı. Sonra yukarı kattaki toplantı salonuna çıktı. Doğrusu istenilirse, C. H. P. Genel Başkanı toplantıya vaktinde (o ica- bet eden P. liydi. Nite- kim, İnönüyü toplantı salonunda boş sandelyeler ve üzeri yeşil kumaş kaplı masa karşıladı. Genel Başkan hemen başkanlık yerine geçti (ove YURTTA OLUP BİTENLER gözlüklerini takarak masanın üzerin- de bulunan Ulus gazetesini tetkike ko . Saat tam 10.07'de Genel Sekreter İsmail Rüştü Aksal salona girdi ve Paşanın yanına oturdu. Ak- salı sempatik Lebit Yurdoğlu ve Ce- mal Yıldırım takip ettiler. Sonra di- ter üyeler de gruplar halinde teşrif ederek salondaki yerlerini o aldılar. En son gelen Fethi Çelikbaş salona girdiğinde, saat tamı tamına 10.13 dü. Bu sırada İnönü, önündeki mik- rofonu kontrol eder ek: "— Muhterem arkadaşlarım" di- ye söze başladı. Ses, iyi işitiliyordu. Bunun üzeri- bekledi. ga başlanmıştı. Genel Başkan yokla- mayı dikkatle izledi ve gelmeyenle- rin kimler olduğuna bilhassa dikkat etti. Toplantıya 14 kişi katılmamıştı. Bunların 3'ü zaten münhal bulunan üyeliklere ait isimlerdi: Günaltay, fe alan Fuat Sirmen ve Sırrı Ata- ay... Gazeteciler dışarıya (o çıkarılınca, Genel Başkan toplantıyı açtı. Gün- demin ilk maddesini, İnönünün. Baş- bakan sıfatıyla Parti Meclisine ver- diği oizahat teşkil ediyordu. (Bk. YURTTA OLUP BİTENLER-"Hü- kümet" ve "Adalet ") Zaten Öğleden evvelki müzakereler hep omemleket meseleleri etrafında cereyan etti. Sa- at 14 de oturuma ara verildi, öğle- C.H. P. Meclisi İnönünün başkanlığında toplantı halinde Yeni adamlar, yeni ruh AKİS, 25 ARALIK 1961