1 Ekim 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

1 Ekim 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

AN KP H aberler Dil Bayramı Patirdiğimiz hâftarın en önemli © layını Dil devriminin 80. yıldö- nümünün kutlanması teşkil etti, Türk Dil Kurumu, iki aydan beri üzerinde titizlikle çalıştığı kutlama törenini , Gerçi beklenen a, gü 9,30 da Anıt-Kabirdeki saygı duru” şuyla başladı ve Devrim Şehitlerine bir buket konuldu. Tören Dil - Tarih Coğrafya Fakültesi konferans salo- nunda saat 10.30 da başladı, Tören“ de Millet Meclisi Başkanı Fuat Sir- ük 1D. K. nın yıldönümünde »Gürsele armağan veriliyor Her yil bir adım daha. men, Milli Eğitim Bakanı Prof, Şev- ket Raşit Hatipoğlu, Çalışma Baka” nı Bülent Ecevit,* Devlet Bakanı Necmi Ökten, Ankara Vali ve. B:- lediye Başkanı Nuri Teoman, Tabii Senatör Ahmet Yıldız, profesörler, Dil Kurumu üyeleri, gazeteciler, An- karadaki' Orta Öğretim kurumların. dan temsilci olarak gelen öğretmen ve öğrenciler vardı. ntıyı Ku» rum Başkanı Banguoğlu bir konuş mayla açtı, Sonra Cumhurbaşkanı Cemal Gürselin, Kurumun onur det terine özel olarak yazdığı yazı okun- du, Milli Eğitim Bakanı Şevket Ra- Şit Hatipoğlu, Ord. Prof, Şevket Aziz Kansu, Dr, Niyazi Akı, Prof, Dr, Ha- san Eren, Doç. Dr, Bedia Akarsu, Şemsi Kuseyri, İhsan Ada, Seyda Güley konuştular. M.T/TB, adına AKİS, 1 Ekim 1968 konuşan genç, konuşmasıyla ileri bir görici olduğunu 'ispat etti. Dinleyici” lerin protestosuyla karşılandı ve baş- ta Ecevit olmak üzere'bir çok dihle- 'yici salonu terkettiler. Kurum yö- neticiletinin. soğukkanlı :davranışla” Tı; önteden kararlaştırılmış ' olduğu anlaşılan bu hareketin : öncülerini maksatlarına ulaştırtmadı, Sergiler "Törenden sonra önce Dil.Tarih ve .Coğrafya : Fakültesindeki kitap sergisi açıldı, Bu sergiyi Sanatse" - venler Klübündeki ve Türk Kültür Derneklerindeki sergilerin takip etti, Sergilerde Kurumun 80 yıl 'içinde yayınladığı kitaplar ve çalışmalar gösteriliyordu, Türk Kür tür Derheğinin düzenlediği oOHaik Kitapları sergisiyle Dil Kurumunun sergisi” yanyana ve içigeydi. Böylece, açılması bu iki devrimci kurum, * birlikte ça- lışmanın ik ürününü de vermiş olu” yorlardı. Türk Kültür Derneği Ge nel Merkezinin bu: münasebetle dil- zenlediği" törende canlı ve' içten ol- du. Kokteyl Aynı gün saat 17'de Türk Dil Kır rumu binasında resim sergisi a“ çıldı ve bir kokteyl verildi. “Kuruma , ilk gelen Cumhubaşkanı Cemal Gii:- lan sel oldu, İki saatteh fazla ka Gürsel, çeşitli konular üzerinde ko nüştu .vd Ankara Radyosuna © özel bir demeç dahâ verdi. Kokteylde Se. nato Başkanı Suat Hayri Ürgüplü, Milli Eğitim Bakanı Şevket Raşit Hatipoğlu, Devlet Bakanı Hıfzı Oğuz Bekata ve Necmi Ökten, Çalışma Bakanı Bülent: Ecevit, Çumhurbaş- kanlığı Genel Sekreteri Nâsır: Zey“ hiikâyeciier, romancılar vardı, Koktely çok ka” labalık oldu. Genellikle başarılıydı, Kokteylde en çok Kala! Başkan Gürselin çevresinde toplan” mıştı. Başkan herkesle ayri ayrı ik gilendi, konuştu, herkese takıldı, Güler yüzlü olunmasını tavsiye etti. saatte dağılan Kokteylle birlikte Dil Bayramının 30. yıldönü- mü töreni de sona. ördi. Saçlarınız dökülüyor mu : Başınızda kepek ve kaşını var mı? O halde: Pilo Gülü coranisz $ ” yek o Nolur . i A a2 ie SAÇLARINIZIN “SİGORTASIDIR. AKİS — 528