31 Ağustos 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

31 Ağustos 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

asıl güçlüğün sebebidir. Y.T.P. "D.P. İdaresi daha iyiydi" diyenlerin ve di- yecek olanların partisi olmak isterse, maziye hasreti körüklemeği (o başarı şansı sayarsa, "Bugün işler daha iyi giderse, halk bize değil, CHP. ye o- yunu verir" derse yanılmakta devam eder. Zira o takdirde, kazanacak olan gene Y.T.P. değil, A. P. dir. Y.T.P. için akıllı politika, halkın karşısına çıkıp cesaretle "Ben D.P. de- gilim. Ben C.H.P. nin, bugünkü Hükü- metteki ortağıyım. Bakın, biz mem- leketi D.P. den iyi idare ediyoruz. Eli- mizden geleni yapıyoruz. 1961 Ekimi gününe nazaran daha mı iyisiniz, da- ha mı fena? Eğer daha iyi iseniz, ki iyi olduğunuzda şüphe yoktur, bu, biz üç koalisyon ortağının eseridir. Önü- müze güçlük çıkarıyorlar. vr“ ruz. Neticeyi aldığımız gün size tek- rar geleceğiz ve oylanma Yl üne kadar tek hedef, elele mem- leketi daha iyi hale getirmektir" ktir. Ama bu, kompleksiz lider ve komp- leksiz parti ister. Galiba, Y.T.P. de olmayan budur. Meclis Bir avuç saçma ondan bir müddet sonra dünyanın bütün gazetelerinde -ve AKİS'te- şöyle bir ilan görülürse hiç şaşmamak lâzımdır: "Türkiye Parlâmentosunu tamamı tamamına bir gün işgal eden tek lo- komotif, GENERAL MOTORS loko- motifidir. Her yerde GENERAL MO- ORS..." Gerçekten bu dev amerikan firma- mın reklam mütehassısları bu hafta içinde Salı günü Türkiye Büyük Mil- let Meclisinin Genel Kurul salonunda olsalardı ve sonradan direktörlerine gi- dip müzakereleri kendilerinin tanzim ettiklerini söyleseler ve tabii inandır- salardı bizim paramızla astronomik rakamlarda ikramiyeler alırlar, üste- lik Amerika gibi reklâmcılığın şahika- ma ulaştığı bir memlekette "reklâm mucidleri" olarak büyük çapta şöhret yaparlardı Zira yüzbinlerce oOdolar dökseler Türkiye Büyük Millet Meclisi kürsü- sünden isimlerini böylesine e mezler ve tabiatıyla ertesi günkü gaze- telerin birinci sayfalarında a zoruyla bile firmalarını bu kadar bü- yük puntolarla yayınlatamazlardı. İtiraf etmek lâzım gelir ki Meclis kürsüsünden millete haykırılan sade- AKİS/12 Esat Kemal Aybar Sakal ve Bıyık ce GENERAL MOTORS'un madı. ismi ol- General Electric ve Alko firma- beğenilmemiş ve kendileri ihaleyi kay- betmiş bulundukları için bu lehlerine Osman Bölükbaşı Düm 1. mi oldu, aleyhlerine mi, pek anlaşıla- madı. Herşey Millet Partisinin - Bölükba- şının Genel Başkan bulunduğu par- tidir! - DDY tarafından alınacak 33 Di- zel lokomotifin oOmübayaasıyla | ilgili Meclis Araştırması açılmasını İsteme- siyle başladı. Mahalli seçimler arefe- sinde sesini duyurmak isteyen Bölük- başının partisi, bu işe Genel Başkan- larının direktifiyle ve bir reklâm kam- panyası mahiyetinde el koydu. Daha evvel İstanbulda bir gündeliğin yayın- larını dikkatle izliyen MP liler Ana- yasanın ve İç Tüzüğün kendilerine ta- nıdığı haktan faydalanarak (faaliyete giriştiler. Böylece MP nin adı, evvela gündeliklerde birkaç gün, birkaç sü- tunda göründü, Bölükbaşı bunları bü- yük zevk ve iştihayla okuyor, küçük partinin mensuplarına gelince, onlar gazetelerden lokomotif işiyle ilgili ku- pürler keserek ihtimamla yanyana ya- Meclis Soruşturması için "pek kuvvetli dosya" larını bu yaman delillerle hatırlıyorlardı. Gel gör ki... s alı günü MP li milletvekilleri gözleri dinleyici localarında, ellerinde gazete- ler ve dosyalar yerlerine (oturdular. Hışımla Koalisyon sıralarına ve eski dostları CKMP lilerin koltuklarına bas- tlar. Daha sonra iri kıyım lider Bö- lükbaşı, arka sıralarda yerini aldı ve ıldı. Gündem dışı konuşmaların biraz u- zaması MP sıralarında huzursuzluğu, Meclisin genel havasında ise sıkıntıyı arttırdı. Derken Başkan Keskin MP nin önergesine geçti ve önerge sahip- lerine söz verdi. AP sıralarında tıs yoktu. AP daha evvel yaptığı Grup toplantısında, iti- razsız MP yi ve önergesini destekle- meyi kararlaştırmıştı. DP nin resmi vârisleri konuyu pek beğeniyorlar, it- hamı eğlenceli buluyorlardı! M.P. nin takriri okunduğunda gö- rüldü ki gaye, devlet ve millet hakkı- nı korumak endişesi değil, Cumhur- başkanı ile Başbakana çamur atma sevdasıdır. Zira takririn siklet merke- zini olokomotifler değil, politikacılar teşkil ediyordu. Aslında böyle bir ithamın iki kıs- nun delilleri verilir. Sonra, bu yolsuz- luğu yaptıran gizli kuvvet neyse o açık- lanır ve nüfuz ticaretinin delilleri ve- rilir. MP. aksini yapmıştı. e Takrirde ise Başbakan ve Cumhurbaşkanıyla giriliyor, bunların yakınları ortaya atı-