31 Ağustos 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

31 Ağustos 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

sık sık görülüyor. Acaba Rüçhan ye- ni transfer peşinde mi? Mitta Kurki adlı Finlandıya okul gemisinin gelişi münasebetiyle, Finlandiya büyük elçisi Vaniköyde bir yemek yerdi. Bu davette Dışişleri Ba- kanı Feridun Cemal Erkin, Fuat Köp- rülü, Munis Faik Ozansoy, Tüm Ami- ral Bahaettin Özülker, Deniz eğitim komutanı Kemal Kayacan vardı. Fe- ridun Cemal Erkin Alman Büyükel- çisi ile derin sohbetlere daldı. (Gi tiğimiz hafta İstanbulda tenis turnuvası yapıldı ye son gecesi de balo yerildi. Balonun en güzel kadın Güney Afrikalı 19 yaşındaki Tan Zyl di. Turnuvayı geçen yılki gibi Emer- son kazandı. Tek kadınlarda Van Zyl, Hund'e yenildi. Baloda tenis federas- yonu başkam Bülent Savcı ve eşi, Al- nf Akman ve eşi de vardı, ev sahip- liğini çok güzel yapıyorlardı Bu sene turnuva şerefine (oözel surette hatır- lattırılan eşarplar çıkarıldı. Maximil- lian Scheel ve Peter Ustinov Dağcılık Kulübünün kortlarında tenis oynu- yorlar ÇE Yönetim kurulu üyesi Zarife Koçak İl başkanları toplantısında bulunmak üzere Erdekten Ankaraya gelirken Erdekle Bursa arasında fe- ci bir kaza geçirdi. Otobüsleri devrildi. Zarife Koçak bacağından, kız karde- şi Şefika Çoruh başından yaralandı. Hepsi Bursada tedavi edilmek üzere kaldılar. Koçak toplantıda bulunmak üzere her şeye rağmen yola çıktı ve Ankaraya geldi. Geçen sene de karda i binasının merdiveninde kayıp ayağım inciten Zarife hanımı o Allah siyasi kazalardan korusun!.. * çe sokakta faaliyete başlıyan Ruh sağlığı dispanseri aile geçim- sizliklerini de tedavi edecekmiş. Şim- diden bir çok kimsenin bu tedaviye ihtiyacı olduğu muhakkak o fakat o medeni cesareti gösterip Oomüracaat etmek şartı ile! pov Köksal Gölbaşında mühen- disliğini bizzat yaptığı bir inşaata başlamış, pazar günleri ailece kont- rola gidiyorlar. çe demokrat ve popüler o Ahmet Tahtakılıç Ulusa inerken müteva- vazı bir şekilde dolmuşa biniyor fakat şoförün yanındaki İkinci yeri de iş- gal ederek biraz olsun halktan ayrı- iyor! gen haftalarda İstanbulun en meş- gul kadım muhakkak ki eski Bonn Büyükelçisi (Settar İkselin eşi oldu. Bonndan dostları olan Prenses Sü- reyyanın misafir edilmesi vazifesi İk- sel ailesine düştü. Tabii ki Süreyyanın peşinde olan gazeteciler ile uğraşmak gene İksellere düştü. İksel ailesi ga- zetecilerden o kadar bizar oldular ki Süreyyayı o Tuzla ve Kumburgaz gibi İstanbuldan uzak olan sayfiye yerle- rine götürmeye teşebbüs ettiler. Ta- lihsiz Prensesin başlangıçta İstanbul- da maruz kaldığı muameleleri ounut- turmak ve gerçek Türk misafirperver- liğini göstermek (oObakımından ( İksel ailesinin - gayretlerini takdirle kaydet- mek gerekir. Çemal Çakın İstiklâl Caddesi Mısır Apartmanında hediyelik eşya galerisi TÜLİDEN HABERLER açtı. Zevkle döşenmiş olan ve Kısmet adı takılan bu galeride memleketi- mizden yurt dışına ogötürülebilecek her türlü hatıra eşya teşhir ediliyor. İstanbuldan bir başka haber daha: Eğlence kralı Ali Baba bu yakında tası tarağı toplayıp Ankaraya göç e- decek. İstanbulun en serilen eğlence yerlerinden bili olan Kulüp Karten<n sahibi Ali Babanın bu nakl-i meka- nına sebep şu: Ali Baba yeni bir li- mitet şirket kurdu ve Ankarada bir büyük eğlence yeri açmağa karar ver- di. Ali Baba bu sebeple kısa bir An- kara yolculuğu bile yaptı. Teslo ismi ile kurulan şirketin hayli büyük ol- duğu ye hissedarları arasında marul simaların da bulunduğu o söyleniyor. Fakat Ali Baba bu arada Kulüp Kar- tende değişiklik yaptı. - Tutulmayan üstün Poyrazoğlu orkestrası ile ilişi- ği kesip yerine Melodi Kenteti anga- je etti ama, ne çare mevsim bitiyor. vnüllah Senker Toprak Ofis Mu- hasebe Müdürüyken Güven Sigor- ta Genel Müdürlüğüne tayin edildi. Tayin memnuniyetle karşılandı. AKİS/23