31 Ağustos 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

31 Ağustos 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

5s P O R Futbol Türkiye ligi Ge bıraktığımız haftanın Cumar- tesi ve Pazar günleri Milli Lig — yeni adıyla Türkiye Ligi — üç şehirde birden başladı ve üç büyük şehrin fut- bol meraklılarını hiç şüphesiz tatmin etti. Bu yıl maçların getirdiği bir özel- lik her maçı seyirci ve oyuncu için ay- rıca düşünmeğe değer kılmaktadır. İlk andan itibaren oyunlara böyle başlan- mış ve maç buna yaraşan bir titizlik içinde oynanmıştır. Geçen yıl 4 başarısız takım Milli Ligden düşmüş, programlan bozmak, aralıklardan içeri sızmak için bütün kapıları zorlamış fakat bir netice elde edememişti. Bu onlar için üzücü fa- kat futbolumuzun yarını için hayıra bir netice idi. O sebeple de Lig sadece 18 takımla oynanacaktı. İstanbuldan 8, İzmir ve Ankaradan 5'er takım fiks- türde yer almaktaydılar. Özellik şu idi: Maçlar sonunda Türkiye Liginden son üç takım düşecek ve ikinci Ligin şam- piyonu da otomatikman Türkiye Ligi- ne yükselecekti. Bu işte şaka bulun- madığı ise, takımların 22den 18'e düş- mesi ile sabitti. Gelecek 1964—65 yılı fikstüründe kalacak 16 takım arasın- da kalmak gayreti bu yıl maçlara ay- rı bir çeşni verecektir. Maçlar bu yılki haliyle dahi sonu gelmez bir maraton olmaktan çıkmış, medeni bir çehre almıştır. Geçen yılın çifte şampiyonu Galatasaray, milyon- luk transferler takımı Fenerbahçe, ya- ralı Beşiktaş, her üçü de şampiyonluk için iddia sahibidirler ve her üç kulü- bün başkanı bu iddiayı açıklamakta bir sakınca görmedi. Ancak geride ka- lan 15 takımın da söylecekleri vardır ve son üçüncü olmak korkusu onları başa. güreşmeğe (oteşvik oetmektedir. İlk maçlar Türkiye Liginin ilk maçları İstanbul - da, İzmirde, Ankarada ismine ya- raşan törenlerle başlamış ve neticeler daha şimdiden gelecek (omücadelenin hayli çetin olacağını göstermiştir. İstanbul — Türkiye Ligi maçlarına İstanbul Cumartesi günü iki maç ile başladı. İlk Feriköy — Beykoz maçı se- yirciler için pek sevimli (görünmedi. Bunun sebebi açıktı. İki takım da is- teksiz ve tek puana avuç açmış bir hava içinde idiler. Öyle başladılar ve öyle bitirdiler. Hakem R. Ayakanın idare ettiği oyun da takımların özle- diği gibi hiç sayısız beraberlikle sona erdi. Belki Beykoz için biraz daha ileri bir tempoya sahipti, demek mümkün- dü. Fakat bu büyük bir şey ifade et- miyecekti. Oyuncuları da başarılan bakımından ayırmak kabil değildi. Ta- kımlar Feriköy : Necdet, Tuncer, Kaplan, İs- met, Ahmet, M. Ali, Rıdvan, Turgay, Mustafa, Suat, Reşat. Beykoz : Sıtkı, İhsan, Nihat, Saim, Yordan, Cevdet, Özhan, Niyazi, Şir- zat, Erol, Rıdvan. Fenerbahçe — Beyoğluspor : Doğ- rusu istenirse bu maç da ilkinden da- ha güzel sayılamazdı. milyonluk transferi ile kendinden emin oladur- sun, diğeri küme düşme korkusu için- de bir beraberlik için ne mümkünse — sade markaj değil tekme ve sertlik dahil — yaptı ve gene de bir puvan alamadan sahadan 2—0 lık bir mağlü- biyetle ayrıldı. Bu galibiyeti (oOFener- bahçe Şenol—Birol düosunun ayağın- dan aldı. tik golü Birol birinci devrede, ikinci golü de Şenol ikinci odevrede kaydettiler ve maç böyle bitti. Takımlar, Fenerbahçe : Hazım, Öz- can, İsmail, Ali İhsan, Osman, Şeref, Mustafa, Nedim, Şenol. Birol, Aydın. Beyoğluspor: Sabri, Rifat, Corel, Ma- rull, Avram, Deveci, Ke ahim, Güngör, Dimitri; Erdoğan, Tame İzmir — İzmirin İddialı ilmi Gözte- pe Türkiye Liginde ilk rakibi Yeşil — Kırmızı takım karşısında umduğu bü- yük başarıyı elde edememişse de, ge- ne de Hallim ilk devrede attığı gol ile sahadan I—0 galip ayrılmasını bilmiş- tir. Karşıyaka ise şanslı bir gününde puan kaybetmiş olmasına rağmen bü- yük bir farkla yenilme üzüntüsünden kurtuldu. Göztepe bu kadrosu ve bu maçta gösterdiği oyunu ile gelecek bü- tün rakipleri için kolay bir lokma ol- mıyacaktır. Takımlar : Göztepe : Nevzat, Ekrem, Çağlayan, İzzet, Seracettin, Nevzat, Ni- hat, Tuncer, Fevzi, Gürsel, Halil. : Akın, Erol, Erdoğan, Mus- Ö Cengiz, Vural, K. Erol, Gönen. İkinci maçlar A vkara — Sevimli bir törenle baş- layan Ankara maçlarında ilk kar- şılaşmayı çok konuşulan ( transferleri ile hayli iddia sahibi olan PTT. ile Hacettepe yaptılar. İyi mücadele etti- ler ve seyircilere heyecanlı anlar yaşat- tılar. Hacettepe kalecisinin başarılı o- yununun bu heyecanda payı olduğunu söylemek lazımdır. Maçın ilk devresi. hele bu devrenin ilk yarısı denk bir ler nisbi bir baskı kurup önce Suphi- nin ayağı ile birinci, sonra da Halisin ayağı ile ikinci golü ve maçı kazandı. Takımlar : Hacettepe: Fikret, Yılmaz, Selâhattin, Onursal, Aydın, Necdet, Tuncer, Suphi, Halis, K. Suphi, Erol. PTT : Cavit, Tamer, Nihat, Yılmaz, Yusuf, Ömer, Adil, Abdullah, Altan, Ziya, Yüksel. İstanbul — Türkiye Liginin ikinci maç- larının oynandığı Pazar gecesi şehir cereyanı İstanbul seyirci ve futbolcu- larına 20 dakikalık tatsız bir sürpriz yaptı. Gerçi tribünlerde yanan meşale- ler ve sporsever İstanbulluların espri- leri bu tatsızlığı hafifletiyordu ama maç gene de ikide birde kopan bir filme benzedi. Maçta İstanbulspora 2—0 galip gel- mesine rağmen Beşiktaş onbiri büyük bir başarı göstermiş sayılamaz. İlk devrede Beyoğlusporun ısrarlı omüda- fasına çatıp duraklamışlar ve neticeye ancak ikinci devrede Suatın ayağı ve sonra da —insana tuhaf geliyor ama— gülelim kafası ile ermişlerdir. Takım lar Beşiktaş : Necmi, Erkan, Fehmi, Yük- sel, Sebahattin, ll Coşkun, Suat, Güven, Ahmet, Rahm İstanbulspor : Yılmaz. Kemal, Yalçın Ahmet, Güngör, Hasan, Sami, Kasab- oğlu. Bilge. İhsan, Halük. Feriköy — Beyoğluspor karşılaşma- sı ise beyoğlusporun gene bir beraber- lik koparma için yaptığı çetin didiş- meye rağmen 14 Feriköylülerin gali- biyeti ile bitti. Maç mücadeleli, heye- canlı fakat kalite bakımından biraz düşük oldu. Bunlar ilk maçlardı son- rası elbet daha iyi olacaktı. Ta- kımlar Feriköy : Necdet, Tuncer, Kaplan, İs- met. Ahmet, Rıfat, Turgay, Mustafa, Ergün, Reşat. Beyoğluspor bir gün evvelki (o kadro- sundan sadece Rıfatı çıkarmış yerine Mikâili almıştı. İzmir — İzmirspor — Altay karşılaş- masının sonucu İzmirspora iki puan kazanç sağladı. Bu sıcakta beşbini a- şan bir seyircinin sahaya gelişi ma- çın değerini değilse bile bu mevsim İz- mirlilerin maçlara göstereceği (ilgiyi anlatıyordu. İzmirspor maçın 34. dakikasında Cengizin ayağından bir gol kazandı ve maçı greko—romenci güreşçilerin taktiği içinde öyle bitirdi. Seyirci um- duğunu buldu mu? Orası biraz şüphe- li. Takımlar : İzmirspor : Seyfi. Er- doğan, Bülent, Doğan, Özgür, İrfan, Cenap, Gürcan. Zeki, Cengiz, Remzi. Altay : Varol, Tuncay, Numan, Erkan, Kâzım. İskender, Nail Cahit, Enver, Hikmet, Ayfer. AKİS/33