21 Aralık 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

21 Aralık 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

Tüli'den haberler İstanbul Şehir Operasında bir yıldan fazla bir zamandan beri devam e- den bir aşk macerası, gecen hafta Be- yoğlu evlendirme dairesinde öğle üstü kıyılan gizil nikâhla yeni bir safhaya girdi. Sevilenler, İstanbul Operası osop- ranolarından Diana ile, Operanın mi- safir tenoru Amadeo Zambon'dur. İs- tanbulda ilk sahneye çıktığı andan itibaren İtalyan tenor ile Diana ara- sında başlıyan aşk önceleri gizli kaldı, sonra Türkiye hudutlarını da aşarak İtalyaya kadar ulaştı. Zambon'un ai- lesi, oğullarının Türkiyede evlenmesi- ni istemiyordu. Fakat ateş bacayı sar- mıştı. Bir yıldır beraber geçen arkadaş- lıktan sonra ayrılmak olmazdı. Ha- zırlanan evlenme muamelesinden son- ra iki sevgili, nikâh memurunun önü- ne çıktılar ve Türk Medeni Kanununa göre karı-koca ilân edildiler. Nikâhta Şehir Operası Direktörü Aydın Gün, Diana'nın şahitliğini yap- tı. Gizli kıyılan nikâhta, adına prog- ramlarda rastlanmayan orkestra şef- lerinden Demirhan Altuğ, Şehir Ti- yatroları Müdürü Basri Dedeoğlu ve bazı opera sanatçıları vardı. Bakalım İtalya bu evlenmeyi nasıl karşılıyacak? ÇEP. senatörlerinden Dr. Şevket Köksal, son günlerde Ankarada be- kâr hayatı yaşıyor. Eşi Jale Köksal, Avrupadan dönen yeğenini görmek ü- zere İstanbula gitmiş. Ordulu senatör ıyıklarını kestiği için arkadaşları ken- disini âdeta tanıyamadılar. O kadar genç görünüyor ki, kendisine 32 yaştan Tiyatro — Kısa bir süre önce Başkentte açılan Ankara Sanat Toplu- luğu Tiyatrosu sezona Godot'yu Beklerken adlı. eserle girmiştir. Toplum problemlerini iğneli bir dille, ustaca işleyen oyun başkentli seyirciler ta- rafından ilgiyle karşılanmıştır. Resimde parlamento sık adı geçen oyundan bir sahne görülmektedir. konuşmalarında sık Vladimir Güner Sümer, Estragon Işık Toprak. Topluluk önümüzdeki haftalarda Gizil Ordu adlı bir oyuna başlıyacaktır. AKİS/24 fazla vermiyorlar ve "acaba senatör o- labilmek için yaşını mı büyüttü?" diye soruyorlar. Oran Öztrak ve eşi Ayten Öztrak, ev- lerini Selanik caddesinden Ataç so- kağa taşıdılar. Bu evleri çok daha rahat ve geniş olduğu için bilhassa bayan Öztrak çok memnunmuş. Gesirdiğimiz hafta cuma günü, eski Basın-Yayın Genel Müdürü Bekir Tünayın küçük kızı Işıl Tünay ile Ka- rayalları omakine mühendislerinden Yalçın Kurdoğlu evlendiler. Saat 17'de Türk Ocağı nikâh salonunda yapılan törenden sonra Bulvar. Palasın pavyo- nunda bir kokteyl verildi. Her iki top- lantı da tahminlerin üstünde kalaba- lıktı. Gelin son zamanlarda gördüğü- müz gelinlerin en tatlısı idi. Dantelden, kolsuz, yakası kapalı, dar, hafif evaze gelinliği kendisine pek çok yatışmış- tı. Her zamanki hareketliliğinden de hiç bir şey kaybetmemişti. Damat da yakışıklılığı nisbetinde efendi bir genç. Kayınvaldelerle (o kayınpederler Oo çok genç ve neşeli insanlar. Bekir Tünay yaşlanmayı bir türlü kabul etmek is- temiyor, "Ben çocukların hepsini ha- nımla beraber aldım" diyor! Nikâhta gençlerin şahitliğini İrfan Şahinbaş ve inkılâp sonrası bakanla- rından Mehmet Raşit Beşerler yaptı. Davetliler arasında bulunan Orhan Öztrak ve eşi Ayten Öztrak sonra lü- lüne gelemediler. Herhalde genç Baka- rım işleri pek çoktu o sıralarda. Dü- gündeki misafirler arasında (Kasım Gülek, Dündar Seyhan ve eşi ile oğlu, emekli General Danyal Yurdatapan, İbrahim Şevki Atasağun, eski Bedan Terbiyesi Genel Müdürü Bekir Silâhçı- lar ve eşi. Kızılay Genel Müdürü Mu- zaffer Akın ve pek zarif kızı Işık Akın vardı. Işık hem gelinin yakın arkadaşı, hem de annesine vekâleten bulunuyor- du. Tünayın büyük kızı Aysu da o ak- şam çok ciciydi. Siyah kadife bir tay- yör ve beyaz gupür dantel bir bluz giy-