21 Aralık 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

21 Aralık 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

miş, saçlarını topuz yapmıştı. Birkaç ay sonra da onun düğünü olacak ve Tünay ailesi artık, delikanlı olan oğul- lan Muharremle başbaşa kalacak. eçen haftanın başında Sanatseven- ler lokalinde Devlet Su İşlerinin bir kokteyli vardı. Toplantıda, nedense da- ha ziyade kadın misafir çoktu, bir ka- valye ile iki-üç hanım birlikte geliyor- du ekseriya. Yalnız Karayolları Genel Müdürü Tahsin Ünalp, aksine, tek başına gelmişti. Eşi Şemsinur Ünalp, herhalde ev nakli işinin bir türlü ta- mamlanamayışından dolayı, daima meşgul. Bayındırlık Bakanlığı müste- şar muavini Fevzi Ataç ve zarif eşi Gülümser Ataç da kokteyldeydiler. Orhan Apaydın, yakında pek genç bir kızla evleniyor. e Müstakbel gelin, annesiyle beraber, olgunlaşma atölye- lerine siparişler vermekle meşgul. Bil- hassa, defiledeki Kıvılcım isimli takı- mı çok beğendi. Hariciyecilere ne oldu, bilinmez; bir yaprak dökümüdür başladı. Bu se- fer de Halük Kocaman ile eşi ayrılı- yorlar. Nur Kocaman eşyalarını bile taşımış. Herhalde bu zarif hanımın yokluğunu çok hissedecek Halük Koca- man, Ama, kendi düşen ağlamaz! A nkarada çok sıkı şekilde faaliyette bulunup kısa zamanda hakikaten çok fayda sağlayan bir demek var: Köy Öğretmenleriyle (Haberleşme ve Yardımlaşma Derneği. Merkezi İstan- bulda bulunan derneğin Ankaradaki üyeleri muhitleriyle birlikte bu yar- dım kampanyasına katıldıkları gibi, İs- veç hükümeti de 70 balya tutacak miktarda giyim eşyası gönderiyor. Şim- di dernek, ihtiyacı tesbit edip bütün köyleri memnun etmiye çalışacak. Ge- çen hafta çarşamba günü. gelir temini için bir çay tertiplemişlerdi. Yüksek İk- tisat ve Ticaret Okulları Mezunları Derneği, bu hayır işine yardım niye- tiyle, Mithatpaşa caddesindeki lokalini o gün için derneğe tahsis etti. Toplantı, üyelerin kendi el emekleriyle meydana getirdikleri eşyaların satışı ve yine ü- yelerin bizzat yaptıkları pasta vesaire- nin ikramı ile olumlu bir toplantı ni- teliği taşıyordu. Ayrıca, Dr. Cahit Ar- dalı tarafından verilen "Çocuk prob- lemleri" konulu konferans da çok ilgi çekti. irdiğimiz Ohaftanın ortalarında Meydan Sahnesindeki hafif kome- diye gidenler epeyce neşeli saatler ge- çirdiler. Bu tiyatroya bilhassa harici- yeciler çok rağbet ediyorlar. o Galiba, bütün gün çok ciddi çalıştıktan sonra fazla ağır esere tahammülleri kalmı- yor! O akşam da Faik Melek ve eşi An- kara Kolejinde öğretmen olan kız kar- deşi Erdem Melek, Hâmit Batu ve dai- ma birlikte göründüğü sarışın, uzun boylu genç hanım, bilhassa göze çar- TÜLİDEN HABERLER pıyorlardı. Önlerindeki sırada da, ha- riciyenin müzmin bekârlarından Oktay Cankardeş bir arkadşı ve eşi ile otu- ruyordu. paristeki NATO toplantısına giden heyet içinde bir tek kadın var: Gencay Sav. Bu seçim, doğrudan doğ- ruya genel sekreter muavini Kâmuran Gürün tarafından yapılmış! Ergun Sav da Paristen geçen hafta döndü. Biraz zayıflamış. pedan Terbiyesi Genel Müdürü Fik- ret Altınel, makam arabasında kö- peği ile geziyor. Artık, makam araba- sı saltanatına köpekler bile iştirak e- diyor! Bülent Sokollu ve geçen hafta, evlen- mek üzere olan oğlunun yanına. Al- manyaya gitti. Kayınvalde olmak, bu hâlâ genç hanıma herhalde pek tesir etmiyecek.. Kendisi her saman itinalı ve şık. yakında ki müteşebbis mühendisimiz Kavaklıdere Özdemir caddesi civa- rında bir taverna açacaklar. Tek gitar çalacak olan bu lokale, İstanbullula- rın pek tuttuğa Angelonun havası ve- rilecek. Ankara sosyetesinin pek rağ- bet edeceği tahmin olunan bu lokal, yeni yılın ilk ayında açılacak galiba.. AKİS/25