21 Aralık 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

21 Aralık 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

SOSYAL HAYAT Dekorasyon Boş zamanı değerlendirme Samiye Kandemir, bir kitabın ara- sındaki kuru çiçekleri, (yaprakları AKİS/26 AKİS muhabirine gösterdi, sonra hu- le : zurlu, rahat bir sesle NN içekler dinlendiricidir; Ben İn- gilizce öğretmeniyim. Sanatla meşgul oluşum, boş zamanı değerlendirme a- macıyla meydana gelmiş bir meraktır. Çiçekleri seyretmesini, onlara bakması- nı, onları kurutup saklamasını öteden beri çok severdim. Sonra onları tabii bir şekilde tablo ve abajurlarda, seh- balarda, çeşitli ev eşyalarında kullan- mayı evlerde bugünün modern eşyala- rı arasında da hoş duracak, tabiata ya- kın köşeler meydana getirmeyi düşün- düm ve işte bunları yaptım" dedi. AKİS muhabiri, loş bir ışık içinde pırıl pırıl yanan çiçekli abajurlara,, kö- şeye büyüleyici bir güzellik veren çi- çekli paravanaya, omevsimleri akset- tiren, yazdan kalmış kuru, fakat çok canlı çiçekleri bir nevi ölümsüzlüğe ka- vuşturmuş bulunan tablolara, içleri çi- çekli ufak. çay masalarına (omerakla baktı. Bunlar sahici ile yalancı ara- sında çekici,' merak uyandırıcı bir: gü- zelliğe sahiptiler. Modern eşyalara ger- çekten çok dinlendirici, değişik, yumu- şak bir hava getirmişlerdi. e Çağımızın vazgeçilmez hızından yorulanlar böyle bir tabii abajur, büyüleyici bir parava- na karşısında gerçekten dinlenebilir- lerdi. * Malzemenin değerlendirilmesi Olay, geçen hafta içinde Ankarada, Balin Otelinin büyük çay salonu- nun bir köşesinde geçti. Samiye Kan- demir tabii çiçeklerden, kelebeklerden düzenlenmiş bulunan abajur, parava- na, tablo, pano, aplik ve masa takım- larını burada on gündür Ankaralı- lara göstermekteydi. Samiye Kandemir çok sevdiği çiçek kurutma merakından böylece memleketimiz için çok yeni sa- yılan bir sanata geçmiş, bunu çağı- mızın gerektirdiği şekilde modem bi- çimli abajurlarda, son dekorasyon mo- dasının yeniden ortaya attığı parava- na ve evlerin vazgeçilmez eşyası alçak küçük masalarla, çok dekoratif tablo- larda kullanmıştır. Çiçekler, sonbahar yapraklan, otlar, kelebekler, çeşitli ta- biat eserleri önce itina ile kurutulmuş, sonra, yaprak yaprak, tane tane, parça parça (o birbirinden (ayrılmış ve şekilleri muhafaza edilmek su- retiyle, gerekli inceliğe ve âhen- ge kavuşturularak yeniden oKom- poze edilip, camia karton arasına sıkıştırılarak, sonra bir tablo, bir ma- sa üstü abajur, pano, aplik veya paravan şekline sokulmuştur. Özellik- le abajurlar ve paravanalar ışıklandı- Samiye Kandemir Hünerli o parmaklar rıldıkları zaman fevkalâda bir hal al- maktadırlar. Kandemir, sergiyi büyük bir merak- la gezen ve MERMİ tartışan gençkız- lara sokuldu ". Evet, onları ben de sizin gibi kitap arasında, fakat şekil vererek ve bu kitapları ağırlıklarla bastırarak ku- rutuyorum. Ankarada çiçek kurutmak çok kolaydır. Ayni şeyi rutubetli şe- hirlerde ayni kolaylıkla yapamazsınız. Kitap arasından çıkan çiçekler bir sü- re de kurutma kâğıdı içinde muhafaza edilmelidir. Zaten bu işe merak sarar- sanız, nasıl olsa çeşitli usülleri kendi- niz bulursunuz. İnsan, dünyada en çok boş zamanlarında, her zaman yaptığı işlerden başka çeşit işler yaparak din- lenebilir" dedi. Samiye Kandemir, geçen yıl mem- leketimizi ziyarete gelen, Amerikanın yeni Cumhurbaşkanı Johnson'a, mem- leketimizden hatıra kalması için, tabii çiçeklerden yapılmış bir tablosunu he- diye etmişti. Moda Tek bir elbise kâfidir. ağımız, şıklığı zengin kadının, lüks Ç kadının an kurtarmış bu- İunmaktadır. Tek bir elbise, veya bir siyah kılıf elbise ile. önümüzdeki ay- ların kadına yüklediği ani lerini karşılamak mümkün Siyah kılıf elbise dümdüz, Belden dikişsiz, penslerle bele kısmen oturtul- muş, tam kolsuz, kapalı, fakat yaka- sız bir yakaya sahip gerçek bir kılıf-