12 Şubat 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

12 Şubat 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

Tül Sevince ve hüzün birarada (Geçtiğimiz hafta, « Çankayadaki Cumhurbaşkanlığı Köşkünde se vinç ve hüzün * birarada duyuldu. Cumhurbaşkanı Gürselin oğlu Öz- demir Gürselin düğünü kutlandı. Bu, Çankâya Köşkünde ilk düğün dü, fakat çok'neşeli geçtiği söylene- mez. Sebebi de malüm: Gürsel Amc rikada tedavi görürken, eğlenmek « kadar kolay değil, Köşkün dolu $a lonlarına rağmen, ortada bir buş luk hissediliyor, herkes gelin ve da. mattan çok Gürselin durumuyla il gileniyordu. Bn. Gürsel de çok mut lü görünmüyordu... Biricik oğlunun mürüvvetini görmeyi çok istemişti ama, damatlığını bu şartlarda kut layacağını herhalde hiç aklına gö tirmemişti Misafirler arasında birçok üni formalı vardı. Fakat Genel Kurmav Başkanı Org. Cevdet. Sunay, Deniz den haberler Kuvvetleri Komutanı Necdet Uran ve Kara Kuvvetleri Komutanı Ce. mal Turalın yokluğu ilk bakışta gö- ze çarpıyordu. CHP Genel Başkanı İnönü de yoktu, Bn. İnönü yalnız gelmişti. Buna karşılık, başta Süley- man Demirel, birçok AP'li vardı. Ba- zı Bakanlar smokinle gelmişlerdi, düğün kokteylinden çıkıp Hariciye Köşkündeki Kızılay balosuna gitti ler. Demirel biraz yorgun görünü: yordu. Kabine arkadaşlarıyla uzun uzun konuştu. Org. Refik Tulga ile Hava Kuvvetleri Komutanı İrfan Tansel de öteki salonlarda dolaşıp, dostlarıyla konuştular, Cumhurbaşkanının “gelinine ge lince: Genç gelin, Kiz Teknik Okur lunda dikilen gelinliği içinde biraz şaşkın görünüyordu. Kısa zamana büyük ve sürprizli “olaylar sığdır. mak elbette ki kolay değil, Başında taşlı bir taç vardı, göğsünde de ko- Özdemir Gürselin düğünü Çankayadaki sessiz düğün casının taktığı broş parlıyordu. Bro- şa bakanlar, bir yandan da yeni ge- linin oturaçağı evi 'konuşuyorlardı. İstanbulda,, Nişantaşında, Vali, Ko- naği caddesinde yeni sahibesini bek: leyen evin ihtişamını anlata anlata bitiremiyorlardı. Evin duvarları ba- kırla kaplanmış, bakırın üzerine de renkli taşlar kakılmış. Özdemi! Gürsel bu evi hazırlayıncaya kadar hayli uğraşmış. Ee, kolay değil ta- bii... Güle güle otursunlar. Başkent sosyetesi hareketli Himalaya eteklerindeki mikrosko- bik Sıkkım krallığının budisi Kralı ile amerikalı Kraliçesi Anka radan geçtiler. Başkent sosyetesine yeni bir konu çıktı: New-York sos. yetesinden Himalaya eteklerine tır- manan amerikalı gençkiz, budist Sıkkım Kralına eş olmak'için hayli gayret sarfetmiş, Boynunu tevek. külle bükerek,”kısık sesle konuşma 12 Şubat 1966