12 Şubat 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

12 Şubat 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

SOSYAL HAYAT Moda Hayat gülmek içindir 966 ilkbahar-yaz modası, hazır elbiseleriyle, moda dergilerine çikmiş. bulunuyor. Bu moda çok genç, çok renkli, eğlenceli bir moda dır. Hattâ bunu, kısaca, “Terziler eğleniyorlar” deyimiyle anlatmak da mümkündür. Çourröges'in iki yıldır üzerinde. durduğu ve ilk gün lerde parisli büyük terzilerin defile- lerine ancak bir çeşni sembolü olü- rak giren feza modasının esprisi de 1966 modasına âdeta rehberlik et miştir. 1966 modası, sokaktaki adamı ilk önce, geçen kadınların ayaklarına baktırtacaktır. Ayakkabı modaâsı, bii tün silâeti değiştirecek ve'ellerinde büyük ayakkabı stokları bulunan firmaları bir hamlede iflâs ettirte- cek kadar değişmiştir. Yılın modası hemen hemen ökçesiz, atkılı, renkli çocuk ayakkabılarıdır. Bunlar genç- kızlar içindir demek de gerçekten mümkün değildir. Çünkü büyükler iğin ayrı tip ayakkabılar biraz dah» ökçeli, iki renkli, parçalı olarak ita: zırlanmıştır. Courröges'in siyah, kü- çük topuklu beyaz çizmeleri, bura- da bir kere daha kendini göstermiş, siyahlı beyazlı min en tipik özelliğini Meselâ düz beyaz bir kışlık ayakka- bının topukları siyah veya Siyah - ayakkabılar mevst- yapmıştır. - . Telston:876800-27680 Tetgrat söresi : BASINKURUMU nu ei .— (Basın A: 8135) — 1966 modası Kısalan etekler beyaz karelidir. Düz siyah bir kışlık ayakkabının beyaz, ince biyeleri var dır. Tıpkı elbiselerde olduğu gibi, ayakkabılarda da Sanatçılar renk- lerle oynamışlardır. Sandalet ayak kabılar da çok modadır ve aynı şe kilde, topuksuz veya küçücük, künt topuklu, künt veya yuvarlak burun- ludur. Ayakkabılardan sönrü gözü çe. ken şey, yukarıya doğru etek boyu ve çoraplardır. Çoraplar yine ds. senli, örgülü, renkli ve çok çeşitli- dir. Şık bir kıyafetle dizde biten bir çorap, öyle, sanıldığı gibi, gayri- ciddi bir hava yaratmamaktadır. K- teklere gelince, bu da Courröges'in bir zaferidir ve artık, diz kapakları- nın gösterilmesini çirkin bulan Dior teorisi iflâs etmiş, dizler önem ka- zanmıştır. Genel silâette uzun Saçlar da, çok kısalar da mevcuttur. Orta boy saç hemen hiç yok gibidir. Uzun saçların yüzü örtmek yerine kulak- ları göstermesi de mevsimin ayn bir özelliğidir. Amaç, yılın yıldır küpelere saha hazırlamaktır. Yeni küpeler çekici, değişik, eğlencelidir. Meselâ, üç tane renkli top üstüste gelmiş, nefis bir küpe olmuştur, Sak lantılılar, yuvarlak biçimliler, t lar, modern şekilliler, geometrik tahta veya seramikler aynı şekilde mevcuttur, Her biçimden, her renkten 1966 ilkbahar-yaz modasında, diz- kapakları mai eye, he- men hemen bütün r geçer ak çedir. Düşük bele de Ve bele de rağbet fazladır. Eteğe doğru eva- ze biçilmiş dümdüz gecelik elbisele- 12 Şubat 1966