5 Mart 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

5 Mart 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

Tüli'den haberler Perhiz ve turşu Cumhurbaşkanı Gürsel, Washing- ton'da Walter Reed Hastahane- sinde ecelle pençeleşirken, Ankara da birçok yemek ve eğlence de geri bırakıldı. Bu, çok normal bir olay. Ancak, Dışişleri Bakanlığının bir davranışı, bu konuda "bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu" sözü nü hatırlatıyor. Bakanlık bir bildiri yayınlamış, memurlardan hiç birinin davet ka- bul etmemesini, kokteyllere gitme- mesini emretmiş. Yemeklere git- mek mecburiyeti hasıl olursa, ka- dınlar gitmeyecek, akşam yemeği olmayacak, öğle yemeği olacak vs... Bu bildiri karşısında, tabii, yaban- -- elçiliklerin programları da biraz altüst oldu. Ankaradan ayrılan Fin- landiya, Almanya ve Hindistan el- -ileri şerefine verilecek yemekler- den vazgeçildi. Elçiler veda partile-- -ini bile yapamıyorlar. İsveç Elçili- ği, misafir orkestra şefi şerefine ve- receği partinin misafirlerini oçok dar bir kadroda tutmak zorunda kaldı. "Bütün bu perhiz arasında turşu nerede?" derseniz, söyliyelim: Dışişleri mensupları akşam ye- meklerine gitmiyorlar, fakat öğle yemeklerinde buluşuyorlar. o Özel yemekler veriyorlar. Sonra tiyatro- ya, operaya gidiyorlar. Meselâ Çaslayangil. geçtiğimiz hafta Nor- ma operasındaydı. NATO başkanını ağırlama programında da bir opera gecesi var. Hariciye (o Köşkündeki öğle yemeklerine ise kadınlar gide- biliyor. Aslında gidilmesinden da- ha normal bir şey de olamaz. Çün- kü dünyanın hiç bir yerinde böyle bir matem anlayışı görülmemiştir. Diplomatlarımız kokteyl ve eğlence perhizine girmekte biraz erken dav- randılar! Kulakları çok çınlıyor Şu günlerde, malüm hikâye yüzün- den Kanada Elçimiz Mehmet Baydurun kulakları çok çınlatılı- yor. Baydurun, Washington'a giden Cumhurbaşkanı Gürseli görmek is- temesinin çok normal olduğu, yal- nız merkeze bildirmemekle büyük bir tedbirsizlik (ogösterdiği söyleni- yor. Sevgili arkadaşı Nasır Zeytin- oğluna biran önce kavuşmanın he- yecanıyla, herhalde, bu kadar basit bir tedbiri unutmuş olacak. Yoksa bir Kanada Elçisinin, Washington'- da tedavi gören bir Devlet Başkanı- nı görmek istemesine hiç kimse ses çıkarmazdı. Üstelik Baydurun, Cum- hurbaşkanına nekadar minnettar olduğu, herkesce değilse bile, belli çevrelerce çok iyi bilinir. Bonn El- çiliği sırasında geri çekilmemesini Gürsel sağlamıştı. Zeytinoğlu az te lefon etmedi o zaman!... Politika ve kadın Bütçe görüşmelerinin son günü Meclis localarında birçok Em vardı. Eski Madrit sefiresi Müşer- ref Vergin, dış politika kadar iç po- litikayla da ilgili, obütün liderleri büyük bir dikkatle dinledi. Kızı Nur Vergin de dinleyiciler o arasın- daydı, fakat anne ile kız arasında Nasır Zeytinoğlu ve Mehmet Baydur, eşleriyle Eski dostlar 26 5 Mart 1966