5 Mart 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

5 Mart 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

TİYATRO Ankara Yeni oyunlar Devlet o Tiyatrosunda üçüncü tur oyunların hazırlıkları bir hayli ilerlemiş, bunlardan sahneye konu- lanlar bile olmuştur. Bu arada Yeni Sahnede mevsim başındanberi oOooynanmakta olan Çekhovun "Vanya oDayı'"sı yer de ğiştirmiş ve Büyük Tiyatroya alın- mıştır. Yeni Sahnede "Vanya Dayı"dan boşalan yeri Alejandro Casona'nın yeni bir oyunu, "Yedi Balkonlu Ev" almıştır. Oyunu Nur Vergin di- limize çevirmiş, Nihat Akçan sahne- ye koymuş, dekor ve kostümlerini Seza Altındağ çizmiştir. (o Bellbaşlı rollerini de Gökçen Hıdır, Olcay Poyraz, Sema Aybars, İnci Pars, Ni- hat Akçan, Nuri Altınok, Nur Su- başı ve Oğuz Bora oynamaktadırlar. 'Yeni Sahnede temsilleri - müna- vebeyle - devam eden Oo Sabahattin Kudret Aksalın "Kahvede Şenlik Var" adlı oyunu da, bugünlerde, Bursaya nakledilecektir. Devlet Tiyatrosunda son hazır- lıkları yapılmakta olan oyunlara gelince: bunlardan Büyük Tiyatro- da, Cüneyt Gökçerin sahneye koy- makta olduğu, Enid Bagnold'un "Ki- reçli Bahçe"si, geçen ay İstanbul Şehir Tiyatrosunda büyük ilgi u- yandırmış, başarılı bir oyundur. Küçük Tiyatroda yen! bir yerli oyun, Ali Yörükün "Çatallı Köy"ü "Çatıdaki Çatlak"ın yerini alacak- tır. Haşim Hekimoğlunun sahneye koyduğu, dekor ve kostümlerini Turgut Zaimin hazırladığı bu oyun- da, birkaç rol müstesna, tamamiy- le genç oyunculardan bir ekip gö- revlendirilmiştir. Bu arada Üçüncü Tiyatroda şim- di oynanmakta olan "Çocuğum" ko- medisi, Bursadan gelecek olan Mu- sahipzade Celâlin "İstanbul Efendi- si" ile yer değiştirecektir. Oda Ti- yatrosunda da, pek yakında, Piran- dello'nun "Ağzı Çiçekli Adam'ı ile Max Frisch'in "Philipp Hotz'un Bü- yük Öfkesi" başlıyacaktır. Altındağ o Tiyatrosuna (gelince, Ahmet Kutsi Tecerin "Köşebaşı"sı, onsekiz yıl sonra tekrarlanan bir oyun olduğu halde, bütün rekorları kırmakta ve kapalı gişe oynanmak- tadır. 30 Üçüncü Tiyatroda "Çocuğum" Kurugürültü Oyun: "Çocuğum"; Komedi, 3 perde. Yazan: Margareth Mayo. Çeviren: Cihat Türkoğlu. Tiyatro: Devlet Tiyatrosu (Üçüncü Tiyatro). Sahneye koyan: Asuman Korad. Dekor: Refik Eren. Kostüm: Hâle Eren. Oynayanlar: Sadrettin Kılıç (Wiliam Harrison), Mediha Gökçer (Ketty Harrisson), Tekin Akmansoy (Jimmy Scott), Nurşen Girginkoç (Maggie Scott), Jale Birsel (Miss Petickton) v.s. Konu: Bu oyunun acaip bir konusu var: Önce, genç bir karı-koca arasında, önemli bir prensip meselesinden dolayı anlaşmazlık çıktığı- nı sanıyorsunuz. Anlaşmazlık da ne demek, iş ciddi bir ayrılma halini de alır gibi oluyor. Mesele kadının, kötü niyetle değil ama, durmadan, sebepsiz yere kocasına yalan söylemesidir. Bu huyundan kolay kolay vazgeçemeyen kadın "barış" çaresini -ve kocasını kendisine bağlama- nın yolunu- ancak çocuk doğurmakta buluyor. Ama ortada çocuk fa- lan da yoktur. Kreşlerden, surdan burdan toplanan çocuklarla gene yalana dayanan -ve çocuk sahiplerinin çocuklarını vermekten vazgeç- meleri üzerine durmadan değiştirilen bebeklerle hayli gülünç durum- lara yol açan- bir kovalamacadır başlıyor. Tabii, yazarın ortaya koyar gibi olduğu prensip meselesi de, bu kargaşalıkta, yokolup gidiyor... Beğendiğim: Eski burjuva tiyatrosunun -ve suya sabuna dokunma- yan güldürülerden hoşlanan saf seyircinin- pek hoşlanacağı bu oyunda, Mediha Gökçerin komedi sanatçısı olarak da ne geniş imkânlara sa- hibolduğunu gösteren tatlı, kıvrak -ve gençkızlara taş çıkartacak kadar da sevimli- oyunundan başka beğenilecek pek önemli bir yaratış yok. Beğenemediğim: Oo Sadrettin Kılıçın "prensip sahibi" ve "çocuk düş- künü" Baba'da, lüzumundan fazla "gürültülü" ve biteviye "jestler"le dolu oyunu... Tekin Akmansoyun bir çeşit "çocuk bulucusu" halini alan o saf Jimmy'de, içine düştüğü durumların komikliğiyle yetinmeyerek, daha çok güldürmek gayretiyle aşırılığa (o vardırdığı mimikleri... Oysa rahat ve sade "oynasa" biz de ne rahat ve tabi gülecektik... Sonuç; Tiyatro değeri açısından modası geçmiş bir kurugürültü. Naciye FEVZİ 5 Mart 1966

Bu sayıdan diğer sayfalar: