5 Mart 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

5 Mart 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

AKİS ilgilendikleri konular (bakımından tabii büyük fark vardı. Dinleyici lo- calarında, CHP İstanbul milletve- killerinden Orhan Birgit ve Coşkun Kırcanın eşleriyle "Partinin emmi- si" Kemali Beyazıdın eşi, Gaziantep milletvekili Ali İhsan Göğüşün eşi de dikkati çekiyorlardı. AP'den pek kimse görünmüyordu. Onlar daha böyle şeylere alışamadılar. Her şey sırayla Ord. Prof. Hâmit Nafiz Pamir, Ak manyanın Leopoldina Bilim Aka- demisine şeref üyesi seçildi. Böyle bir Akademiye üye olmak şaka de- ğil. Prof. Pamir, böylece, evlâtları- na güzel bir miras bırakacak. Aka- deminin öteki üyeleri arasında dün- yanın en meşhur bilginleri var. Jeo- loji Cemiyeti bu fırsatı kaçırmadı, kongresinde, ünlü jeologumuzun jü- bilesini de kutladı. Dil ve Tarih- Coğrafya (Fakültesinin konferans salonunda alkışlar, (gözyaşları, çi- çekler ve "Hoca"ya hediye edilen gümüşler arasında kutlanan jübile, bilim yolunu seçenlere güzel bir u- fuk açacak nitelikteydi. Bu jübile, İstanbul Üniversitesinin başındakilerin ( akıllarını başlarına getirdi mi acaba? Çünkü Hâmit Na- fiz Pamir oüniversitede elli yılını doldurup da emekliye ayrılınca on- lar hiç bir şey yapmadılar, bir veda dersi vermesine bile tahammül e demediler. Ankaradaki jübile günü, Bütçe için gelen Rektör Ekrem Şe- rif Egeli acaba törene katılır mı di- ye merak edenler de hayal kırıklı- gına uğradılar. Fakat bu konudaki hayal kırıklığının sonu gelmez, de- ğil mi? Birgün onlar da jübilelerini kutlar ve yalnızlığa uğrayabilirler. İstanbul göç havasında Istanbul (o sosyetesinde dış turizm destekleniyor. Avrupaya gidenler birden çoğaldı. Sosyetenin iki Fer- hundeler -Ferhunde Birkan ve Fer- hunde Demirden (Verdi)- birlikte İsviçreye uçtular. Bu yolculuk bazı yorumlara da uğradı, fakat yorum cular yanılıyorlar. Ferhunde Verdi için artık, yuvaya dönüşten başka hiç bir yorum yapılamaz. Çünkü o hürriyeti seçtiğindenberi her şeye her yeniliğe kapalı bir kimse oldu. Serra Yazıcı Londraya gitti, Lon- dra Elçiliğinden Akgün Kıcımanın evinde torun hasreti dindiriyor. Şükran Dümer de Paristen Lond- raya uçmuş, Beatles klüplerine gi- diyormuş. Yurt dışına uçmayanlar ise dağ yollarına düştüler, Uludağ 5 Mart 1966 İstanbullularla dolu. Başta Prenses Neslişah, birçok kadın pantalon ve çizme yarışı (yapıyor. Erkekler de büyük bir zevkle bu yarışı seyredi- yorlar. Kontenjan dolunca CKMP'den Cevat Odyakmaz da AP'ye girdi. Bu girişin nedeni "Odyakmazın, Avrupa Konseyi top- lantılarının, daha doğrusu sık sık Avrupa yolculuğunun tiryakiliği" diyorlar. CKMP kontenjanı dolunca yol mi o da AP yolunu tut- muş. rum ne dereceye kadar doğrudur, * bilinmez, fakat CKMP'li lerin garip tutumunu bir daha ışı- ğa çıkardı. Türkeş ve arkadaşlarını kırmızı balmumu ile partiye çağı- ranlar CKMP'den AP'ye geçmekte âdeta rekor kırıyorlar!. TÜLİDEN HABERLER Balaya nerede? Hariciyedeki transfer (o evlilikler alük Bayülkene orağmen dur- madı. Hasan Işığın (o Bakanlığında evlenmek için izin alamayan Behçet Türemen, Üner Kırdardan ayrılan genç kadınla İhsan Sabri Çağlayan- gilin Bakanlığında evleniverdi. Ha- riciye böyle evlilikleri hiç e maz. Hariciyeciler, Behçet Türe- men ile eşini de bağırlarına bastı- lar, İstahbulda nikahlanıp gelen ye- ni evliler şerefine partiler vermek için "perhiz devri"nin sona ermesi- ni bekliyorlar! Bakanlık ailesi, Beh- çet Türemen ile eşinin balayını ne- rede geçireceğini de merak ediyor. Dışarı çıkma sırası geldiğine göre, bari iyi bir yere gönderseler. Ev- lenme izni alıncaya kadar doğru- su az çile çekmediler!.. 21