16 Nisan 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

16 Nisan 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

Tüli'den haberler Sokağa dökülenler Halk yeniliğe, Geğişi ie KasaMIŞ. on günlerde bütün Başkent, "sokak"ta. Her gece bircok grup, Bizim Sokakta buluşuyor. Dışişle- rinden Rahmi Gümrükçüoğlu da Moskovaya gitmeden önce dostlar rına bu "sokak"ta veda etti. Tuna ve Ertuğrul Köprülü burada, Evin ve Feyyaz Maraşlılarla birlikte çok tatlı saatler geçirdiler. (o Başkentli kızlara kompleks veren kafkaslı ba- lerinlerle gürcü delikanlılar da temsilden sonra Bizim Sokağa ge- lince, burası iyice şenlendi. Devlet Operasından Hilmi Girginkoç arya- lar söyledi. Aktör Nihat Akçan, ni- şanlısı Sema Aybars ve arkadaşları- na nefis balık çorbaları yaptı. Me- tin Ersoy şarkılar söyledi. Eski ve yeni danslar birbirine karıştı. Anla- yacağınız, Başkentte politikayla bir- likte sosyete de sokağa döküldü ar- tık. Hey balam! Son günlerde Ankarada kafkas, gürcü, azeri havasından geçilmi- yor. Geçtiğimiz hafta, Selim Sırrı Tarcan spor salonu, Kafkas Balesi sebebiyle, her gece doldu, taştı. Hâ- lâ herkes, bu baleden bahsediyor. Gerçekten de, gürcü kızların elleri, uzun örgüleri, pistte kayar gibi yü- rüyüşleri unutulacak gibi değil. Bu spor salonu, bu arada bazı politik olaylara da sahne oldu. CHP Genel Başkanı İnönüye yapılan sev- gi gösterisi, AP'li politikacıların uy- kusunu kaçıracak nitelikteydi. Baleden sonra da Azerbeycanın ünlü ses sanatçısı Raşit Baybutofun konserleri başladı. İlk konser, Ço- cuk Dostları Derneği yararınaydı. Konser Salonu unutulmaz gecele- rinden birini yaşadı. Dünyaca ta- nınmış bir sanatçı olan Raşit Bay- butof, Ankara için bestelediği bir "Selâm" şarkısıyla konserine başla- dı, herkesi coşturdu. Ankarada otu- ran azerilerin sayısı da galiba hay- li kabarık. Zira, Baybutof osöyler- ken tempo tutuluyor, herkes birlik EFES OTELİ — Bahar ayları İzmirin mevsimidir. ramında başladı. İzmir bu yıl, misafirlerini ağırlamaya Kurban Bay- İstanbul ve Ankaradan kalabalık gruplar Egenin en gösterişli oteli Efesi koridorlarına varıncaya kadar doldurdular ve otel idaresi ayrı yatakhaneler icat etmek sorunda kaldı. Efes, bir özelliğiyle dikkati çekiyor: İdaresi tamamile türklerin elinde. Bu haliyle Hiltondan hiç bir eksiğinin bulunmaması, hattâ bazı hususlarda -meselâ yemekleri itibariyle- ondan çok üstün olması otelin türk müşterileri için ayrıca bir İftihar vesilesi de oluyor. Bilhassa Nisandan itibaren havuz kısmının da açılmış olması bu türk oteline çok şey kazandırmaktadır. Yukardaki resimde Efes Oteli ve onun mutfa- ğını idare eden meşhur ahçıbaşı İlyas Ertürk, Londrada girdiği yemek müsabakasında kazandığı büyük kupayla görülmektedir. 28 16 Nisan 1966