16 Nisan 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

16 Nisan 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

YURTTA OLUP BİTENLER ması usulünün bulunması gayet haklı bir sebebe dayanmaktadır. Bu hafta memleket, Hükümette yapılacak değişiklik haberleriyle bi- raz daha fazla çalkalanmaktaydı. Ancak her şey göstermektedir ki bu değişiklik hiç bir şeyi halletmeye- cektir, zira Hükümetin başında bu- lunan Başbakan ne değişecektir, ne de kendisini değiştirme kudretine ve meziyetine sahip görünmektedir. Samimiyet buhranı devam ettik- çe ve tavşana kaç, tazıya tut politi- kası geçer akçe sayıldıkça berrak- lığın memleket ufuklarında görün- mesini beklemek sadece bir hayal- dir. Nitekim Hükümette Değişiklik operasyonunun ne kadar ciddiyet- siz şekilde hazırlandığını tesbit et- mek memleketin ciddiyete ihtiya- cını daha iyi gözler önüne sermek- tedir. Hükümet İşleten ve işletilen (Kapaktaki tamirat) Haftanın başında Pazartesi gecesi, Parlâmento binasının ikinci ka- tındaki, AP'ye mahsus kısımda ya- pılan Grup yönetim kurulu toplan- tısından âlâyıvâlâ ile çıkan Başba- kan Demirel asansöre bindi ve alt kata indi. Manzarayı görenler "eh, artık eve gidiyor" diye düşündüler. Demirel, Meclisin zemin katın- daki koridorlarda rastladıklarının elini sıkarak portmantoya ilerledi. Bütün alâmetler, Meclisten ayrıla- cağını gösteriyordu. Fakat aniden çark eden Başbakan, biraz sonra başka bir asansörün içinde, yine ikinci katta bulunan o Başbakanlık odasına çıkıyordu. Durumu farke- den birkaç kişi, ODemirelin, Grup yönetim kurulu odasıyla aynı katta bulunan Başbakanlık odasına gel- mek için niçin kestirme yolu tercih etmediğine şaştılar. Biraz sonra Meclise, onlardan daha şaşkın bir adam geldi: Sağlık Bakanı Edip Somunoğlu. Aynı za- manda üzüntülü görünen Somunoğ- lu doğruca Başbakanlık odasına çıktı ve Özel Kalem kapısından içe- ri girdi. Son derecede telâşlı idi. Aradan 6-7 dakika geçti. Aynı kapı açıldı ve Somunoğlu yine üzüntülü ve şaşkın, fakat bu sefer son dere- AKİS cede ağır ve durgun hareketlerle dışarı çıktı. Elindeki yarıya gelmiş sigarayı hınçla içiyor ve dumanı çe- kerken avurtları içeri göçüyordu. Durumu merakla izleyen gazete- i, "tamam" diye düşündü, "Kabine dışı kalacaklardan Somunoğlu çağ- rıldı ve istifa ettirildi!" Somunoğlu- na, asansöre binmek üzere iken ye- tişti ve sordu: "— Beyfendi, mesleğiyle ilgili m Dalgınlığı hâlâ um eden So- munoğll, rüyada gibi cevap verdi: — Valla, , böyle izah ederseniz Tariş olur.." Az sonra Prof. Recai Ergüder geldi ve Başbakanın yanına girdi. Durum büsbütün mâna kazanıyor- du. Ergüder, Sağlık Bakanlığı için adı geçen kuvvetli adaylardan biriy- di ve işte, Somunoğlunun üzgün o- larak odayı terketmesinden sonra oraya o geliyordu! Bu sırada oda- dan Turgut Toker çıktı. Gazeteci hemen Tokere bordaladı ve Somun- oğlunun ziyaret sebebini sordu. AP Grupunun basın sözcüsü, yüzüne bir gülümseme yayılırken, şunu an- lattı BÖ Şeniz istifa Kabinesi koltuk odeğneği.. Demirel Lüfen bir 16 Nisan 1966