16 Eylül 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

16 Eylül 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

Tüli'den haberler Durmadan kaynatılan kazan Vedia San, eski Demokratlar ara- sında sevimsiz bir isim olarak anılmağa başladı. Şu garip derneğin kurulması o hikâyesinde (oynadığı rolden ötürü mü, yoksa birdenbire Celâl Bayarın yanında, yakın çevre- sinde yer aldığından ötürü mü, bel- li değil; fakat DP Smyelenid. adı çok geçen kadınlar, bu "Eski Vali Eşi"nden pek hoşlanmıyorlar. Hem, kendisini biraz da "fasla işgüzar" buluyorlar. Bu çevrelere göre bu derneğin kuruluşu da bir işgüzarlık hikâyesinden başka birşey değil. Çünkü, eski DP'liler, Şefik Sanın Bostancıdaki evinde ilk defa bira- raya gelmiyorlar. Geçen yıl Ankara - da, Bizim Sokakta da büyük bir toplantı yapmışlar, eski şarkılar, anma törenleri, hafif gözyaşlarıyla gazetelere konu olmuşlardı. O za- mandanberi bir sürü toplantı daha yapıldı; Tarabya telinin roof'u, Polo klüpleri, sonra Fenerbahçede, Kalenderde birçok eski DP'li evi, Bayarlı - Bayarsız toplantılara sah- ne oldu, ama böyle bir dernek hikâ- yesi duyulmadı. Öyleyse, Vedia Sanın evinde yapılan bir toplantı- dan sonra ortaya çıkan bir hikâye ancak azlikİe. nitelenebilir. Tabii, başka türlü yorumlar da ya- pılıyor. Örneğin, eğer böyle bir der- nek kurulmuşsa, kurucular arasın- da Sıtkı Yırcalının, Halim Alyotun, Arif Demirerin bulunmaması da ga- rip karşılanıyor. Haydi, Arif Demi- rer, eski Demokratlarca aforoz edi- len bir isim, denilsin; peki, ya Sıt- kı Yırcalı, Mükerrem Sarol, Halim Alyot neredeler? Muhalefette mi? Kimi eski DP'li de, Celâl Bayara, son İzmir seferindenberi daha çok içerlemeğe başlamış. Böyleleri, ik- tidarları zamanındanberi başlarına gelen bütün musibetlere Bayarın sebebolduğunu, bu kadar dersten sonra hâlâ hırsını yenemediğini söy- lüyor, eski sevdalardan vazgeçil- mesini istiyorlar. Ama bu sevdayı körükleyenler de var, tabii. 16 Eylül 1967 Şadırvanda bir Kral Türkiyeye kraliçesiz geldiği için, Ürdün Kralı Hüseyin şerefine verilen ziyafetler pek renkli sayıl- maz. Fakat İstanbuldaki günler, Kralın hastalığım da, yorgunluğunu da unutturmuşa benzer. Boğaz ve Marmarada yat gezintileri, deniz havası, Ortadoğu savaşında çok yo- rulan genç Krala eski canlılığını ve neşesini kazandırmış. Geçtiğimiz hafta, Hilton Otelinin Şadırvan ad- salonunda şerefine verilen bir ye- el şarkıcı Zalihayı da, Silifke ekibinin danslarım da göz- leri parlayarak seyretti.